جوهر نمک روی سنگ چه تاثیری دارد و چگونه از بین می رود؟

تاثیر جوهر نمک روی سنگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که می خواستید از تاثیر جوهر نمک روی سنگ برای تمیز کردن و جلا دادن سنگ استفاده کنید، اما پس از ریختن جوهر نمک یا اسید روی سنگ مورد نظر متوجه شدید که سنگ پس از مدتی تغییر رنگ داده و مات و کدر شده است. باید همیشه به این نکته توجه کنید، جوهر نمک یا هر چیز اسیدی مانند آبلیمو، آب غوره و … اگر روی سنگ ریخته شود باعث کدر شدن لکه می شود. آلودگی سنگ به مواد اسیدی ناشی از ساختار و ترکیب سنگ است. سنگ به عنوان یکی از اجزای اصلی سنگ در اثر تماس با مواد اسیدی اکسیده، کدر و ساختاری آسیب دیده است پس راه حل آن چیست و چگونه می توان لکه های روی سنگ را از بین برد و سنگ را کاملا یکنواخت، براق، درخشان و حتی بهتر از روز اول کرد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین راه برای انجام این کار سنگ سابی با دستگاه کفسابی است که این پدیده را به طور کامل از بین می برد، البته روش های کمکی دیگری نیز وجود دارد. کفسابي همچنین روشی است که می تواند شدت چنین لکه هایی را کاهش دهد، اما روش های دستی و ثانویه نمی توانند لکه های ناشی از جوهر نمک و مواد اسیدی را به طور کامل از بین ببرند، حتی اگر این لکه ها ناشی از مایعات اسیدی ضعیف مانند آبلیمو یا آب غوره باشند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر جوهر نمک روی سنگ و اینکه جوهر نمک روی سنگ چه تاثیری دارد و چگونه از بین می رود بپردازیم. بنابراین، اگر شما نیز می خواهید در مورد اثرات جوهر نمک یا اسید بر روی سنگ و راه های پاک کردن لکه های جوهر نمک از سنگ بدانید، تا پایان این مقاله با کفسابی با ما همراه باشید.

ترکیب جوهر نمک چیست و چه نوع اسیدی است؟

جوهر نمک به عنوان یک اسید قوی شناخته می شود و برای تمیز کردن سطوح مختلف خانه مانند سرویس بهداشتی و همچنین برای ضدعفونی و زدودن زنگ زدگی فلز استفاده می شود. نام علمی این ماده اسید کلریدریک یا اسید معده است که یک اسید بسیار خورنده محسوب می شود. بنابراین، بهتر است آن را با مقداری آب برای مصارف خانگی رقیق کنید تا خطر استفاده به حداقل برسد. جوهر نمک با غلظت تقریباً 30 درصد در بازار موجود است. در صنعت، HCI همچنین به طور گسترده در تولید فوم پلی اورتان و کلرید کلسیم استفاده می شود. تحت هیچ شرایطی نباید حتی مقادیر کمی از جوهر نمک را با وایتکس مخلوط کرد. زیرا وقتی هیپوکلریت سدیم موجود در وایتکس با جوهر نمک مخلوط می شود، اسید را اکسید کرده و گاز کلر آزاد می کند. نمک به دست آمده از این ترکیب خطرناک نیست، اما در صورت مخلوط شدن کلر از محلول جدا شده و در هوا آزاد و باعث تاثیر جوهر نمک روی سنگ می شود. جوهر نمک همچنین به عنوان تنظیم کننده pH برای تمیز کردن استخر ها استفاده می شود. pH باید در محدوده 7.2 تا 7.6 باشد تا سطح کلر را در سطوح مطلوب و بدون ایجاد خطر برای چشم، گوش و پوست حفظ کند. PH بالای 8 باعث کاهش فعالیت کلر و تغییر رنگ آب می شود. این باعث از بین رفتن فیلتر می شود. بنابراین، اگر آب استخر شما قلیایی است، مقداری اسید هیدرولیک به آن اضافه کنید تا PH آن را تنظیم کنید.

دلایل کف کردن جوهر نمک روی سرامیک

جوهر نمک قابلیت رسوب زدایی بالایی دارد و به همین دلیل می توان از آن برای تمیز کردن سطوح مختلف مانند توالت، سرامیک و موزاییک استفاده کرد. جوهر نمک به دلایلی از جمله زمان پاکسازی کوتاه تر و عملکرد خوب در دما های پایین برای پاک سازی فاضلاب ایده آل در نظر گرفته می شود. به یاد داشته باشید، با توجه به تاثیر جوهر نمک روی سنگ هرگز از این ماده برای تمیز کردن سنگ مرمر، سنگ آهک و سنگ فلزی استفاده نکنید. همچنین برای استفاده از آن به عنوان پاک کننده، باید جوهر نمک را با آب رقیق کنید. برای رقیق شدن این ماده باید 10 قسمت اسید به 1 قسمت آب اضافه کرد. یکی از دلایل ایجاد حباب جوهر نمک روی سرامیک، واکنش شیمیایی ناشی از ترکیب اسید هیدروکلریک و آب است. در واقع چون PH خیلی بالاست وقتی روی آن آب می ریزید سریع واکنش نشان می دهد و کف ایجاد می کند. علاوه بر این، این ماده دارای اسیدیته بالایی است که در این زمینه موثر است. این واکنش برای سیستم تنفسی بسیار آزاردهنده است. بنابراین، این ماده نباید در مناطق محدود استفاده شود. همچنین هرگز این پاک کننده را با پاک کننده های دیگر مانند وایتکس یا پرمنگنات پتاسیم مخلوط نکنید. از آنجا که واکنش گاز کلر را در محیط آزاد می کند، این بسیار خطرناک است. این گاز می تواند به سرعت منجر به مسمومیت شدید شود.

دلایل کف کردن جوهر نمک روی سرامیک

آموزش پاک کردن لکه سنگ

توجه داشته باشید که روش ها بسته به نوع کفپوش متفاوت است. به عنوان مثال، از بین بردن لکه از کف چوبی با از بین بردن لکه از سنگ مرمر متفاوت است. با این حال، روند کلی ما استاندارد است.

با بررسی نواحی لکه دار کف شروع می کنیم. سپس وضعیت کلی کل طبقه را بررسی می کنیم. تکنسین های کفسابی با ما سپس شروع به تمیز کردن و آماده سازی ناحیه لکه دار می کنند. بسته به کف، ممکن است ناخنک سنگ را جدا کرده و آن را لایه برداری نمایند. لطفاً توجه داشته باشید که هیچ خطری وجود ندارد، بنابراین مهم است که از محصولات ساینده و لقمه ساب تأیید شده و از پاک کننده ها و روغن های بادوام استفاده خواهد شد. پس از اتمام کار، به کار های نهایی پرداخته و کف را تمام می کنیم. ما در کمترین زمان درخشش را بازیابی و کفپوش شما را فوق العاده براق می کنیم! ما تمام تلاش خود را می کنیم تا خانه شما را تا حد امکان تمیز نگه داریم، بنابراین فقط از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می کنیم که عملاً گرد و غبار ندارند. این امر از بین بردن موفقیت آمیز تاثیر جوهر نمک روی سنگ را تضمین می کند.

لکه های فیزیکی را می توان با استفاده از روش های مخصوص شستشوی سنگ پاک کرد. البته باید توجه داشت که استفاده از اجسام نوک تیز یا مواد اسیدی قوی برای از بین بردن لکه های فیزیکی روی سنگ توصیه نمی شود. استفاده از اجسام تیز ممکن است باعث ایجاد خراش روی سطح سنگ شود. علاوه بر این، استفاده از پاک کننده های اسیدی ممکن است سنگ را خورده و به بافت آن آسیب برساند.اگر لکه های فیزیکی را نمی توان با پاک کننده های مخصوص پاک کرد، می توان از روش های سنگ فرش و پرداخت سنگ استفاده کرد.

پاک کردن لکه های اسیدی را از روی سنگ

گاهی اوقات به دلیل درک ناکافی از خواص مواد یا بی دقتی از مواد اسیدی برای تمیز کردن سنگ های کف و دیوار استفاده می کنند، اما باید توجه داشت که اسید ها برای سنگ بسیار مضر هستند و اصطلاحا می توانند باعث کلسیفیه شدن سنگ و سوزاندن سطح شوند. در این صورت برای از بین بردن لکه سنگ فقط می توانید از کفسابی سنگ کمک بگیرید.

چگونه به سرعت لکه های سنگ را پاک کنیم

در ادامه بررسی تاثیر جوهر نمک روی سنگ باید بگوییم مراقبت و نظافت صحیح سنگفرش ها می تواند زیبایی و جذابیت ساختمان شما را افزایش دهد. در برخی موارد لکه هایی روی سنگ فرش ایجاد می شود و سطح سنگ را نازک و نامناسب نشان می دهد. به همین دلیل مردم به دنبال راه هایی برای از بین بردن سریع لکه های سنگ و بازگرداندن سنگ به حالت زیبای اولیه خود هستند. لکه ها می توانند بر روی سنگ به دلیل تعدادی از عوامل ظاهر شوند. بسته به نوع لکه روی سنگ، روش های مختلفی برای حذف وجود دارد. در این مقاله به انواع لکه های سنگ و روش های ساده برای از بین بردن آن ها می پردازیم.

لکه های شیمیایی روی سنگ نیز با روش کف سابی درمان می شوند. زیرا این نوع لکه ها را نمی توان با هیچ ماده شوینده ای پاک کرد.

برای از بین بردن لکه های عمیق از سنگ از کفسابی استفاده کنید

اگر می خواهید لکه های قدیمی و سفت شده را از روی سنگ خود پاک کنید. هرگز از شوینده ها، سفید کننده ها و رسوب زدا های قوی استفاده نکنید! این مواد ممکن است سنگ را خورده و لکه های دائمی ایجاد کنند.

استفاده از اجسام تیز مانند تیغ یا چاقو نیز اشتباه بزرگی است! همه ما می دانیم که سنگ یک جسم بسیار سخت است. اما باید بدانید که گاهی اوقات چاقو یا تیغ موکت بری باعث ایجاد خراش در سنگ می شود. این خراش ها در ابتدا قابل مشاهده نیستند. اما در طول هفته آینده، گرد و غبار و زباله در این شکاف ها جمع می شود و تمیز کردن آن ها غیرممکن می شود.

کفپوش شما ممکن است در اثر استفاده توسط لکه های مختلفی لک شود که مهمترین آن ها مواد روغنی یا اسیدی است که به داخل سنگ نفوذ کرده اند در این صورت برای از بین بردن لایه لکه نیاز به لقمه های زبر ساب زنی خواهد بود.

تاثیر جوهر نمک روی سنگ

همه ما با جوهر نمک یا اسید هیدروکلریک آشنا هستیم، اما بسیاری از افراد ممکن است تاثیر جوهر نمک روی سنگ را ندانند. جوهر نمک یک اسید بسیار قوی و خورنده است که معمولاً در مصارف خانگی به شکل محلول رقیق برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می شود.

قدرت پاک کنندگی این اسید باعث شده است که افراد در مواردی به اشتباه از آن برای تمیز کردن سطوح سنگی استفاده کنند. جوهر نمک را می توان دشمن سنگ دانست. بنابراین اگر چند دقیقه روی سنگ بماند آسیب جدی به سنگ وارد می کند.

از آنجایی که جوهر نمک یک اسید قوی است اگر با سطح سنگ تماس پیدا کند باعث ایجاد لکه در سطح سنگ و از بین رفتن بافت سنگ می شود. نه تنها جوهر نمک، بلکه سایر مواد شیمیایی بسیار اسیدی نیز می توانند به بافت سنگ آسیب برسانند.

از آنجایی که جوهر نمک یک اسید قوی بوده و لکه های جوهر نمک روی سنگ بسیار عمیق است، تنها راه از بین بردن لکه های جوهر نمک استفاده از دستگاه  کفسابي سنگ است، بنابراین مجموعه کفسابی با ما آن را 100% تضمین می کند. با کفسابی ساختمان لکه های جوهر نمک را از سنگ پاک کرده و سنگ را درخشان تر از روز اول نمایید.

اگر لکه هایی که از آبلیمو یا سرکه روی سنگ باقی می ماند، سطحی هستند، می توانید از ساب دستی و کم هزینه برای از بین بردن لکه های روی سنگ استفاده کنید.  اما با توجه به تاثیر جوهر نمک روی سنگ اگر لکه ها عمیق تر و زیادتر هستند، باید از سرویس کفسابي استفاده کنید که لکه ها و بقایای سیمان، گچ و مصالح ساختمانی را از سنگ پاک می کند.

برداشتن سیمان ریخته شده یا گچ یا مصالح ساختمانی از روی سنگ با کفسابي و برس سیمی که زیر دستگاه کفسابي سنگ نصب شده است انجام می شود تا با چرخاندن سمباده سنگ را تمیز و صیقل دهیم.

تاثیر جوهر نمک روی سنگ

چه سنگی در برابر لکه ها مقاوم تر است؟

سنگ هایی با مقدار آهک بالا در برابر لکه ها و ضربه ها مقاومت کمتری دارند از سنگ هایی که در برابر لکه ها مقاومت کمتری دارند می توان به سنگ گوهره سنگ تراورتن اشاره کرد، مرمر دهبید صلصالی هم مقاومت متوسطی در برابر لکه ها و آسیب ها دارند. سنگ هایی مثل گرانیت و گلدن بلک و لای شتری در برابر لکه مقاوم هستند.

پاک کننده ها نقش زیادی در ایجاد لکه روی سنگ دارند، بنابراین 60 درصد از افرادی که با ما تماس می گیرند می گویند سرایدار یا نظافتچی بر روی سنگ جرم زدا یا جوهر نمک ریخته و مات شده و لکه های سختی را نشان می دهد. قبل از اینکه نظافتچی ها شروع به نظافت ساختمان کنند باید به آن ها بگوییم که برای تمیز کردن کف ساختمان از مواد جرم گیر استفاده نکنند.

پس از ریختن مواد رسوب زدا یا اسیدی روی سنگ، چه زمانی نیاز به  کفسابي ساختمان می شود؟

هر چه زودتر رسوب زدا یا جوهر نمک یا مواد اسیدی روی سنگ پاک شود، بهتر است اگر این مواد به مدت طولانی روی سنگ باقی بمانند، سنگ آهک را از بین می برند و لکه های عمیق و بزرگ تری ایجاد می کنند، بنابراین باید روی سنگ کفسابي انجام شود. در روز اولی که مواد جوهر نمک یا آبلیمو یا سرکه یا نوشابه و هر ماده اسیدی روی سنگ ریخته شده باید کفسابي ساختمان انجام شود تا از ایجاد لکه های بزرگتر جلوگیری نماییم.

لکه ها را از پله ها و راهرو های ساختمان پاک کنید

پس از ریختن جرم گیر بر و اسید روی پله و تاثیر جوهر نمک روی سنگ حدود یک ساعت بعد لکه به وجود می آید و سنگ کف مات می شود. پس از آن، کف را می توان سنگ سابي کرد. برای از بین بردن لکه های اسیدی از روی سنگ پس از پاشیدن طولانی مدت با اسید لازم است از دستگاه ساب دستي برای پله ها استفاده شود. توجه داشته باشید که وجود این دستگاه برای پله 100% ضروری است و کفساب باید این وسیله را با خود همراه داشته باشند.

استفاده از کفسابي ساختمان برای از بین بردن اثرات اسید از سنگ

در گذشته مردم از روش های مختلفی برای جدا کردن توده ها از سنگ استفاده می کردند. اما این روش ها تاثیر آشکاری در رفع کدری سنگ ندارند.

اما امروزه با تکیه بر فناوری های نوین و استفاده از ماشین آلات مدرن  کف سابي شاهد تجربیات خارق العاده و باورنکردنی خواهیم بود. با استفاده از خدمات ساب سنگ می توانید مشکلات زیاد سنگ را رفع کنید.

یکی از موثرترین راه‌ ها برای از بین بردن لکه‌ های جوهر نمک از روی سنگ، خدمات  کفسابي سنگ است. با استفاده از  کفسابي سنگ، لایه ای از سنگ از طریق دستگاه ساب زن برداشته می شود.

این باعث می شود لایه جدیدی روی سطح سنگ ظاهر شود که هیچ گونه خراش یا لکه ای ندارد. به همین دلیل است که امروزه  ساب ميز کانتر را موثرترین راه برای از بین بردن تاثیر جوهر نمک روی سنگ، لکه های ناشی از ریختن جوهر نمک می دانند.

قيمت کفسابي

قيمت کفسابی برای از بین بردن لکه های جوهر نمک از روی سنگ به عوامل زیادی از جمله میزان جوهر نمک ریخته شده روی سنگ، نوع سنگ و … بستگی دارد.

جوهر نمک در حین نفوذ به منافذ زیر سنگ به راحتی به سنگ آسیب می رساند. گفتیم که تغییرات شیمیایی فقط با ساییدن سطح سنگ قابل ترمیم است. اما در مورد وایتکس باید بدانید که کفسابی باید هم با سمباده درشت و هم با سنباده نرم انجام شود تا زمانی که سنگ سالم، صیقل داده شده و لکه کاملا پاک شود. اگر پس از اتمام  سنگ سابي سطحی، همچنان آثاری از لکه های کوچک بر روی سنگ باقی بماند، آب و رطوبت می تواند در این نواحی جمع شده و دوباره باعث آسیب شود.

چگونه لکه جوهر نمک را از بین ببریم

برای پاسخ به سوال چگونه لکه جوهر نمک را از بین ببریم باید بگوییم اسید می تواند اثر مخربی روی سنگ داشته باشد. خدمات کفسابی در سعادت آباد به صاحبان خانه این امکان را می دهد که به راحتی این مشکل را حل کنند. در خدمات کفسابی با ما، لایه بسیار نازکی از سطح سنگ جدا شده و سطح جدیدی نمایان می شود. بنابراین صاحب اثر، دکوراسیون ایده آل را با کمترین هزینه و در کمترین زمان به دست می آورد.

یکی از اساسی ترین راه ها برای از بین بردن لکه های اسید جوهر نمک از روی سنگ با استفاده از ساب دستي،  کف سابي سنگ مرمر است. مطمئناً تغییرات هیجان انگیزی را در ترکیب کار و ناپدید شدن لکه ها، رفع کدری و موارد دیگر خواهید دید.  کفسابي ساختمان به مالکان این امکان را می دهد که کف ساختمان خود را در زمان کوتاه و با قیمتی مناسب بازسازی کنند.

آخرین کلام

در این مقاله به بررسی اثرات جوهر نمک یا اسید بر روی سنگ پرداختیم و بهترین راه ها برای از بین بردن لکه جوهر از روی سنگ را به شما نشان دادیم. همان طور که قبلا ذکر شد، کفسابي ساختمان بهترین راه برای از بین بردن تاثیر جوهر نمک روی سنگ بر روی سنگ شما است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بهتر است به محض مشاهده لکه روی سنگ درخواست خدمات کف سابي را بدهید. زیرا هرچه سریعتر این کار را انجام دهید، لکه راحت تر و سریعتر پاک می شود. برای دریافت خدمات کفسابی در دهکده المپیک باید با شرکت حرفه ای ارائه دهنده این خدمات مشورت کنید. زیرا فرآیند  سنگ سابي یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجربه زیادی دارد.

کفسابی با ما با داشتن تیمی از متخصصین می تواند خدمات کف سابی، ساب ميز کانتر و نظافت نمای بیرونی را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه دهد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت های کفسابی در قشم می توانید همین امروز به سایت مراجعه کرده و با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.