پیچ رولپلاک نما بدون داربست

پیچ رولپلاک نما بدون داربست

یکی از روش های مطمئن برای ممانعت از ریزش سنگ نمای ساختمان، پیچ رولپلاک نما بدون داربست می باشد که موجب افزایش عمر مفید دیوار و سنگ های ساختمان می شود. پیچ رولپلاک نما بدون داربست بسیار مورد پسند همگان نسبت به داربست گذاشتن آن می باشد زیرا متخصصین سنگ نماها، راپل کارهایی هستند که به تمامی مشکلات و مزایای سنگ نمای ساختمان آگاه می باشند. شما با استفاده از روش پیچ رولپلاک نما قادر خواهید بود تا آخر از خسارات احتمالی و ریزش سنگ ها در امان بمانید. یکی از شرکت هایی که راپل کارهای حرفه ای دارد و به صورت تخصصی این کار را انجام می دهد شرکت کفسابی با ما است که شما می توانید با همکاری این شرکت از متخصصان آن استفاده نمایید و کار پیچ رولپلاک نما بدون داربست را به دست متخصصان خودش بسپارید.

روش اجرایی و مصالح مورد استفاده در پیچ رولپلاک نما

اگر شما کار تحویلی خوبی را می خواهید باید در کنار به کار گرفتن نیروی خوب مصالح مناسب هم استفاده نمایید. جنس مصالح مصرفی پیچ رولپلاک باید درجه یک باشند این مصالح عبارتند از: رولپلاک، پیچ، مته، دریل، بتونه و لوازم فنی. راپل کار ماهر می داند که از چه لوازمی برای پیچ کردن سفت سنگ استفاده نماید تا آن را محکم کند. برای اجرای پیچ رولپلاک نما روش های گوناگونی موجود است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم: پیچ رولپلاک نما با طناب، بالابر، کلایمر و داربست که 2 مورد از این موارد منسوخ شده اند، یکی کلایمر که ابزاری بسیار سنگین و جاگیر است و به واسطه کلید و یک عدد دینام بالا و پایین می رود و دیگری داربست که بسیار روشی قدیمی به شمار می رود البته افراد کمی هستند که از این روش برای پیچ رولپلاک نما استفاده می کنند. روش پیچ رولپلاک با طناب روشی مدرن است که در هر ساختمان کوتاه و بلندی قابل اجراست و روش بالابر هم در مواقعی استفاده می شود که هیچ گونه شرایطی برای بستن طناب در پشت بام موجود نمی باشد. پیچ رولپلاک با طناب به عنوان بهترین روش مدرن برای تثبیت سنگ های نما مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر افراد از این روش جهت محکم سازی نمای ساختمان خود بهره می گیرند.

راپل کارها باید دارای مدرک بین المللی باشند زیرا آن ها به راحتی قادرند تا روی دیوار ساختمان بمانند و سنگ های نما را با تمرکزی بالا سوراخ و با پیچ رولپلاک سفت نمایند. اجرای پیچ رولپلاک نما بدون داربست دارای مراحلی است که باید با دقت کامل انجام شود تا ساختمان دچار آسیب نشود.راپل کارها برای انجام دادن پیچ رولپلاک نمای ساختمان ابتدا نوع و جنس سنگ را تشخیص می دهند تا متناسب با آن قادر باشند از مته و پیچ رولپلاک مخصوص همان سنگ استفاده نمایید. استفاده از مصالح درجه یک و مناسب جزو ویژگی های مهم راپل کارهای حرفه ای می باشند. در ابتدای کار طناب های نگهدارنده به پشت بام وصل می شوند یکی به طور مستقیم به راپل کار و دیگری برای پشتیبانی از پیچ رولپلاک در زمان سقوط احتمالی به پشت راپل کار وصل می شود. در این مرحله سنگ با مته و دریل سوراخ شده و پیچ رولپلاک توسط دریل به داخل سنگ سفت می شود و مرحله نهایی هم رنگ سازی سنگ است که باید تمام جاهای پیچ رولپلاک کاری شده محو شوند که این کار را با بتونه های هم رنگ سنگ نما انجام می دهند به گونه ای که از نزدیک ترین فاصله هم چیزی مشخص نمی باشد.

دلایل جانبی و اصلی ریزش سنگ نماها

دلایل جانبی زیادی برای ریزش سنگ نمای ساختمان وجود دارد که شما باید با دقت آن ها را مدنظر داشته باشید تا به درستی آن ها را انتخاب نمایید این دلایل عبارتند از: سنگ کار، مدیر ساختمان، مالکین واحدها، مهندسین ناظر و سازنده. این ها عوامل جانبی هستند که اگر دقت کافی را در انتخاب سنگ و ایمنی آن در نظر بگیرند هیچ وقت شما با مسئله ریزش سنگ نما برخورد نخواهید کرد اما دلایل اصلی ریزش سنگ نماها را در متن زیر به صورت خلاصه توضیح داده ایم:

آب و باران: در هنگام بارندگی، باران به پشت سنگ ها نفوذ پیدا می کند و موجب جدا شدن سنگ از سیمان می شود. در زمان خنک شدن هوا آب موجود در پشت سنگ ها یخ زده و سنگ نما را به جلو هل می دهد و موجب ریزش آن می شود.

گرما و سرما: انبساط و انقباض سیمان به دلیل گرما و سرمای شدید باعث راحت جدا شدن سنگ از سیمان می شود.

به کار گرفتن سیمان نامناسب: سیمان کاری از اصولی ترین کارهایی است که افراد باید در زمان نصب سنگ ها به کار بگیرند در وهله اول باید از سیمان مرغوب استفاده کرد و در وهله دوم مقدار سیمان نسبت به ماسه باید بیشتر در نظر گرفته شود تا بتواند سنگ را جذب نماید اگر فرد از سیمان نامناسب استفاده کند سنگ ها به راحتی از سیمان کنده می شوند.

سنگ کارهای متفرقه: این افراد از روش های غیرحرفه ای سنگ ها را به نماهای ساختمان می چسبانند و به همین دلیل تثبیت سنگ ها دوامی ندارد پس لطفاً در انتخاب افراد در کارهای ساختمانی خود دقت لازم را خرج دهید.

سنگ نامرغوب: یکی از دلایل ریزش سنگ استفاده از سنگ نامرغوب در نما می باشد زیرا سنگ هایی وجود دارند که سیمان به آن ها نمی چسبد مانند سنگ تیشه ای یا سرامیک. این گونه سنگ ها مناسب نمای بیرونی نیستند و کاربرد بیشتر آن ها در درون ساختمان می باشد.

اسکوپ نذاشتن پشت سنگ: یکی از عوامل نگهدارنده سنگ به روی نما، اسکوپ پروانه ای و سیمی می باشد اما عمر مفید سیم 10 سال است پس بهترین روش برای محکم کردن سنگ نما پیچ رولپلاک کردن آن می باشد.

ریختن نخاله و لباس های کهنه درون سیمان: سنگ کارهای متفرقه به دلیل سریع پرشدن پشت سنگ، پلاستیک ها و لباس های کهنه را به سیمان اضافه می کنند و اگر ناظری بر سر کار نباشد همین موضوع به راحتی می تواند جان عابرین پیاده را بگیرد.

پارامترهای مؤثر در قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست

عوامل بسیاری در تعیین قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست نقش دارند در این مطلب به تعدادی از آن ها اشاره شده است که شما می توانید براساس آن قیمت را مقایسه کنید، این پارامترها عبارتند از:

نوع سنگ

همان طور که اطلاع دارید سنگ ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل نوع سنگ نمای به کار برده شده در قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست نقش مهمی دارد به عنوان مثال نمای سنگ نیریز یا سنگ تراورتن ساده از جهت ظاهری و روش کار متفاوت هستند به همین علت قیمت پیچ رولپلاک آن ها با هم فرق دارد.

ابعاد ساختمان

یکی دیگر از پارامترهای مهم در تعیین قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست ابعاد نمای ساختمان ها می باشد. اندازه نمای ساختمانی که دارای 5 طبقه است با ساختمانی که نمای آن 3 طبقه هست از لحاظ قیمتی متفاوت می باشند.

مقدار ریزش و لقی سنگ نمای ساختمان

سنگ نماهای ساختمان ها بعد از ریزش ممکن است دچار لقی وسیعی شوند این موضوع در زمان پیچ رولپلاک نما بدون داربست هم مشکل ساز می شود و احتمال ریزش سنگ های لق شده وجود دارد به همین دلیل ارتباط مستقیمی با قیمت پیچ و رولپلاک نما دارد. نماهای رومی بیشترین لقی ها را ایجاد می کنند و باعث جدا شدن سنگ ها به شکل گروهی از سیمان نمای ساختمان می شوند.

پارامترهای مؤثر در قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست
مقدار ریزش و لقی سنگ نمای ساختمان از پارامترهای مؤثر در قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست می باشد

طرح های سنگ نمای ساختمان

سنگ نماهای ساختمان دارای طرح های گوناگونی هستند که می توان در اینجا به طرح هایی مانند: طرح آجر سنگ، طرح رومی، طرح نیمه رومی و طرح کامپوزیت و سنگ اشاره کرد. طرح های اشاره شده در انواع و اشکال مختلف به روی نمای ساختمان ها اجرا می شوند و هر کدام که ظرافت و زمان بیشتری را لازم داشته باشند قیمت بالاتری خواهند داشت. پس قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست در طرح هایی که کار کمتری می برند و ساده هستند مناسب تر خواهد بود.

تعداد پیچ ها

شرکت های راپل کار برای پیچ رولپلاک نما بدون داربست تعداد پیچ های استانداردی را در نظر دارند که با این تعداد پیچ، نمای شما از نظر ریزش نکردن تضمین خواهد شد اما در برخی موارد صاحبان املاک درخواست نصب تعداد بیشتری از پیچ ها را دارند افزایش این پیچ ها در تعیین قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست تأثیر می گذارد.

طرح و مدل پشت بام جهت بستن طناب

اگر شرایط پشت بام ساختمان طوری باشد که بتوان برای گرفتن کارگاه فرود از آن استفاده کرد راپل کارها این کار را در پشت بام همان ساختمان انجام خواهند داد اما اگر شرایط آن مناسب نباشد باید از کارگاه های دورتر استفاده کنند زیرا کار پیچ رولپلاک نما بدون داربست را مشکل می کند همچنین زمان بیشتری از راپل کارها خواهد گرفت به همین علت یکی از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت پیچ رولپلاک کردن نما شرایط پشت بام ساختمان می باشد.

کیفیت و جنس پیچ

کفسابی با ما از بهترین متریال پیچ برای اجرای پیچ رولپلاک نما بدون داربست استفاده می کند اما برخی شرکت ها که قیمت خود را پایین تر اعلام می کنند مصالح درجه دو را به کار می گیرند و قطعاً دوام جنس درجه یک با جنس درجه دو متفاوت خواهد بود. کیفیت مسئله مهمی است که شما باید جدای از قیمت آن را در نظر بگیرید زیرا استفاده از جنس های درجه دو موجب ریزش دوباره سنگ ها می شوند و مجدداً شما باید هزینه بسیاری را برای تعمیر آن خرج نمایید به همین علت این مورد در تعیین قیمت پیچ و رولپلاک کردن نما تأثیر دارد.

روش های محاسبه قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست

در این مطلب به صورت دقیق قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست را در انواع مختلف شرح داده ایم شما با خواندن این مطلب می توانید نمای ساختمان خود را با آن ها مقایسه نمایید لطفاً با ما همراه باشید:

قیمت تعدادی: نماهای سنگ ها دارای 6 گونه مختلف هستند که هر کدام قیمت مربوط به خود را دارند. قیمت پیچ کردن نماهای سنگ براساس نوع سنگ توسط اصناف پیچ رولپلاک نماها تعیین می شود.

قیمت متری: قیمت پیچ رولپلاک نما بدون داربست در محاسبه متری ارتباطی با نوع سنگ ندارد و اصولاً بین 6 تا 9 پیچ در هر مترمربع استفاده می شود که قیمت پیچ رولپلاک کردن متری هم بستگی به تعداد پیچ زده شده در هر مترمربع دارد.

قیمت پروژه ای: این روش بهترین راه پیچ رولپلاک نما بدون داربست می باشد و به این صورت است که راپل کارها از طرف شرکت از محل بازدید می کنند و قیمت آن را براساس پیچ استاندارد روی سنگ محاسبه می نمایند. کار به صورت پروژه ای یا کنترات از طرف شرکت های اجرا تضمین می شود و اگر ساختمان با مشکلی مواجه شود شرکت موظف است آن را برطرف نماید.

قیمت طبقه ای: قیمت طبقه ای زمانی محاسبه می شود که افراد در ساختمان های چندین طبقه ساکن هستند ولی مابقی ساکنین با اجرای پیچ رولپلاک نما موافقت نمی کنند و فرد مجبور می شود طبقه خود را پیچ رولپلاک نماید.محاسبه قیمت در این روش بر حسب عرض واحد و سنگ خواهد بود و ناگفته نماند که یک بر بودن و دو بر بودن ساختمان هم در تعیین قیمت تأثیرگذار می باشد.

قیمت نمای برج: برخی از برج هایی که با نمای سنگی ساخته می شوند دارای طبقات بی شماری هستند که و به دلیل ارتفاع بسیاری که دارند باید پیچ و رولپلاک نما به روی نمای برج انجام شود تا سنگ ها ایمن بمانند در غیر اینصورت اگر سنگ در زمان وزش باد ریزش داشته باشد قادر خواهد بود آن را دورتر از برج پرتاب نماید و این موضوع بسیار خطرناک می باشد. روش پیچ و رولپلاک نمای برج به صورت پروژه ای است و شما می توانید برای استعلام قیمت نمای برج با شماره های موجود در وب سایت کفسابی با ما تماس گرفته تا کارشناسان محترم بتوانند جهت بازدید از برج به صورت حضوری خدمت شما برسند و قیمت نهایی را اعام نمایند.

قیمت نماهای چند هزار متر: کار در این پروژه ها که به صورت ساختمان های دولتی و شهرکی می باشند به صورت کنتراتی و یا تعدادی محاسبه خواهد شد.

قیمت نماهای یک طبقه یا ویلایی: قیمت پیچ و رولپلاک نمای این ساختمان اگر به صورت دوبر باشد به شکل دوبله یا سوبله حساب می شود.

قیمت نمای دو طبقه: قیمت محاسبه این نما به دلیل تعداد کم پیچ و رولپلاک به کار گرفته شده در متراژ کم به شکل کنترات خواهد بود.

قیمت نمای سه طبقه: این نماها اصولاً دارای آسانسور نیستند و به جهت بالا بردن وسایل راپل به پشت بام و محکم کردن سنگ های این ساختمان با پیچ و رولپلاک از نظر قیمتی بالاتر از مکان هایی خواهند بود که دارای آسانسور می باشند همچنین روش محاسبه هم به صورت تعدادی یا کنترات محاسبه می شود.

قیمت پیچ و رولپلاک انواع سنگ ها و طرح ها به روی نما

قیمت های پیچ رولپلاک در انواع سنگ ها و طرح ها به شرح زیر است:

قیمت پیچ و رولپلاک نمای رومی

قیمت در این روش به صورت کنترات محاسبه می شود نه به صورت تعدادی یا متری، قیمت ها وابسته به مقدار ریزش سنگ ها و باریک و پهن بودن سنگ ها هستند. پیچ کردن سنگ های باریک به مراتب سخت تر از پیچ کردن سنگ های پهن است همچنین به دلیل سختی کار به روی سنگ های باریک قیمت بالاتری باید پرداخت نمایید.

قیمت پیچ و رولپلاک نمای گرانیت

سنگ گرانیت معروف به قاتل مته می باشد زیرا در زمان سوراخ کاری به جهت سخت بودن نوع سنگ، مته به آسانی شکسته می شود شما می توانید قیمت دقیق پیچ و رولپلاک این نما را از طریق ارتباط با کارشناسان شرکت کفسابی با ما استعلام نمایید.

قیمت پیچ و رولپلاک نمای تراورتن

این نما به دلیل نوع سنگ صاف و بدون پستی بلندی که دارد از قیمت پایین تری نسبت به دیگر سنگ ها برخوردار است.

قیمت پیچ و رولپلاک نمای نیریز

این نوع سنگ بسیار شکننده و خشک می باشد و برای پیچ و رولپلاک باید با دقت و ظرافت کامل این کار را انجام داد به همین جهت قیمتش کمی بالا می باشد.

 پیچ رولپلاک نما بدون داربست حدود 40 درصد باعث کاهش هزینه های ساختمان می شود و از نظر زمانی با روش داربست 60 درصد تفاوت دارد. این روش برگرفته از کشور ایتالیا بوده است و تا به امروز هیچ راپل کاری دچار سانحه ای نشده است.

پیچ و رولپلاک نما چه کاربردی دارد؟

پیچ و رولپلاک نما به منظور تثبیت کردن سنگ های نما و جلوگیری از ریزش آن ها صورت می گیرد.

بهترین روش پیچ و رولپلاک نما چیست؟

پیچ رولپلاک نما بدون داربست یکی از بهترین روش های انجام پیچ و رولپلاک نما می باشد.

روش محاسبه قیمت اجرای پیچ و رولپلاک نما به چه صورت است؟

قیمت اجرای پیچ و رولپلاک به اشکال مختلفی مانند: تعدادی، پروژه ای، متری، طبقه ای و غیره محاسبه می شود.

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان چیست؟

از دلایل مهم ریزش سنگ در نمای ساختمان می توان به آب و باران، سرما و گرمای شدید، مصالح نامرغوب، سنگ کارهای متفرقه و غیره اشاره نمود.

برای اجرای پیچ و رولپلاک نما به کجا مراجعه کنیم؟

برای اجرای پیچ و رولپلاک نما باید به مراکز اصلی که متخصصین این کار هستند مراجعه نمایید این مراکز کار خود را تضمین می کنند و خیال شما را از هر نگرانی آسوده می سازند.