شستشوی نما بدون داربست

شستشوی نما بدون داربست

شستشوی نما بدون داربست یکی از روش های بسیار پرطرفدار برای نماشویی ساختمان های مختلف و از بین بردن ایرادات آن ها است. قسمت بیرونی یک ساختمان تاثیر اولیه را در مخاطب ایجاد می کند و بر همین اساس باید همیشه آراسته باشد. این امر برای تمامی بناهای به خصوص انواع تجاری و صنعتی بسیار حائز اهمیت است. افراد حرفه ای قادر خواهند بود که از این طریق به تمیز کردن نمای یک بنا بپردازند. اگر قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید با ما همراه باشید.

معرفی خدمات شستشوی نما بدون داربست

معمولا سنگ های قسمت بیرونی یک ساختمان به مرور زمان دچار لک یا تیرگی می شوند. این امر بیشتر زمانی خود را نشان می دهد که از رنگ های روشن در نما یا متریال های بی کیفیت استفاده کرده باشید. اما می توان نمای ساختمان را تمیز کرده و حتی ایرادات دیگر در این قسمت را برطرف کرد. شستشوی نما بدون داربست نسبت به دیگر روش های موجود در این زمینه سرعت فوق العاده بالایی دارد. همچنین دیگر نیازی نیست که مدت زمان زیادی به ایجاد داربست کنار ساختمان ها اختصاص دهید.

افراد حرفه ای در این روش از طناب استفاده می کنند و از این طریق به قسمت های مختلف نمای بنا دسترسی پیدا خواهند کرد. شستشوی نما بدون داربست برای افرادی که آموزش دیده اند چندان دشوار نخواهد بود. با این حال باید حتما دقت لازم را داشت تا از ایجاد حوادث جلوگیری کرد. اگر شرکت معتبری این خدمات را انجام دهد مواردی مانند آسیب به نما را تحت پوشش قرار می دهد. به عنوان مثال اگر سنگ های قسمت بیرونی در هنگام کار جدا شوند شرکت وظیفه دارد خسارت آن ها را برعهده بگیرد.

چرا شستشوی نمای ساختمان حائز اهمیت است؟

بر کسی پوشیده نیست که ساختمان های تمیز تاثیر فوق العاده ای را در مخاطب ایجاد می کنند. با این حال، یکی از نادیده گرفته ترین قسمت ساختمان ها، دقیقا این بخش است. البته اگر شما بنای اداری یا تجاری دارید باید دقت بسیار بیشتری به این قسمت داشته باشید. زیرا نمای ساختمان اولین برداشت از موسسه و شرکت شما بوده، وضعیت آن بازتاب قابل توجهی بر برند شما دارد.

نماهای کثیف یا بد نگهداری شده می توانند نظر مشتریان را در درباره شرکت شما تغییر دهند. بنابراین، اطمینان حاصل کردن از انجام اقدامات تمیزی نمای بنا به طور مداوم و با کیفیت بالا بسیار مهم است. اما قبل از انجام تمیز کردن بنا، باید مراحل آماده سازی آن را انجام دهید. برای مثال، دانستن نوع پوشش و درجه کثیفی آن موارد مهمی در آماده سازی هستند.

دلایل مختلفی وجود دارد که شما باید نمای ساختمان خود را تمیز کنید. از جمله آن ها می توان به کاهش هزینه های احتمالی تعمیرات و نگهداری اشاره کرد. علاوه بر این، به راحتی این امر ارزش ملک شما را بیشتر می کند. برای بسیاری برای مشتریان زیبایی شناسی می تواند یک نکته تعیین کننده در هنگام خرید باشد. در همین زمینه توصیه می شود چنین خدماتی را به افراد ماهر و مجموعه های معتبری مانند کفسابی با ما واگذار کنید.

انواع روش های شستشوی نما

شستشوی نمای ساختمان با طناب انواع مختلفی دارد که به مهم ترین آن ها برای آشنایی هر چه بیشتر شما خواهیم پرداخت.

نماشویی به وسیله دستگاه واترجت با آب

استفاده از دستگاه واترجت در نظافت نماهای ساختمان یکی از بهترین گزینه ها است، دقیقاً به این دلیل که تنها از آب برای از بین بردن انواع مختلف کثیفی ها و لکه ها استفاده می کند. این تکنیک به راحتی توسط شرکت های تخصصی از جمله کفسابی با ما اعمال می شود و استخدام آن ها برای اطمینان از ایمنی در هنگام کار و عدم آسیب به بنا ضروری است. به هر حال باید در نظر داشت که آب تحت فشار در صورت عدم استفاده از متخصصین می تواند باعث بروز حوادثی مانند آسیب به سطح سازه ای ساختمان شود.

در صورت استفاده صحیح، این روش در از بین بردن آلاینده ها، میکروارگانیسم ها، مواد پودری و گلدهی موثر است. بنابراین، تمام آلودگی هایی از این دست به طور موثر حذف می شوند. در این روش هنگام برداشتن لایه‌ ها، می‌ توان خرابی‌ ها و مشکلاتی مانند ترک‌ ها یا حباب‌ ها را شناسایی کرد. شستشوی نما بدون داربست با واتر جت یک روش صحیح اکولوژیکی برای تمیز کردن نمای ساختمان است. به هر حال، محصولات شیمیایی استفاده نمی شود، تولید زباله وجود ندارد و این امر ایمنی و سلامت را برای کسانی که از روش استفاده می کنند و برای ساکنان ساختمان ارتقا می دهد.

مزایای این تکنیک

این روش در شستشوی نما بدون داربست بسیار پرطرفدار است و مزایای بی شماری را به همراه دارد که چند مورد آن را معرفی می کنیم.

  • حفاظت از سلامت ساکنان
  • امنیت برای همه
  • زمان کوتاه تر برای انجام خدمات
  • حفظ محیط زیست
  • حذف کامل کثیفی و ناخالصی ها
  • خطر کمتر آسیب به سطح نما
  • شناسایی مشکلات احتمالی

تمیز کردن نما با مواد شیمیایی

محصولات شوینده شیمیایی که توسط شرکت‌ ها برای حذف لکه های مقاوم از نماها تولید می ‌شوند قدرت بسیاری دارند. به طور کلی، پاک کننده های شیمیایی به یکی از این چهار دسته تقسیم می شوند پاک کننده های اسیدی، پاک کننده های قلیایی، حلال های آلی و شوینده های تخصصی بدون شستشو.

فهرست پاک کننده های شیمیایی تجاری موجود برای انواع مختلف سطوح نما طولانی و متنوع است. برخی از آن ها برای از بین بردن لکه های نمک و رسوب طراحی شده اند. برخی دیگر عمدتاً برای از بین بردن دوغاب اضافی، لکه های دوغاب و کثیفی استفاده می شوند. مواد شیمیایی متعدد هستند و برای حل انواع مشکلات نظافتی طراحی شده اند.

روش های تمیز کردن ساینده

‌از بین روش های مختلف برای تمیز کردن سنگ، تمیز کردن ساینده تنها روشی است که به‌ جای حل کردن و شستن لکه، منجر به حذف کامل قسمت بیرونی زیرلایه ای که لکه روی آن قرار دارد، طراحی شده است. به همین دلیل، این روش به طور کلی برای پروژه های نظافت ترمیمی نما توصیه نمی شود. این عمل تا حدودی مانند انجام خدمات کفسابی با دستگاه های مختلف است. دیسک های سنباده، تسمه های سنباده، و سندبلاست مرطوب ( ساییدن سطح همراه با شستشو با فشار بالا) همگی در دسته تمیز کردن ساینده قرار می گیرند.

نماشویی با مواد شوینده و ابر و تی

این روش شستشوی نما بدون داربست معمولاً برای ساختمان هایی استفاده می شود که دارای نمای شیشه، کامپوزیت و در برخی مواقع سنگ هستند. در این روش ابتدا باید توسط یک ابر اسفنجی مواد شوینده مخصوص بر روی سطح اعمال شود. سپس با استفاده از تی ویژه و بعد از گذشته مدت زمان به خصوصی آلودگی ها به همراه مواد شوینده کاملاً برداشته می شوند. در آخر برای تکمیل شدن این فرآیند از دستمال های نانو پایه برای تمیز کردن نما استفاده می کنند.

نماشویی با مواد شوینده و ابر و تی

از چه متریال هایی در ساخت نما استفاده می شود؟

نیاز است بدانید از چه متریال هایی در ساخت نما ایجاد می شود و آیا می توانید برای همه آن ها از خدمات شستشوی نما بدون داربست استفاده کنید. نما معمولاً به قسمت جلویی ساختمان گفته می شود که برخی از محبوب ترین مواد مورد استفاده برای ساخت آن شامل شیشه، سنگ و چوب می شوند.

اگرچه برخی از بناها ممکن است دارای نمای ساخته شده از فلزات مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم باشند. نظافت نما به فرآیندی گفته می شود که قسمت بیرونی ساختمان عاری از هرگونه کثیفی، لکه و آلاینده ها شود. مجموعه های که این خدمات را انجام می دهند به خوبی می دانند برای شستشوی هر نوع نمایی چه اقداماتی را انجام دهند.

علت های کثیف شدن نمای بنا

دلایل مختلفی وجود دارد که نمای ساختمان می تواند کثیف به نظر برسد و نیاز باشد از شستشوی نما بدون داربست استفاده کنید. تأثیر آب و هوا، پرندگان، آلاینده های موجود در هوا، اقدامات ساکنان و بسیاری موارد دیگر از جمله آن ها هستند. این موارد می توانند باعث محو شدن رنگ نما شوند و بر ظاهر کلی آن تاثیر بگذارند.

نحوه تمیز کردن نمای ساختمان به میزان قابل توجهی به موادی که از آن ساخته شده وابسته است. تجهیزات و محلول های مورد استفاده با توجه به نوع مواد نما خاص خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که در طول فرآیند تمیز کردن بنا آسیبی نمی بیند. علاوه بر این، موقعیت ساختمان نیز می تواند مشخص کند که نما چقدر تمیز است و به چه میزان در معرض آلودگی ها قرار می گیرد.

چند مدت یک بار نیاز به تمیز کردن نما دارید؟

یکی از سوالات بسیار رایج در خدمات شستشوی نما بدون داربست این است که چند مدتی یکبار باید انجام شود. این امر وابسته به عوامل متعددی است که به معرفی آن ها می پردازیم.

  • هدف ساخت و ساز
  • محل
  • اقلیم
  • نوع کسب و کار توسعه یافته (برای ساختمان های تجاری)
  • سبک ساخت و ساز

به عبارت دیگر، در این تحلیل جنبه های زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. یک مرکز خرید واقع در یک منطقه با آلودگی بالا مطمئناً باید بیشتر از یک آپارتمان مسکونی در یک منطقه کم آلودگی تمیز شود.

نکات ضروری برای شستشوی نما با طناب

نیاز است که حتما در شستشوی نما با طناب به نکات خاصی توجه داشته باشید.

حفظ نکات ایمنی توسط نیروهای کار

مهم است که متخصصان مسئول تمیز کردن نما رویه های ایمنی لازم را برای کار اتخاذ کنند. این شامل پوشیدن تجهیزات ایمنی، استفاده صحیح از مواد شیمیایی، و اجتناب از تماس با کثیفی است. استفاده از تجهیزات ایمنی نیروهای کار را از مدفوع پرندگان و سایر موادی باشد که می تواند باعث بیماری و سایر خطرات سلامتی شود در امان نگه می دارند.

مراقب باشید که به نما آسیب نرسانید

‌برای محافظت از سطوح ساختمانی که نباید تمیز شوند، باید از مواد به خصوصی در شستشوی نما بدون داربست استفاده شود. برای مثال، اطمینان حاصل شود که سطوح شیشه، فلز، چوب ویا رنگ ‌شده در هنگام تمیز کردن سنگ بنا تحت تأثیر قرار نگیرند. علاوه بر این، تمام پنجره ها و درها و سایر دهانه های موجود باید به طور موقت آب بندی شوند تا از ورود مایعات و ذرات به درون ساختمان جلوگیری شود.

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت، تمیز کردن آزمایشی بخشی از نما است. به این ترتیب می توان ارزیابی کرد که آیا تلاش تمیزکاری نتایج مطلوبی خواهد داشت و اطمینان حاصل کرد که روش انتخابی به نما آسیب نمی زند. قبل از آزمایش تمیز کردن، باید اطمینان حاصل کنید که سایر فعالیت ‌هایی که ممکن است بر کار تمیز کردن تأثیر بگذارند، به طور کامل انجام شده‌ اند. تا زمانی که تمام کارهای دیگر به پایان نرسیده است، نظافت نباید شروع شود.

در نهایت، بررسی شرایط آب و هوایی نیز برای محافظت در برابر آسیب به ساختمان در هنگام تمیز کردن نما ضروری است. اگر خیلی سرد باشد، پاک کننده های مایع و آب در لایه های یخ منجمد می شوند. از طرف دیگر، اگر بیش از حد گرم باشد، زمان خشک شدن یک ماده شیمیایی می ‌تواند سرعت بیشتری داشته باشد، بنابراین این امکان وجود دارد که مایع مورد استفاده زمان کافی برای کار کردن نداشته باشد و به درستی شسته نشود. همچنین، وزش باد می تواند مشکلات بیشتری را با بخار و اسپری بیش از حد ایجاد کند.

جلوگیری از آسیب به محیط زیست

نکته مهم دیگر برنامه ریزی از قبل برای تمامی اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از ورود مواد خطرناک به محیط است. برای جلوگیری از جاری شدن آب آلوده، مواد شیمیایی و ذرات ساینده در زهکشی ها یا ورود به ورودی ها و خروجی های هوا باید از تمام اقدامات لازم استفاده شود. علاوه بر این، قبل از شستشوی نما بدون داربست بررسی کنید که امکان جمع آوری راحت زباله ها برای نظافت محیط وجود داشته باشد.

نکات ضروری برای شستشوی نما با طناب

آیا کثیفی بنا منجر به تخریب آن می شود؟

‌تمیز کردن نما فقط به دلایل زیبایی مهم نیست در واقع، کثیفی بنا می تواند تا حد زیادی مسئول تخریب ساختمان باشد. می توان گفت به میزان قابل توجهی رطوبت عامل اصلی تخریب سنگ بنا است. هنگامی که رطوبت با نمک های محلول حاصل از طوفان آلوده یا گازهای اتمسفر ترکیب می شود، تجزیه سنگ تسریع خواهد شد. هنگامی که نمک در آب حل می شود، از طریق منافذ یا شکاف ها به عمق بستر سنگ بنا می رود. همچنین وقتی رطوبت تبخیر می شود، نمک دوباره متبلور شده و فشارهای فوق العاده ای وارد می کند که سنگ را از درون می شکند.

علاوه بر این، گازهای اتمسفر مانند دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن با سطوح مرطوب و کثیف واکنش داده و مایعات خورنده مانند اسید کربنیک، اسید سولفوریک و اسید نیتریک را تشکیل می دهند. این مایعات با عناصر مختلف در سنگ واکنش می دهند و می توانند منجر به تشکیل پوسته های سطحی سخت شوند. همچنین می توانند منجر به انحلال چسب های سیمانی محلول در اسید شوند که سنگ های بنا را در کنار هم نگه می دارند. در همین راستا بسیار ضروری است که برای جلوگیری از این موارد از خدمات شستشوی نما بدون داربست بهره بگیرید.

قیمت انجام خدمات شستشوی نما بدون داربست

مبلغی که شما برای انجام خدمات شستشوی نما بدون داربست باید پرداخت کنید وابسته به عوامل متعددی است. از جمله این عوامل می توان به شرکت انجام دهنده این امور اشاره کرد. همچنین متراژ کار و میزان آلودگی نیز در این امر دخیل هستند. روش شستشو نیز می تواند به میزان قابل توجهی در تعیین این مبلغ نقش داشته باشد.

انتخاب شرکت شستشوی نمای ساختمان با طناب

تنها یک نیروی کار ماهر قادر به تمیز کردن ایمن نماها به خصوص در مکان های با دسترسی سخت یا کار در ارتفاع است که نیاز به احتیاط بیشتری در تحرک دارد. البته نتیجه زیبایی شناختی نیز در شستشوی نما بدون داربست حائز اهمیت و فوق العاده مهم است. بنابراین، علاوه بر کل ساختار احتیاطی، شرکت باید ضمانت های واقعی ارائه دهد زیرا در صورت عدم انجام صحیح تمیز کردن، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

شرکت های تخصصی قادر به شناسایی و حل موانع یا رویدادهای پیش بینی نشده با راهکارهای کارآمدتر و اقتصادی هستند. این امر شامل انتخاب تجهیزات مناسب مورد استفاده، بسته به نوع ساختمان و ویژگی های آن است. از این گذشته، هر ساختمان می تواند نیازهای منحصر به فردی را طلب کند که یک فرد غیر حرفه ای نمی داند چگونه آن ها را برآورده کند. شرکت کفسابی با ما نیروهای بسیار ماهر و متخصصی دارد که می توانند این امور را به بهترین نحو انجام دهند.

در آخر

شستشوی نما بدون داربست نسبت به روش های دیگری که در این زمینه وجود دارد گزینه بسیار مناسبی است. این خدمات در مدت زمان اندکی صورت می گیرند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. آراسته بودن نمای ساختمان برای بناهای های مختلف به خصوص اداری بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، نظافت باید در اولویت قرار گیرد، زیرا در اولین برداشتی که مشتری از آن موسسه دارد بسیار نقش خواهد داشت. در این راستا شما می توانید از خدمات مجموعه کفسابی با ما برای شستشوی نما استفاده کنید.

در انتخاب شرکت شستشوی نمای ساختمان با طناب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

معتبر بودن، داشتن نیروهای متخصص و ارائه ضمانت در مورد عدم آسیب به ساختمان

چه مواردی منجر به کثیف شدن نمای ساختمان خواهند شد؟

آب و هوا، پرندگان، آلاینده های موجود در هوا، اقدامات ساکنان و بسیاری موارد دیگر از جمله آن ها هستند.

یک بنا چه مدت یکبار به شستشوی نما بدون داربست نیاز دارد؟

این امر وابسته به عواملی مانند نوع ساختمان، جنس نما، موقعیت آن و غیره است.

چرا روش شستشوی نما بدون داربست را انتخاب کنیم؟

سرعت فوق العاده بالا، عدم آسیب به بنا همچنین دیگر نیاز به نسب زمان بر داربست و جمع کردن آن نخواهد بود.

قیمت انجام خدمات شستشوی نما چقدر است؟

مبلغی که باید برای انجام این خدمات پرداخت کنید به عواملی مانند متراژ، مجموعه انجام دهنده، نوع شستشو و غیره وابسته است.