پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ

پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ

برای پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ هنگامی که به تازگی ساختمانی را ساخته اید و سرامیک هایی که استفاده می کنید تازه و سالم هستند، به دلیل کاری که برای ساخت خانه انجام می دهید، گچ و سایر مواد اغلب روی سرامیک های کف و دیوار می ریزند. برای اینکه از نظافت و پاکسازی مناسب لذت ببرید، سوالات مختلفی ذهن شما را به خود مشغول می کند. یکی از این سوالات این است که چگونه گچ را از سرامیک پاک کنیم؟ راه حل های زیادی برای این مشکل پیشنهاد شده است که مجموعه کفسابی با ما در این قسمت چند روش را برای شما توضیح می دهد که افراد می توانند آن ها را انجام دهند. اگر به دنبال پاسخی مناسب برای سوال نحوه پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ هستید، می توانید در این مقاله با ما همراه باشید. در این قسمت ما شما را همراهی می کنیم تا بتوانید گچ روی سرامیک را به روشی ایده آل تمیز کنید.

روش های پاک کردن سیمان از سنگ و سرامیک

اگر راه های پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ را در اینترنت جستجو کرده باشید یا از دوستان و آشنایان خود در مورد پاک کردن سیمان از سرامیک و حلال سیمان از سرامیک سوال کرده باشید، گاهی اوقات پاسخ های متفاوتی دریافت خواهید کرد. برای از بین بردن سیمان از سنگ توالت، برخی توصیه می کنند برای از بین بردن لکه ها از آب لیمو استفاده کنید. برخی دیگر به شما توصیه می کنند از جوش شیرین یا پاک کننده های مختلف برای تمیز کردن کف سرامیکی خود استفاده کنید. این روش ها ممکن است آسان به نظر برسند، اما اگر نوع سنگ و PH ماده شوینده مناسب آن را ندانید، نه تنها لکه مورد نظر شما پاک نمی شود، بلکه نقاط تیره دیگری نیز به آن اضافه می شود. همانطور که سنگ شفافیت خود را از دست می دهد و کدر می شود.

بهترین راه برای پاک کردن سیمان از سنگ و سرامیک چیست؟

بهترین و موثرترین راه برای پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ استفاده از دستگاه های مخصوص ساب سنگ است. این نه تنها به سنگ آسیبی نمی رساند، بلکه از روز اول آن را شفاف تر و درخشان تر می کند. آنقدر که گاهی می توانید تصویر خودتان را در داخل سنگ و سرامیک ببینید. ابتدا با استفاده از کاردک لکه های خشک شده سیمانی بزرگ را می تراشند سپس با استفاده از دستگاه های ساب ميز کانتر مخصوص به ضخامت سنگ حدود 2 میلی متر سمباده و کفسابی می کنند. در نهایت از یک برس نرم برای صیقل دادن کف سنگ و سرامیک ساختمان شما استفاده می شود. حتی در صورت تمایل می توانید روی ماسه سنگ لایه ای از مواد نانو قرار دهید تا دیرتر کثیف شود و اگر چنین لکه هایی روی آن ریخته شود به راحتی تمیز می شود و کثیفی و آلودگی و لکه ها نمی توانند به عمق آن نفوذ کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قيمت کفسابي با همکاران ما در کفسابی با ما تماس حاصل نمایید.

گچ یکی از موادی است که به راحتی با آب حل می شود. بنابراین نیازی به ترس از نحوه پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ وجود ندارد. در برخی موارد که با لایه بسیار نازکی از گچ روی سطح سرامیک مواجه می شوید، می توانید از مواد شوینده برای این تمیز کردن استفاده کنید. با استفاده از سطل پر از آب ولرم و مواد شوینده مانند پودر لباسشویی و استفاده از برس می توانید سطح سرامیکی دیوار سالن یا کف سرامیک پذیرایی و سایر قسمت های ساختمان را به راحتی تمیز کنید. البته استفاده از حوله های تمیز و خشک در پایان کار بسیار مهم خواهد بود. زیرا اگر برای این نظافت از دستمال مرطوب استفاده نکنید کار شما بی تاثیر خواهد بود. استفاده از این روش هم برای سرامیک کف و هم برای سرامیک دیوار بسیار مناسب خواهد بود.

اگر روی سطح سرامیکی شما گچ هایی با سختی بالاتر وجود دارد، می توانید از مخلوط پراکسید هیدروژن و جوش شیرین استفاده کنید و قسمت های مورد نظر را به راحتی تمیز کنید. استفاده از این خمیر نه تنها چسب های روی سرامیک را تمیز می کند، بلکه باکتری ها و میکروب ها را نیز از بین می برد. بنابراین استفاده از این محلول بسیار موثر خواهد بود.

بهترین راه برای پاک کردن سیمان از سنگ و سرامیک

چگونه لکه های گچ را از سرامیک پاک کنیم

متداول ترین مکانی که لکه های سیمان دیده می شوند در کف ساختمان های جدید است که در حین کاشی کاری، سرامیک کاری، سنگ کاری و غیره مالیده شده اند. سیمان مرطوب و تازه روی آن می ریزد و سریع خشک می شود. قبل از خشک شدن این لکه ها، پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک کار سختی نیست، اما پس از مدتی این لکه ها رطوبت خود را از دست داده و خشک می شوند و باید آنها را به روش دیگری از بین ببرید.

در حین ساخت یک ساختمان از مصالح زیادی استفاده می شود و گاهی این مواد روی سرامیک های ساخته شده روی زمین ریخته می شود و این سوال پیش می آید که چگونه گچ را از سرامیک جدا کنیم. اگر به دنبال راه حلی برای پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ هستید، ممکن است کفسابی را در نظر بگیرید. استفاده از کفسابی در ابتدای ساخت ساختمان تاثیر زیادی بر ساختمان شما خواهد داشت. در این سنگ سابی نه تنها تمام مواد روی سرامیک پاک می شود، بلکه سرامیک بسیار یکدست و براق می شود. تمامی فضاهای خالی ایجاد شده در حین نصب سرامیک توسط کفسابی ساختمان کاملا از بین می رود. این موضوع درخشش زیادی را برای سرامیک کف شما به ارمغان می آورد. یکی از معایب این روش تمیز کردن مناطق خاص است. این بدان معناست که در طول فرآیند کف سابي، شاهد روند تمیز کردن کف خود خواهید بود. اگر لکه ای روی دیوار است، می توانید از چیز دیگری برای تمیز کردن آن استفاده کنید. ناگفته نماند که این کفسابي سنگ در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و محدود به زمان استقرار نخواهد بود. مشکل نحوه پاک کردن گچ از سرامیک با استفاده از این ساب دستي به خوبی حل خواهد شد. اگر قبل از نصب سرامیک به این سوال پاسخ دهیم که برای کف سرامیکی چه رنگی خوب است، تاثیر لکه ها و کثیفی ها بر روی آن چندان مشهود نخواهد بود و همچنین به ما کمک می کند در آینده راحت تر کف سابي کنیم. مجموعه کفسابی با ما برای پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ در خدمت شماست.

اخرین کلام

تمیز کردن ساختمان بدون تمیز کردن کف و محوطه آن بی معنی است. کف سابي سرامیک و کاشی بهترین راه برای نظافت و صیقل دادن کف منازل، فروشگاه ها، هتل ها، تالارها، مراکز تفریحی و … می باشد. کف سابي سرامیک در این مکان ها توسط کف ساب‌های حرفه ای کفسابی با ما و با استفاده از دستگاه ساب دستي و سرامیک یا سنگ ساب دستی انجام می شود.

کفسابی سطحی سرامیکی به معنای از بین بردن تمام ذرات روی سرامیک و کاشی است. این کار توسط دستگاه هایی انجام می شود که نسبت به مواد شوینده قدرت بسیار بیشتری در تمیز کردن سطح دارند و پس از پاک کردن گچ از روی سرامیک و سنگ و کفسابي سنگ، سرامیک یا کاشی به حالت اولیه تمیز و براق می شود.