نماشویی با واترجت چگونه است؟

نماشویی با واترجت

یکی از روش های مدرنی که برای تمیز کردن قسمت بیرونی بنا مورد استفاده قرار می گیرد نماشویی با واترجت است. تمیز کردن نما با این دستگاه به شما این امکان را می دهد که نه تنها ظاهر ساختمان را جذاب کنید، بلکه مانع فرسودگی مصالح نیز شوید. هر چه نگهداری از ساختمان بهتر صورت گیرد، مدت بیشتری بدون بروز مشکل عمر می کند. اما قبل از استفاده از این خدمات نیاز است اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب کنید. با ما همراه باشید تا شما را با این مدل نماشویی و مزیت های مهم آن آشنا کنیم.

 

نماشویی نمای بیرونی ساختمان با واترجت

نماشویی با واترجت یکی از پرکاربردترین و بهترین روش هایی است که در حوزه نظافت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی افرادی که با این دستگاه کار می کنند باید آموزش دیده و ماهر باشند. دستگاه واترجت با استفاده از انرژی جت آب و آب تحت فشار سطوح مورد نظر را تمیز می کند. این دستگاه پرفشار است و تمیزکردن سطح را با سرعت فوق العاده بالایی انجام می دهد.

در نماشویی با این دستگاه یک ماده شیمیایی خاص با آب به شکل محبوب درآمده و با فشار زیاد به بیرون پرتاب می شود. فشار بالای این دستگاه منجر شده است که گرد و غبار و رسوبات را از سطح نمای بنا به طور کامل بردارد. از این روش حتی برای پاک کردن رسوبات سخت مانند رسوبات زغال سنگ، رسوبات کربناتی و آهن نیز استفاده می کنند.

چگونه بهترین محصولات را برای نماشویی انتخاب کنیم؟

در مطالعه انجام شده توسط متخصصان شرکت کفسابی با ما در انتخاب مواد مورد استفاده، چند عامل اصلی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد که به آن ها می پردازیم.

جنس نما: برای تعیین بهترین محصولات برای نماشویی در الهیه باید بدانید که پوشش نما چگونه است. بررسی نوع و جنس نما توسط افراد ماهر و متخصص انجام می شود. این امر اهمیت دارد زیرا به طور کلی درصد جذب آلودگی هر یک از متریال هایی که مورد استفاده قرار می گیرند با یکدیگر متفاوت است.

کثیفی: دانستن نوع کثیفی موجود در نمای ساختمان بسیار مهم است. برای هر یک از انواع کثیفی هایی که بر روی نما وجود دارد نوع خاصی از مواد شوینده یا روش ها توصیه می شود. در همین راستا کارشناسان قبل از نماشویی باید بررسی کنند که کثیفی و لکه های ایجاد شده بر روی نما به چه دلیل به وجود آمده اند.

روش های قبلی: باید بدانید آخرین باری که نما شسته شده چه روش و موادی استفاده شده است. اطلاع از روش های قبلی اهمیت دارد زیرا در این صورت می توان بهترین محصولات و تکنیک های تمیز کردن را انتخاب کرد.

موقعیت جغرافیایی ساختمان: یکی دیگر از عواملی که در شستشوی دیوار ساختمان باید به آن توجه کرد، محل قرارگیری ساختمان است، زیرا این امر می تواند بر دوام نظافت تأثیر بگذارد. نگهداری از سازه ای که در نزدیکی دریا واقع شده است با حفظ سازه ای که در نزدیکی جاده پرترافیک یا ساختمان یا خانه ای در یک محله مسکونی قرار دارد یکسان نیست.

ساختمان های نزدیک دریا تحت تأثیر نمک، ید و سایر موادی هستند که در انتخاب محصولات پاک کننده به توجه ویژه نیاز دارند. برای این نوع مکان ها، صابون ها یا مایعات مورد استفاده باید حاوی فرمولاسیون و موادی باشد که در برابر این عوامل خورنده (نمک و ید) مقاوم باشند.

مزایای نماشویی با واترجت

شستشوی نما با توجه به مصالح، اندازه و ویژگی های معماری هر ساخت و ساز انجام می شود. قبل از انجام این فعالیت های نظافتی، برنامه عملیاتی متناسب با کیفیت ملک تعیین خواهد شد. مزایای نماشویی با واترجت را مورد بررسی قرار می دهیم تا بیشتر با این روش آشنا شوید.

حفاظت از ملک

تمیز کردن نماها تضمین می کند که ملک حالت اولیه و زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. به همین ترتیب، به ملک اجازه می دهد تا ظاهر اولیه خود را حفظ کند و ارزش خوبی در بازار املاک و مستغلات داشته باشد. همچنین خدمات شستشوی نمای ساختمان در تهران برای حفظ مصالح ملک طراحی شده است. در نتیجه از خوردگی عناصر جلوگیری کرده و اجزای زینتی را از آسیب های احتمالی حفظ می کند. به همین ترتیب، در طول فرآیند، از تکنیک ‌های مناسب و غیر مضر استفاده می ‌شود. استفاده مناسب از واترجت به حذف کثیفی بدون آسیب رساندن به ساختار و ترکیب مواد کمک می‌ کند.

بالابردن ارزش ملک

یکی از راهکارهای ساده برای بالابردن ارزش و اعتبار ملک استفاده از خدمات نماشویی با واترجت است. این خدمات علاوه بر ساختمان های مسکونی برای بناهای تجاری، اداری و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تمیز نگه داشتن نمای یک شرکت نه تنها تصویر شرکت را بهبود می بخشد، بلکه نشان دهنده مراقبت، اعتماد و حرفه ای بودن شرکت است.

به همین ترتیب، با داشتن طراحی بیرونی تمیز و مرتب، می توانید نشان دهید که به شرکت و کسب و کار خود اهمیت می دهید. همچنین نمای ساختمان ها، بیمارستان ها، مدارس و غیره تصویر شهر را می سازند. به همین دلیل، نماشویی در جردن باعث ارتقاء زیبایی خیابان ها و بهبود ظاهر فضا می شود.

کمک به پیشگیری از بیماری ها

کپک، رطوبت و ذراتی که در مصالح نما محبوس شده اند می توانند مشکلاتی برای سلامتی افراد ایجاد کنند. بنابراین شستشوی نما یکی از فعالیت های پیشگیری از حساسیت و مشکلات تنفسی ناشی از رطوبت، ذرات گرد و غبار، باکتری ها و غیره است. در همین راستا توصیه می شود از شستشو نما برای مراکز درمانی و آموزشی استفاده شود.

روشی موثر و سریع

انواع مختلفی از نظافت نما استفاده می شود که روش هیدروجت موثرترین آن ها است. این دستگاه به جدا کردن ذرات کثیفی و تجمع میکروارگانیسم ها کمک می کند. اصل کار دستگاه های هیدرو جت تامین آب تمیز یا محلول قلیایی ضعیف تحت فشار معین است. همچنین شستشوی نمای ساختمان با واترجت در بازه زمانی کوتاهی و خیلی سریع انجام می شود.

مزایای نماشویی با واترجت

عواملی که می توانند به نما آسیب بزنند

نمای ساختمان ممکن است تحت عوامل مختلفی زیبایی خود را از دست دهد که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • آلاینده‌ های کارخانه های صنعتی که یک لایه ضخیم از دوده تشکیل می دهند. این آلودگی ها در مدت کوتاهی ایجاد می شود و حذف آن ها دشوار است.
  • دود ترافیک فرآورده های احتراق سوخت خودرو که اغلب باعث تجاوز بیش از حد مجاز مواد سمی در جو می شود. این آلاینده ها نه تنها به سلامت انسان آسیب می رساند، بلکه دیوارهای ساختمان ها را نیز آلوده می کند.
  • رطوبت یکی از دلایل اصلی نظافت نما است که زیبایی نما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد لکه می شود. اما نه تنها این، کپک می تواند ساختار داخلی و خارجی ساختمان نیز آسیب برساند.
  • گذشت زمان و تاثیرات مخربی آن بر روی نمای ساختمان اجتناب ناپذیر است. بنابراین با نظافت مناسب و نگهداری خوب به کاهش آن کمک می کنیم.
  • آب باران یکی از عوامل اصلی تجمع کثیفی در نما محسوب می شود. باران لکه های سیاه شده ای ایجاد می کند که ظاهری قدیمی به ساختمان می دهد.

کاربرد نماشویی با واترجت

یکی از رایج ترین تکنیک ها نماشویی که کارایی فوق العاده بالایی دارد، جت آب تحت فشار است. نماشویی با واترجت برای انواع مختلفی از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که پوشش گیاهی، مدفوع پرندگان و غیره به طور محکم به ساختمان چسبیده است، اسیدها یا مواد شیمیایی همراه با آب اغلب برای حذف آن ها استفاده می شود. این روش به حذف گرد و غبار، ماسه و سایر ذرات خاک بدون آسیب رساندن به پوشش ساختمان کمک می کند. هنگام شستشو با جت همیشه باید از بالای ساختمان شروع کنید تا همه کثیفی ها بریزند و از حرکات افقی استفاده کنید تا تخلیه شوند.

چرا شستشوی نما مهم است؟

نمای ساختمان اولین چیزی است که بازدید کننده از یک بنا مسکونی یا موسسه عمومی می بیند. ظاهر قسمت جلویی ساختمان تصور خاصی را در مورد صاحبان خانه یا شرکت ایجاد می کند. بنابراین در مرحله طراحی و ساخت تاسیسات به این قسمت از سازه توجه ویژه ای می شود. با گذشت زمان، نما به ناچار ظاهر اصلی خود را تحت تأثیر گازهای خروجی اگزوز، گرد و غبار، بارش و سایر عوامل از دست می دهد. اما با خدمات نماشویی تا حد قابل توجهی می توان این آلودگی ها را از بین برد.

نیروهای متخصص نماشویی

نظافت نمای ساختمان کار ساده ای نیست و توصیه می شود توسط نیروهای متخصص و مجرب انجام شود. به این ترتیب می توان از حوادث جلوگیری کرد، تعمیرات لازم را در صورت نیاز انجام داد و نتایج بهتری را تضمین کرد. سازماندهی نظافت نما معمولاً مستلزم چندین روز کار است. پرسنل انجام دهنده نماشویی با واترجت در ابتدا باید بررسی کنند که کدام محصولات با توجه به نما باید مورد استفاده قرار گیرند. همچنین ضروری است که دوره های مختلف برای کار با دستگاه واترجت را طی کرده باشند.

 

نحوه نماشویی با دستگاه واترجت

تمیز کردن هیدروجت نما یک راه مناسب برای تمیز کردن دیوارها جهت آماده سازی آن ها برای نقاشی یا نصب عایق در آینده است. برای استفاده از این فناوری، تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. اصل کار نماشویی در لویزان به این صورت است که یک جریان آب تحت فشار بالا به منطقه آلوده هدایت می شود. از آنجایی که مایع با نیروی زیادی پرتاب خواهد شد، هر گونه آلودگی طبیعی یا ترکیبات شیمیایی حذف می کند.

  • رنگ و لاک الکل
  • دوده، زنگ و رسوب
  • رزین و قیر
  • روغن ها و روان کننده ها
  • ترکیبات پیروفوریک

ابزارهای شستشوی نمای ساختمان با در نظر گرفتن ارتفاع، نوع پرداخت، نوع و درجه آلودگی انتخاب می شوند. شستشوی نماها در ارتفاعات به تجهیزات خاصی نیاز دارد. در همین راستا چنین خدماتی فقط به شرکت های حرفه ای سپرده می شود که می دانند چگونه کار را به طور موثر و ایمن انجام دهند. اگر نظافت با تجهیزات خوب انجام شود، سریع و موثر خواهد بود و بعد از کار هیچ رگه، اثری از کثیفی یا آسیبی وجود ندارد.

نماشویی با واتر سندبلاست

شستن نمای ساختمان طیف نسبتاً گسترده ای از فعالیت ها را پوشش می دهد. یکی از آن ها سندبلاست و این خدمات برای هر ساختمان مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب نماشویی با واتر سندبلاست در ارتفاعات انجام می شود و الزامی است از تجهیزات بخصوصی برای انجام این کار استفاده شود. سندبلاست نما در صورتی انجام می شود که نمای ساختمان نیاز به پاکسازی از آلاینده های ناخواسته مانند خاک، دوده، رزین و غیره داشته باشد. در این روش از مواد ساینده مانند ماسه به عنوان یک عامل تمیز کننده استفاده می شود.

قیمت نماشویی با واترجت

برای تعیین قیمت نماشویی با واترجت به چندین فاکتور باید توجه کرد که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

ارتفاع سازه

در اکثر موارد این خدمات در ارتفاع های زیاد انجام می شوند. کار در ارتفاع نیاز به دقت و مهارت فوق العاده بالایی دارد. افرادی که نماشویی در قیطریه را با دستگاه واترجت انجام می دهند باید آموزش های کار در ارتفاع را طی کرده باشند. طبیعتاً به هر میزان که ارتفاع بیشتر شود باید مبلغ بالاتری را برای انجام این خدمات پرداخت کرد.

شدت آلودگی

عوامل مختلفی وجود دارند که می ‌توانند باعث ایجاد آلودگی بر روی نمای ساختمان شوند. برای هر نوع آلودگی باید از تجهیزات و محصولات مناسبی استفاده کرد. طبیعتاً به هر میزان که آلودگی بیشتر باشد باید مدت زمان طولانی تری را به تمیزکردن اختصاص داد. در همین راستا شدت آلودگی یکی از مهم‌ ترین عوامل تعیین کننده قیمت این خدمات محسوب می شود.

جنس و نوع نمای ساختمان

قبل از انجام خدمات نماشویی در فرمانیه بررسی متریال هایی که از آن ها برای ساخت نما استفاده شده است صورت می گیرد. با توجه به نوع نما تعیین می کنند که باید از چه محصولات و با چه شدتی استفاده کنند. بر همین مبنا می توان گفت جنس و نوع نمای ساختمان در تعیین قیمت این خدمات تاثیر می گذارد.

شرکت انجام دهنده

شرکت های مختلفی این خدمات را با استفاده از تجهیزات متنوع انجام می دهند. هر مجموعه با توجه به فاکتورهای خود قیمت بخصوصی را تعیین می کند. در شرکت کفسابی با ما قطعا بهترین قیمت بازار را خواهید داشت، زیرا ما بیش از 10 سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستیم.

تجهیزات و نیروی کار

برای انجام خدمات ‌نماشویی از تجهیزات و دستگاه های خاصی استفاده می کنند. هزینه این خدمات با دستگاه های مختلف ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشد. علاوه بر این امر باید مبلغ خاصی را نیز برای دستمزد نیروهای کار درنظر گرفت. طبیعتاً اگر نیاز باشد از افراد زیادی برای انجام این خدمات استفاده کرد مبلغ نهایی شستشوی نما بیشتر خواهد بود.

در شستشوی نما چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هیچ فردی نمی خواهد در مکانی که به خوبی تمیز نشده است کار یا تجارت کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که محیط کسب و کار پاک باعث ارتقاء حرفه ای و بهبود سلامت کارکنان می شود. ساختمان ها منعکس کننده شرکت و کسب و کاری که در آن صورت می گیرد هستند. نما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان و کارکنان می بینند و با دیدن آن اولین تصور در مورد تجارت شما ایجاد می شود.

نمای کثیف یا لکه دار، کپک یا خزه، سبزه هایی که از ناودان ها بیرون زده، پنجره ها و درهای کثیف می توانند تصور ناخوشایند و اشتباهی ایجاد کنند. مواردی مانند آلودگی اتمسفر، قارچ ها، گلسنگ ها، و فضولات پرندگان اصلی ترین عواملی هستند که باعث می شوند نمای ساختمان ها آلوده شود. برای اینکه ساختمان مانند روز اول به نظر برسد، تنها راه شستشوی دوره ای نماها است. هدف این روش حذف تمام آلودگی هایی است که به مرور زمان به نمای ساختمان می چسبد و آن را کثیف می کند.

نظافت نما هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

بسته به مواد مورد استفاده برای شستشوی نما، این کار را می توان هر سال، هر سه سال یا هر پنج سال انجام داد. تا حدودی مدت زمان تمیزکردن نما به محصولات استفاده شده بستگی دارد، زیرا کیفیت آن ها تعیین می کند که نما تا چه مدت تمیز بماند. باید توجه داشت که آب، صابون یا اسیدها برای تمیزکردن نما کافی نیستند. برای نگهداری بهینه از نمای بیرونی ساختمان، مسئول شستشو باید آنالیز نما را انجام دهد تا مشخص کند کدام محصولات مناسب هستند.

چرا کفسابی با ما را انتخاب کنید؟

مجموعه ما سال های زیادی است که در این زمینه خدمات ارائه می دهد. انتخاب ما می تواند مزیت های بی شماری را به همراه داشته باشد که به چند مورد آن اشاره می کنیم.

  • ما مطمئن می شویم که همه اقدامات ایمنی (مخصوصاً اگر نماهای مرتفع باشد) هم برای کارگران و هم برای همسایگان و عابران انجام می شود.
  • پرسنل ما واجد شرایط و آموزش دیده برای نماشویی با دستگاه های مختلف هستند.
  • بهترین زمان را برای نظافت انتخاب می کنیم، مانند آخر هفته، روز آفتابی و با ترافیک کم تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.
  • بهترین متخصصان، لوازم و ماشین آلات را برای تضمین خدمات با کیفیت بالا در اختیار داریم.
  • این خدمات را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام می دهیم.

در آخر

در نماشویی با واترجت از آب با فشار بالا برای تمیزکردن نمای ساختمان استفاده می کنند. بسته به ماهیت آلودگی، مواد شوینده حرفه ای به آب اضافه می شود. از این روش می توان برای تمیز کردن انواع نماها، اعم از آجری، بتنی و غیره استفاده کرد. این روش تمیز کردن حتی آلودگی های سرسخت را نیز از بین می برد. اغلب اوقات شرایطی وجود دارد که در ارتفاعات عملیات واترجت انجام می شود. این امر به ویژه برای تمیز کردن ساختمان های چند طبقه و سازه های بلند صادق است. در همین راستا بهتر است این خدمات توسط نیروهای شرکت کفسابی با ما که آموزش های لازم در این زمینه را طی کرده اند صورت گیرد.