نماشویی با واتر سندبلاست

یکی از موثرترین روش ها برای تمیز کردن هر نما یا پوشش، استفاده از نماشویی با واتر سندبلاست است. ساییدگی طبیعی که در نماها و پوشش ها در اثر باران، گرما، رطوبت و غیره رخ می دهد، در صورت استفاده از تکنیک و مصالح مناسب می تواند به طور موثری از بین رود. در واقع اگر سطوح دیوار به شدت کثیف باشد و با روش های دیگر پاک نشود، از سندبلاست نما استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این روش کافی است با ما همراه باشید.

معرفی نماشویی با واتر سندبلاست

مهم است که با نگهداری منظم نمای خود را در شرایط خوبی نگه دارید. به طور کلی آلودگی، نتیجه طیف گسترده ای از تأثیرات آب و هوایی است. به عنوان مثال در طول سال‌ ها، ذرات خاک روی نما جمع شده، رطوبت باعث رشد جلبک‌ ها می‌ شود همچنین شن و غبار باعث می‌ شوند که نما کثیف و خاکستری به نظر برسد. برای اینکه نه تنها نما را تمیز نگه دارید، بلکه طول عمر آن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش دهید، توصیه می شود چند مدتی یکبار نما را به صورت حرفه ای تمیز کنید.

نماشویی با واتر سندبلاست، روشی موثر برای زدودن کثیفی، رنگ و سایر ناخالصی ها از سطح نماها است. این فرآیندی بوده که در آن ماسه یا مواد ساینده دیگر به سطحی تحت فشار بالای آب برخورد می کند. این فرآیند کثیفی ها و دیگر زباله ها را از بین می برد و نمای تمیزی به جا می گذارد. سندبلاست تنها به نما محدود نمی شود، بلکه می توان از آن برای تمیز کردن پیاده روها، پاسیوها و سایر سطوح بیرونی استفاده کرد. این روش انتخاب محبوب برای کسانی است که مایل به تمیز کردن کامل و عمیق هستند و اغلب توسط شرکت های حرفه ای این نوع نظافت ارائه می شود.

 چرا نما را بشویید؟

نماشویی با واتر سندبلاست و دیگر روش ها یقینا عمر هر ساختمانی را افزایش می دهد. اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای تعمیر نما بپردازید، باید به طور دوره ای آن را بشویید. مراقبت از روکش خارجی ساختمان شما نه تنها ظاهر زیبایی آن را حفظ کرده، بلکه آن را در برابر آسیب ناشی از کثیفی های نفوذ کرده و آسیب های احتمالی ناشی از اثرات شیمیایی بر روی سطح نما محافظت می کند.

 برای مناطق روستایی، دفعات شستشوی نما باید هر 1 تا 2 سال یکبار و برای مناطق صنعتی و کنار جاده ای حداقل یک بار، ترجیحا دو بار در سال باشد. در صورت عدم تمیز کردن نما، لکه ها و رگه های مداومی بر روی سطح ایجاد می شود که اگر نادیده گرفته شود، دیگر حذف آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

 تقسیم بندی معمولی آلودگی نما به 2 نوع

موادی که نمای بنا را کثیف می کنند دو دسته هستند که آن ها را معرفی خواهیم کرد. هر یک از این مواد باید با استفاده از مواد مخصوص از روی نما برداشته شوند.

ارگانیک : خزه، کپک، گرد و غبار، خاک، چربی و لکه های روغن خشک کن، میکروارگانیسم ها، تار عنکبوت، سوسک ها و حشرات، فضولات پرندگان، گرده، رسوبات.

مواد معدنی: بقایای مصالح ساختمانی، دوده، زنگ، پتینه، نمک، گازهای خروجی اگزوز، گرافیت، دوده پس از آتش سوزی و انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه های حرارتی.

مزایا و معایب تمیز کردن نما واتر سندبلاست

مانند هر روش تمیزکاری، نماشویی در شهرک غرب و دیگر نقاط با سندبلاست مزایا و معایب خود را دارد. قبل از تصمیم گیری در مورد این روش، مهم است در مورد مزایا و معایب آن بیشتر بدانید تا بتوانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا سندبلاست روش تمیز کردن مناسب است یا خیر.

مزایا

مزیت بزرگ سندبلاست کارایی آن است. از این روش می توان برای از بین بردن کثیفی های عمیق و لکه های سرسخت که تمیز کردن آن ها با روش های دیگر دشوار است استفاده کرد. علاوه بر این، سندبلاست فوق العاده همه کاره است و می تواند بر روی سطوح مختلف از جمله سنگ، بتن، آجر و فلز استفاده شود. اساسا هر نما را نمی توان با هر وسیله مخصوصی تمیز کننده ای درمان کرد.

برخی از مواد، مانند گچ یا خرده چوب، به طور قابل توجهی حساس تر از دیگر سطح ها هستند. قبل از تصمیم گیری در مورد سندبلاست، باید مشخص کنید که نما  از چه موادی ساخته شده است. علاوه بر این، سندبلاست بسیار در زمان صرفه جویی می کند. این اجازه را می دهد که مناطق بزرگ را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تمیز کنید و این امر آن را به یک انتخاب مقرون به صرفه برای تمیز کردن نما تبدیل می کند.

ویژگی خاص سندبلاست امکان دسترسی به مکان های صعب العبور است. می توان از آن برای از بین بردن کثیفی ها و آشغال ها از شکاف ها استفاده کرد. نماشویی با واتر سندبلاست نیز یک روش سازگار با محیط زیست برای تمیز کردن نما است. بر خلاف برخی از روش‌های تمیز کردن شیمیایی، این روش از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌ کند و این امر آن را به یک انتخاب سازگار با محیط زیست تبدیل می‌ کند.

معایب

اگرچه نماشویی با واتر سندبلاست مزایای زیادی دارد، اما برخی از معایب نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اگر روش به درستی انجام نشود، سطح نما می تواند آسیب جدی ببیند. انجام سندبلاست نیاز به دانش اولیه و تجربه کاری خاصی دارد، بنابراین شما فقط در صورت داشتن دانش تخصصی باید این کار را به تنهایی انجام دهید.

در نهایت در صورت داشتن مهارت، شما می خواهید نمای خود را به آرامی و به طور موثر تمیز کنید و آسیب بیشتری وارد نکنید. بنابراین توصیه می کنیم نما را توسط یک تیم نظافت حرفه ای تمیز کنید. این تیم با طیف گسترده ای از روش های نظافت آشنا است، دانش و تجربه تخصصی دقیقی دارد و می تواند نمای شما را به طور موثری تمیز کند.

سندبلاست را می توان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد، اما مواد نما همیشه باید از قبل بررسی شود. این امر به این دلیل است که فشار بالای شن و ماسه به سطح می تواند به سرعت به مواد حساس آسیب برساند. برای مثال چوب یا انواع خاصی از سنگ های نرم ممکن است نتوانند در برابر سندبلاست مقاومت کنند. مهم بوده که متریال نما خود را بشناسید و مطمئن شوید که سندبلاست روش مناسبی برای آن ها است.

روش نماشویی با واتر سندبلاست

فرآیند سندبلاست با بررسی دقیق نما آغاز می شود تا مشخص شود آیا این روش مناسب است یا خیر. جنس نما و همچنین نوع و میزان آلودگی در نظر گرفته شده است. اگر بتوان با خیال راحت از سندبلاست در نما استفاده کرد، فرآیند شروع می شود. دستگاه سندبلاست که معمولاً از مخزن تحت فشار، لوله بلاست و کمپرسور تشکیل شده است تهیه می شود و ماده ساینده که معمولاً ماسه است در دستگاه پر می شود.

سپس فرآیند سندبلاست آغاز می شود و مواد ساینده تحت فشار زیاد در مقابل نما پاشیده شده تا کثیفی را از بین ببرد. این روند تا زمانی که کل نما تمیز شود ادامه می یابد. رعایت و انجام اقدامات احتیاطی در طول فرآیند سندبلاست بسیار مهم است. در همه موارد، لباس محافظ باید پوشیده شده و پنجره ها و درها باید پوشانده شود تا آسیبی رخ ندهد و ایمنی همه افراد درگیر تضمین شود.

روش نماشویی با واتر سندبلاست

سندبلاست برای چه نماهایی کاربرد دارد؟

این روش در مواردی استفاده می شود که دستیابی به نتیجه مطلوب  با شستشوی معمولی غیرممکن باشد. سندبلاست این پتانسیل را دارد که ارزش و زیبایی ملک شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و برای طیف وسیعی از سطوح مناسب است. به ویژه در نماهای سنگی، بتنی و آجری موثر بوده، اما می تواند در نماهای فلزی نیز استفاده شود.

برای نماهای چوبی یا انواع خاصی از نماهای سنگ نرم، سندبلاست بهترین انتخاب نیست زیرا می تواند به سطح آسیب برساند. اگر مطمئن نیستید که سندبلاست برای نمای شما مناسب است یا خیر، باید برای مشاوره با یک متخصص مشورت کنید. ما در کفسابی با ما سال ها تجربه در زمینه روش های مختلف نظافت نما داریم و می توانیم به شما در یافتن بهترین روش برای بنای خود کمک کنیم.

واتر سندبلاست چه آلودگی هایی را تمیز می کند؟

بر روی دیوارهای ساختمان های پایتخت، شستشوی آب با فشار بالا نمی تواند با انواع آلودگی مانند زنگ، ذغال سنگ نارس و دوده صنعتی مقابله کند و راهکار استفاده از سندبلاست است. این روش همچنین برای از بین بردن لکه های روغن، بقایای ملات سیمان و چکه های رنگ روی قاب های فلزی استفاده می شود. علاوه بر این نماشویی در سعادت آباد با شن و ماسه برای تمیز کردن آجرکاری کارایی دارد.

لکه های عمیق روی نماهای چوبی تحت فشار کاهش یافته (6-7 اتمسفر) تمیز می شوند. ساینده های ملایم (سودا، گرانول های نشاسته پلاستیکی) برای حذف رنگ و ملات از روکش های پلاستیکی استفاده می شوند. علاوه بر ماسه، برای تمیز کردن فلز، بتن، روکش سرامیکی و سنگ طبیعی، سندبلاست شامل سرباره مس، دانه‌ های شیشه، سرباره نیکل، تراشه‌ های گرانیت، الکتروکوروندوم و کاربید سیلیکون کارایی دارند.

کاربردهای سندبلاست

تکنولوژی سندبلاست یک روش رایج برای تمیز کردن سطوح بوده که کارایی بسیاری دارد.

  • در صنعت – رسوب، زنگ زدگی، لایه اکسیدی، لایه های غیرفلزی و بقایای شن و ماسه قالب گیری را از سطح قطعه کار یا قطعه پاک می کند.
  • هنگام سرویس وسایل نقلیه – با استفاده از این فناوری، تمام قطعات فلزی و بدنه را تمیز می کنند، رنگ، ماستیک، زنگ زدگی را از بین می برند و سطح را به صورت آینه ای براق می کنند.
  • در طراحی داخلی و نما – نماشویی با واتر سندبلاست برای مات کردن سطوح شیشه ای استفاده می شود. در صنعت ساختمان از سندبلاست برای تمیز کردن نماها و عناصر سازه ای استفاده می کنند. در نظافت ساختمانی، از این فناوری در برای حذف مناطق ضعیف بتن مسلح یا آجرکاری و در عین حال تمیز کردن نما از رنگ یا گچ قدیمی استفاده می شود. این ماده ساینده گرافیتی، کپک و دوده را از دیوارها پاک می کند. این فناوری تنها با سایدینگ پلاستیکی سازگار نیست، که برای ساینده بودن بیش از حد نرم است.

چرا سندبلاست بهتر از هر تکنولوژی تمیز کردن نما دیگری است؟

علاوه بر نماشویی با واتر سندبلاست، چندین روش برای تمیز کردن نما وجود دارد که شامل تمیز کردن مکانیکی با دست، با استفاده از برس، دستمال و اسفنج می شود. سندبلاست نما یک فناوری مکانیکی است و ماده ساینده به اعماق مصالح ساختمانی نفوذ نمی کند و بنابراین خواص فیزیکی آن ها را تغییر نمی دهد. این روش به طور کلی عمر مفید مصالح ساختمانی را کاهش نمی دهد. این ساینده ها را می توان برای تمیز کردن هر گونه آلودگی استفاده کرد. اما با این حال تشخیص استفاده از مواد مناسب را بهتر از به نیروهای ماهر شرکت کفسابی با ما بسپارید.

اپراتور نماشویی با سندبلاست

نماشویی با واتر سندبلاست اگر که به خوبی اجرا شود بدون آسیب رساندن به سطح، نتیجه عالی را ارائه می دهد. این تکنیکی است که می تواند بر روی سطوح فلزی، چوبی، آجری یا مواد دیگر اعمال شود. سندبلاست یک راه حل قابل توجه برای زمانی است که می خواهیم هر نما یا پوششی را مانند روزهای اول آن کنیم. برای ناخالصی ها یا لکه هایی مانند زنگ زدگی یا رطوبت، روش های سنتی تمیز کردن کافی نیستند. به همین دلیل، استفاده از مواد ساینده بهترین گزینه  خواهد بود.

با این حال، هنگام کار با دستگاه سندبلاست، باید اقدامات احتیاطی خاصی برای جلوگیری از هر گونه حادثه و تلاش برای به دست آوردن نتیجه مطلوب انجام شود. به هر حال، این روشی است که ماسه و گرد و غبار را آزاد می کند و استنشاق آن می تواند مشکلات جدی تنفسی ایجاد کند. جنبه هایی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد را ذکر خواهیم کرد.

  • استفاده از تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از به خطر انداختن جان ما در نماشویی با واتر سندبلاست، ضروری است. دستکش، ماسک و لباس مناسب باید همراه افراد باشد.
  • انتخاب ساینده. وقتی نوبت شروع به کار می رسد، باید موادی را انتخاب کنیم که به بهترین وجه مناسب سطح مورد نظر باشد. شن و ماسه سیلیس به طور سنتی پرمصرف ترین ماده بوده، با این حال، به دلیل خطرات سلامتی که در پی دارد، جایگزین های به همان اندازه موثر و بسیار ایمن تر نیز قابل استفاده هستند. به این ترتیب بسته به سختی لکه و نوع سطح می توانیم ساینده های دیگری مانند سیلیکات آلومینیوم، شیشه دانه بندی شده، سنگ ریزه و کوراندوم را انتخاب کنیم.
  • تنظیم جریان و فشار هوا. بسیار مهم است که کمپرسور هوا برای نماشویی با واتر سندبلاست را روی توان صحیح تنظیم کرده و بررسی کنید که ماسه خیس نباشد. زیرا ممکن است مجرای آن را مسدود کند.
  • گرانولومتری را انتخاب کنید. معیار اساسی برای نماشویی یک سطح انتخاب اندازه و نوع مناسب دانه ها به گونه ای که کار موثر انجام شود و به سطح آسیبی نزند. بنابراین، بسته به سطحی که قصد تمیز کردن آن را دارید، باید یک ساینده با سختی مطلوب انتخاب کنیم. اندازه دانه معمولاً برحسب میکرون اندازه گیری می شود و متخصصان می دانند چگونه آن را تعیین کنند.

مدت زمان نماشویی

نماشویی با واتر سندبلاست یکی از موثرترین فرآیندهای تمیز کردن برای از بین بردن مواد سست و جامد از سطح است. می توان گفت اولین روش انتخابی در مناطق بی شماری است که سطوح نیاز به تمیز کردن یا آماده سازی برای پردازش بیشتر دارند. مدت زمان انجام این خدمات با توجه به متراژ پروژه، نوع سطح و میزان آلودگی تعیین می شود. با این حال می توان گفت جزو خدماتی است که در مدت زمان اندکی صورت می گیرد.

قیمت شستشوی نمای ساختمان

قیمت شستشوی نمای ساختمان با واتر سندبلاست به صورت استاندارد برای مصالح تکمیلی ساده مانند بتن، آجر و گچ صاف بر اساس مساحت و متر مربع محاسبه می شود. افزایش قیمت برای نماهای ساخته شده از مواد تکمیل شده با بافت پیچیده گچ بافت، گچ بری، نقش برجسته، سنگ مرمر و گرانیت امکان پذیر است. البته قیمت شستشوی متر مربع متر نما تحت تأثیر میزان آلودگی و فن آوری تمیز کردن تغییر می کند.

کارشناسان نماهای آینه ای مراکز خرید و مراکز تجاری با سطوح آلومینیومی و شیشه ای، خانه های باستانی با گچ بری، و ساختمان های صنعتی مرتفع را از جمله بناهایی می دانند که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار است. علاوه بر این امر نماهای آجری قدیمی با چندین سال کثیفی به سختی شسته می شوند. نرخ نظافت برای نماشویی با واتر سندبلاست این دیوارهای خارجی ممکن است بالاتر از قیمت تمیز کردن استاندارد باشد.

اما با این حال به طور کلی هزینه تمیز کردن بستگی به نوع مواد دیوار دارد زیرا هر سطح نیاز به ساینده های مختلف و هزینه های پردازش متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر این امر ارتفاع محل کار در قیمت موثر است زیرا هرچه ارتفاع بالاتر رود، خطر و در نتیجه هزینه های نیروی کار بیشتر می شود. درجه آلودگی و عمق تمیز کردن دیگر عاملی است که در قیمت نماشویی با واتر سندبلاست مورد توجه قرار می گیرد.

در آخر

نماشویی با واتر سندبلاست شامل پاشیدن دانه های شن و ماسه مخصوص به صورت تحت فشار بر روی سطح است. از طریق سایش ناشی از سند بلاست، هر نوع زنگ زدگی، لکه رطوبت یا رنگ باقی مانده از بین می رود. اما حتماً باید این فرایند با استفاده از تجهیزات مناسب و تخصص کافی انجام شود. عدم تخصص نیروهای انجام دهنده می ‌تواند به سطح کار آسیب بزند. شرکت کفسابی با ما این خدمات را با استفاده از به روزترین تجهیزات و نیروهای متخصص انجام می دهد.