نماشویی ساختمان در تهران

نماشویی ساختمان در تهران

در این مقاله به بررسی نماشویی ساختمان در تهران خواهیم پرداخت.نماشویی ساختمان از مهمترین عوامل افزایش طول عمر ساختمان‌ها است. به عبارتی دیگر، به همان اندازه که تمیز نگهداشتن داخل ساختمان تجاری اهمیت دارد، به همان اندازه مهم است که از نمای بیرونی، یعنی جلو و کناره‌های ساختمان نیز غافل نشوید. ساختمان‌های امروزی از نماهای مصنوعی و مدرنی برای ایجاد زیبایی بیشتر استفاده می‌کنند غافل از اینکه تمیز نگه داشتن و نظافت آن به مراتب کار دشوارتری خواهد بود.

شما باید برای حفظ طول عمر نمای ساختمان و ظاهر زیبای آن یک زمان‌بندی را در نظر بگیرید و مسلما این کار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، انتخاب فرآیند نظافت و پرسنل مناسب بسیار مهم است، زیرا تمیزکننده‌های غیرحرفه‌ای می‌توانند بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، ضرر داشته باشند.

اهمیت یک نمای تمیز

نما، قسمت بیرونی و جلوی ساختمان است. این اولین چیزی است که بازدیدکنندگان از ساختمان مسکونی یا تجاری شما می‌بینند. یک نمای تمیز و به خوبی نگهداری شده نه تنها ظاهر ساختمان تجاری را جذاب می‌کند، بلکه عمر طولانی مصالح ساختمانی را تضمین خواهد کرد.

نمای ساختمان معمولا از سنگ، چوب و شیشه ساخته می‌شود و گاهی ممکن است حاوی آلومینیوم یا فلزات دیگر باشد. تمام این مصالح ساختمانی با گذشت زمان، در صورتی که به تمیزکردن آنها توجه نشود؛ شروع به جمع شدن کثیفی و لکه می‌کنند. این کثیفی‌ها در نهایت می‌توانند موجب خرابی و پوسیدگی در نما شوند.

از آنجایی که نما، بیرونی‌ترین قسمت ساختمان است با همه چیز از آب و هوا گرفته تا آلاینده‌ها، خاک و غیره مواجه است. همه این موارد به مرور زمان می‌توانند هم کیفیت و هم رنگ نما را تحت تأثیر خود قرار دهند و باعث تغییر چهره ساختمان به شکلی نامناسب و جلوه‌ای بد شوند.

یعنی اگر نمای ساختمان به درستی تمیز و نگهداری نشود؛ با گذشت زمان، جذابیت خود را از دست می‌دهد. چراکه مردم عموماً ترجیح می‌دهند از ساختمانی دیدن کنند که از نظر زیبایی‌شناختی زیباتر است تا ساختمانی کثیف. اگر شما یک ساختمان تجاری دارید و نیازمند کسب مشتری هستید؛ بایستی حتما به این نکته توجه کنید. چون، یک نمای تمیز می‌تواند رهگذران را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود تا تعداد بیشتری به داخل محوطه وارد شوند. در مقابل، یک ورودی نامناسب می‌تواند بر شهرت تجاری شما تأثیر منفی بگذارد و مشتری را دور کند. به همین دلیل است که نماشویی ساختمان در تهران برای ساختمان‌های مسکونی و به خصوص تجاری اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

انواع نماها و نماشویی ساختمان در تهران

نماهای ساختمان‌های تجاری و مسکونی با استفاده از متریال متفاوتی اجرا می‌شوند و همین باعث می‌شود تا نماشویی ساختمان در تهران نیز متفاوت باشد. مسلما تمیز کردن نمای شیشه‌ای با نمای سنگی زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. در ادامه بیشتر درباره شست و شوی هر نوع نما توضیح خواهیم داد:

نمای کامپوزیتی

یکی از انواع نماها، نمای کامپوزیتی است که به دلیل سرعت و راحتی در نصب و البته نمای زیبا، از طرفداران زیادی برخوردار است. اما، این نماها با گذشت زمان، شفافیت خودشان را بر اثر آلودگی هوا و بارندگی از دست می‌دهند. شدت جرم و کثیفی در برخی حتی موجب تیره شدن رنگ کامپوزیت‌ها می‌گردد. برای جلوگیری از این مشکل، نمای کامپوزیتی بایستی هر 6 ماه نماشویی شود.

نماهای کامپوزیتی جرم و آلودگی را سریعتر جذب می‌کنند و سخت‌تر هم تمیز می‌شوند. بنابراین بهتر است از افرادی برای نماشویی ساختمان در تهران استفاده کنید که تجربه و مهارت لازم را داشته باشند. این افراد معمولا از واتر جت، ابر و تی و در نهایت از اسکاج برای شست و شو استفاده می‌کنند.

اگر ساختمان شما هم نمای کامپوزیتی دارد، یک برنامه منظم برای تمیز نگهداشتن آن در نظر بگیرید. هر 6 ماه یا سالی یکبار، این نماها باید تمیز شوند. در غیر این صورت براقی و شفافیت خودشان را از دست می‌دهند و ممکن است بعد از تمیز کردن هم رنگ نما دیگر همانند روز اول نشود. از طرفی، داشتن یک بازه زمانی شست و شو در کاهش هزینه‌ها هم موثر است؛ چراکه از میزان جرم و کثیفی کاسته شده و سریعتر تمیز می‌شود.

نمای شیشه‌ای

خیلی از ساختمان‌ها و برج‌های بلند امروزه از نمای شیشه‌ای برای ایجاد جلوه‌ای زیبا استفاده می‌کنند؛ غافل از اینکه این نماها در حین زیبایی، نیاز به نماشویی بیشتری دارند. نماهای شیشه‌ای زودتر از دیگر انواع نماها دچار کثیفی می‌شوند؛ یعنی آلودگی هوا، بارندگی و حتی گرد و خاک روی نمای شیشه‌ای بیشتر قرار می‌گیرد و در نهایت سریعتر نیاز به پاکسازی خواهد داشت. زمانی که این نماها کثیف می‌شوند از شفافیت و زیبایی آنها به سرعت کاسته می‌شود و حتی میزان تابندگی نور به داخل ساختمان نیز کمتر خواهد شد.

بنابراین، در نماهای شیشه‌ای نیاز است که بازه زمانی شست و شو را کوتاه‌تر کنید. توصیه می‌شود تا در سال 3 تا 4 بار نسبت به نماشویی ساختمان شیشه‌ای اقدام شود تا زیبایی این نماها همچنان حفظ گردد. لازم به ذکر است که شست و شوی مکرر نمای شیشه‌ای باعث می‌شود تا از میزان جرم و کثیفی کاسته شود؛ نما سریعتر تمیز شده و در آخر هزینه کمتری پرداخت گردد.

نمای سیمانی

همانطور که از نامش پیداست؛ این نماها از یک پوشش سیمانی ساخته و اجرا می‌شوند. استفاده از سیمان سفید و اجرای تمیز این مدل نماها حتی می‌تواند از دیگر انواع نماها نیز زیباتر باشد. در خیلی از ساختمان‌ها از این مدل استفاده می‌شود؛ چراکه سبک است و رنگ سفید آن زیبایی و جلوه‌ای خاص به ساختمان می‌بخشد. اما، در کنار زیبایی، کثیف شدن سریع این نما می‌تواند ویژگی منفی آن به حساب آید.

آلودگی‌ها و بارندگی‌ها باعث می‌شود تا جرم و کثیفی در نمای سیمانی جمع شود و ظاهری تیره به آن ببخشد. در این صورت این نماها دیگر زیبایی گذشته خود را ندارند و حتی جلوه‌ای بد را بوجود می‌آورند. به همین جهت، پیشنهاد می‌کنیم نماشویی این نوع نماها را در یک بازه زمانی مشخص در نظر بگیرید. در شست و شوی این نماها معمولا از مواد خاص استفاده می‌شود و نیرهای متخصص در صورت نیاز واتر جت را برای جرم زدایی به کار می‌گیرند. این نیروها معمولا از طناب و راپل کاری برای تمیز کردن نماهای سیمانی استفاده می‌کنند؛ هرچند که شما می‌توانید از داربست نیز برای شست و شوی نما استفاده کنید؛ اما هزینه‌ها چند برابر خواهند شد.

نمای سنگی

تنوع بالای سنگ‌ها و طرح و شکل‌های زیبای آنها، باعث شده تا خیلی‌ها این مدل نما را انتخاب کنند. از طرفی استفاده از سنگ نما به سرعت و راحت‌تر نصب می‌شود و هزینه‌های کمتری نیز در بر خواهد داشت. اما، به همان اندازه که نصب و اجرا سریع است و زیبایی زیادی هم دارد؛ به همان اندازه نیز باید به نحوه نگهداشتن و تمیزی آن نیز توجه کرد. نماشویی ساختمان در تهران یکی از مهمترین عوامل عمر طولانی نماهای سنگی می‌باشد.

سطوح سنگی در مقابل آلودگی و بارندگی به سرعت کثیف می‌شوند و شفافیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند. برای پاکسازی این سطوح بایستی ابتدا به نوع سنگ به کار رفته در نما توجه کرد؛ چراکه نحوه شست شو و مواد شوینده برای هر کدام متفاوت خواهد بود. مسلما هر چه سختی سنگ و زبری آن بیشتر باشد؛ نماشویی ساختمان در تهران نیز سخت‌تر بوده و هزینه‌ بیشتری باید پرداخت شود. در برخی موارد حتی از واتر جت و مواد شوینده مانند جرم گیر قوی و نانو استفاده می‌شود.

نمای آجری

نماهای آجری شاید در حال حاضر قدیمی به نظر برسند؛ اما هنوز زیبایی خاص خود را دارند. البته خیلی از افراد هنوز هم ترجیح می‌دهند از نماهای آجری در نمای ساختمان خود استفاده کنند. اما، نگهداری این مدل نماها می‌تواند کمی سخت باشد؛ چرا که با گذشت زمان آلودگی هوا، مواد اسیدی یا حتی بارندگی‌ها نه تنها باعث تجمع جرم بلکه موجب تخریب بخش‌هایی از این نما نیز می‌شوند.

معمولا نماشویی این مدل ساختمان‌ها توسط افراد مجرب و متخصص این کار و با استفاده از مواد شوینده مخصوص مانند آب و سیلیس انجام می‌شود. جالب است بدانید که اگر شست و شو به درستی انجام گیرد؛ زیبایی ساختمان حتی می‌تواند مانند روز اول گردد.

نمای کنیتکس

نمای کنیتکس از آن دست نماهایی است که در آن از رنگ‌های ساختمانی استفاده می‌شود. این رنگ‌ها به شکل روغنی، پلاستیک و اکلیلی هستند و متناسب با نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیبای، انعطاف پذیری، مواد اولیه مناسب و کاربرد راحت این مدل رنگ‌ها سبب شده تا در خیلی از نماها یا بخشی از آن‌ها به کار گرفته شوند.

نماشویی نمای کنیتکس کمی با دیگر نماها متفاوت است. کنیتکس خیلی زود در برابر آلودگی‌ها مقاومت خود را از دست می‌دهد و به رنگ تیره و مات تبدیل می‌شود. بنابراین تمیز کردن این مدل نما سخت‌تر و با چالش بیشتری همراه خواهد بود. برای مثال، در شستن و تمیز کردن نمای کنیتکس بایستی از مواد شوینده مخصوص استفاده کرد تا موجب حل شدن رنگ نما و از بین رفتن آن نشود.

انواع روش‌های مناسب نماشویی ساختمان در تهران

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، نماشویی ساختمان در تهران نیز به شکل‌های مختلفی انجام می‌گیرد. نماهای مختلف ساختمان‌ها موجب می‌شود تا در شست و شو و تمیز کردن آنها از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی استفاده شود. بنابراین، قبل از هر چیز به نوع نمای ساختمان، میزان کثیفی و نوع جرم توجه می‌شود تا روش مناسب به کار گرفته شود. در کل، این روش‌های شست و شوی نما شامل موارد زیر خواهند بود:

نماشویی ساختمان در تهران با روش سند بلاست

نماشویی ساختمان در تهران سند بلاست برای نماهای بسیار کثیف با آلودگی‌های سخت به کار می‌رود. نماهایی که دارای رسوبات زیاد، زنگ زدگی، چربی، رسوبات آهکی و مواردی این چنین هستند؛ ترجیحا از روش سند پلاست برای پاکسازی استفاده می‌شود. در این تکنیک، دستگاه‌های واتر جت با فشار بالا و مخلوط آب و سیلیس به کار گرفته می‌شود تا هر نوع آلودگی را از سطح محیط پاک کند.

لازم به ذکر است که به کارگیری روش سندبلاست در همه سطوح و همیشه نخواهد بود. این روش به نوعی لایه برداری می‌کند و اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، حتی می‌تواند تخریب کننده باشد. بنابراین، اگر قصد استفاده از این روش را دارید از یک تیم قوی و با تجربه برای شست وشوی نما کمک بگیرید.

نماشویی ساختمان در تهران با روش واترجت

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های نماشویی ساختمان استفاده از واتر جت است. برای به کار گرفتن واتر جت و پاکسازی و نظافت نمای ساختمان‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد. به این معنی که می‌توان از این روش در هر نوع نمایی استفاده کرد. مهم نیست نمای ساختمان شما آجر، سنگی یا حتی شیشه‌ای است؛ با استفاده از واتر جت می‌توان تمام آلودگی‌ها و جرم‌ها را به سرعت و با استفاده از فشار بالای آب تمیز کرد. همان طور که گفته شد؛ واتر جت یک دستگاه قدرتمند است که آب را با فشار بسیار زیاد بر روی سطح می‌پاشد و با سرعت بیشتری پاکسازی را به پایان می‌رساند. البته تمیزی کار به اندازه سرعت آن نیز بالا خواهد بود.

نماشویی ساختمان در تهران با روش مواد شوینده معمولی

نماشویی ساختمان در تهران با ابر و طی کشیدن یکی از روش‌های ابتدایی و معمول است که در اغلب سطوح‌ها مانند کامپوزیتی، شیشه‌ای، سرامیکی و حتی گرانیتی به کار گرفته می‌شود. این روش بدون استفاده از دستگاه‌های صنعتی و با دست انجام می‌گیرد. مواد شوینده بر روی سطح قرار می‌گیرد و توسط طی پاکسازی می‌گردد؛ در نهایت نیز با استفاده از یک دستمال نانو تمیز خواهد شد. این نکته را نیز اضافه کنیم برای به کار گیری از این روش بایستی بازه زمانی خود را کوتاه‌تر و به هر سه ماه یکبار اختصاص دهید؛ چراکه ماندگاری بیشتر و هزینه کمتری نیز در برخواهد داشت.

نماشویی ساختمان در تهران با روش مواد نانو و دیسکیلیر

دیسیکیلیر یک ماده اسیدی است که برای برداشتن جرم‌های سر سخت مانند رسوبات و چربی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرید. نماشویی ساختمان در تهران به روش نانو و دیسیکیلیر را می‌توان برای اغلب نماها به کار برد؛ اما نماهای سنگی برای این روش بهترین گزینه هستند. گفتنی است که این روش باعث ایجاد یک نمای تمیز با شفافیت بالا می‌شود و ظاهر ساختمان شما همانند روز اول زیبا با جلوه‌ای خاص خواهد شد. نحوه استفاده از این روش بدین شکل است که ابتدا  مواد نانو و دیسیکیلیر بر روی نمای ریخته می‌شود و سپس با استفاده از واتر جت شسته خواهد شد.

چیزهایی که باید درباره نماشویی ساختمان در تهران بدانید

  • نحوه تمیز کردن نما به موارد مختلفی از جمله نوع ساختمان، متریال مورد استفاده در نما و موقعیت ساختمان و موارد دیگر بستگی دارد.
  • تمیز کردن نما می‌تواند پیچیده‌تر از نظافت عمومی یا سایر انواع نظافت معمولی باشد. به عنوان مثال، فرد باید درباره تجهیزات و راه حل‌های مناسب تمیز کردن، اطلاعات لازم را داشته باشد.
  • بسته به نوع ساختمان، تمیز کردن نما ممکن است مستلزم کار در ارتفاع نیز باشد، به همین دلیل مهم است که اقدامات احتیاطی مناسب در نظر گرفته شود. ترجیحا از شرکتی کمک بگیرید که در این کار از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده می‌کنند و از آن مهمتر تجربه و مهارت لازم را دارا هستند.
  • هدف اصلی تمیز کردن نما جلوگیری از تجمع کثیفی است؛ بنابراین استفاده از مواد شوینده مناسب اهمیت زیادی پیدا می‌کند. چراکه ممکن است سطح با مواد شوینده واکنش دهد و طول عمر نما را کم کند.

قیمت نماشویی ساختمان در تهران

قیمت نماشویی ساختمان در تهران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و براساس آن مشخص خواهد شد. این عوامل عبارتند از:

جنس نمای ساختمان

با توجه به اینکه جنس ساختمان شما از چه چیزی است، قیمت شست و شوی نما نیز متفاوت خواهد بود. نحوه شست و شو نمای آجری، شیشه‌ای، سنگی، سیمانی یا سرامیکی متفاوت بوده و از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود که در تعیین قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

میزان آلودگی سطح

از مهمترین عوامل در تعیین قیمت، میزان جرم و آلودگی سطوح است. مسلما هر چه آلودگی سطح، سخت‌تر و بیشتر باشد؛ پاکسازی آن دشوارتر و زمان‌گیر خواهد بود. همچنین میزان مواد شوینده نیز بیشتر می‌شود. بنابراین، هزینه نماشویی ساختمان در تهران بالاتر می‌رود.

ابعاد و اندازه سطوح

مورد دیگر مربوط به میزان مساحت سطح ساختمان است. براساس ارتفاع و میزان مساحت نمای ساختمان، هزینه نیز متفاوت خواهد بود. مسلما هر چه میزان سطح بیشتر باشد؛ مواد شوینده و زمان بیشتر صرف شست و شو خواهد شد.

مواد شوینده و روش مورد استفاده

با توجه به نوع آلودگی در هر سطح و میزان جرم آن، از مواد شوینده متفاوتی برای نماشویی ساختمان در تهران استفاده می‌شود. برای مثال، برای سطح چرب و رسوبی از مواد نانو و دیسکیلیر استفاده می‌گردد تا بتوان پاکسازی لازم را انجام داد. استفاده از مواد شوینده نیز یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده قیمت می‌باشد.

کلانشهر تهران بیشتر از هر شهر دیگر مملو از ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها است که هر کدام نماهای متنوعی دارند. با توجه به آلودگی هوا در تهران و تاثیر منفی آن بر روی نماها، اهمیت نماشویی ساختمان در تهران دو چندان می‌شود. به این دلیل که غبارها و آلودگی هوا موجب می‌شوند تا مواد اسیدی روی نماهای مختلف ساختمان‌ها باعث کدر و کثیف شدن آنها شوند. در برخی موارد حتی با گذشت زمان شاهد خرابی و پوسیدگی برخی از نماها خواهیم بود.

اینجاست که اهمیت نماشویی ساختمان در تهران مشخص می‌شود. بهتر است قبل از اینکه نمای ساختمان شما کدر، غیرشفاف یا دچار آسیب شود، یک بازه زمانی معین در طول سال برای شستشوی آن در نظر بگیرید.

سوالات متداول

اهمیت نماشویی ساختمان در تهران و تمیزی نماها در چیست؟

با توجه به اینکه نماهای ساختمان اولین چیزی هستند که در نگاه اول می‌بینید، یک نمای تمیز ظاهر زیبا به ساختمان می‌دهد و موجب طولانی شدن عمر مصالح به کار رفته در نمای ساختمان می‌شوند.

انواع نماهای مختلف برای نماشویی ساختمان در تهران کدامند؟

با توجه به متریال، نماهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: نمای کامپوزیتی، نمای شیشه‌ای، نمای سیمانی، نمای سنگی، نمای آجری، نمای کنیتکس و….

انواع روش‌های مختلف نماشویی ساختمان در تهران کدامند؟

برای نماشویی ساختمان در تهران از روش‌های متفاوتی مانند واترجت، مواد شوینده معمولی، مواد نانو دیسکیلیر و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای انتخاب نماشویی ساختمان در تهران چه نکاتی را باید بدانید؟

توجه به میزان آلودگی و کثیفی نما، بهترین روش برای تمیز کردن نما، ایجاد یک بازه زمانی برای شست و شوی نما و انتخاب یک شرکت معتبر و حرفه‌ای

هزینه نماشویی ساختمان در تهران چقدر است؟

این هزینه براساس فاکتورهایی چون جنس نمای ساختمان، میزان آلودگی سطح، ابعاد سطح مورد نظر نما، مواد شوینده و روش مورد استفاده، مشخص خواهد شد.