دستگاه ساب سنگ کوچک + روش کار

دستگاه ساب سنگ کوچک

زمانی که ساب زن های تک فاز و سه فاز نمی توانند محلی را ساب بزنند از دستگاه ساب سنگ کوچک استفاده می شود. در بسیاری از مکان ها این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های ساب تنوع بالایی دارند و هر کدام برای سنگ خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های بزرگ تر برای مکان های وسیعی مانند هتل ها، بیمارستان ها و… به کار برده می شوند. ما در این نگارش تصمیم داریم شما را با دستگاه ساب سنگ و نحوه عملکرد آن آشنا کنیم پس ما را تا پایان مطلب همراهی نمایید.

دستگاه کف ساب دستی

این ابزار جزو کوچک ترین دستگاه های ساب می باشد که به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرد و با برق تک فاز کار می کند که قابلیت تنظیم دور را هم شامل می شود. دستگاه کفساب دستی به منظور ظریف بودن و حجم کمی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. مجریان کفسابی از این دستگاه برای ساب زدن سنگ آشپزخانه، راه پله و غیره استفاده می کنند. هدف اصلی این دستگاه حذف کردن لایه های اضافی سنگ از طریق سابیدن آن می باشد که باعث براق شدن و ترمیم کردن عیب های سنگ هم می شود. در حال حاضر کسی آلودگی های سنگ را با مواد شیمیایی و اسیدی و یا جوهر نمک پاک نمی کند چون سبب کدر شدن و از بین رفتن سطوح سنگ می شوند؛ ولی استفاده از این محصولات روی کاشی های حمام، سرویس بهداشتی و… مانعی ندارد. استفاده از دستگاه ساب سنگ کوچک به تخصص نیاز دارد و هر کس نمی تواند آن را انجام دهد زیرا اگر شخص به اشتباه با آن کار کند سنگ سطح آسیب می بیند و کارفرما مجبور به تعویض آن می شود پس حتماً باید به وسیله کف ساب متخصص اجرا شود.

کف ساب به چه کسی اطلاق می شود؟

کف ساب به فرد ماهری گفته می شود که دانش لازم را برای شناخت  انواع سنگ ها دارد و می تواند بر حسب جنس سنگ ها تشخیص دهد که چه لقمه سابی مناسب این جنس از سنگ می باشد. تشخیص اشتباه باعث می شود سنگ آسیب ببیند و حتی ممکن است آسیب آن قدر زیاد باشد که سنگ تعویض گردد. کفساب حرفه ای موظف است بند سنگ ها را پر نماید و پس از اتمام کار هیچ ناهماهنگی و کثیفی در سطح قابل مشاهده نباشد. به فرایند ساب زدن که 1 الی 5 میلی متر از لایه سنگ را بر می دارد سنگ سابی می گویند. در این گام سنگ با استفاده از دستگاه های ساب به صورت متوالی لایه برداری می شود تا به مرحله شیشه ای شدن برسد.

سنگ سابی در 2 مورد انجام می شود یکی در منازل نوساز قبل از نقاشی و مورد دیگر ساختمان هایی که سنگ آن پس از چند سال کثیف شده و یا ایراد پیدا کرده اند. همان گونه که ذکر کردیم ساب سنگ نیاز به تجربه، تخصص و شناخت دارد شما باید در زمان انتخاب شرکت سنگ سابی دقت لازم را داشته باشید. قیمت پیشنهادی شرکت ها معمولاً شامل تعرفه خاصی می باشد و نباید قیمت این اجرا کمتر یا بیشتر از نرخ مصوب باشد. اگر شرکت قیمت را بر خلاف نرخ مصوب تعیین کرد مطمئن باشید که به هیچ عنوان قابل اعتماد نخواهد بود پس فراموش نکنید که باید از سابقه و اعتبار آن مطمئن شوید.

کفسابی حرفه ای چه مشخصاتی دارد؟

کفسابی حرفه ای هم شامل ویژگی هایی است که اگر این موارد در آن مشاهده نشود قطعاً فردی که به عنوان کفساب با آن همکاری کرده اید تجربه کافی را نداشته است پس به موارد زیر دقت کنید:

  • اولین نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید همکاری با کفساب های متخصص است تا شناسایی کنند که از چه دستگاهی برای ساب زدن، برحسب جنس سنگ استفاده نمایند.
  • تعداد مراحل ساب زنی
  • محل استارت و پایان کار
  • حرکت زیگزاگی و یا دورانی دستگاه جهت داشتن سطحی یکپارچه
  • شیشه ای و براق بودن یکدست سنگ در کلیه سطوح

هر وقت بعد از اتمام کار سنگ سابی کار تحویل داده به شما این مشخصات را داشت مطمئن خواهید شد که اجرای ساب سنگ را به یک کفسابی ماهر سپرده اید که کار شما به بهترین نحو ممکن انجام داده است. شرکت کفسابی با ما یکی از متخصصان در زمینه اجرای کفسابی می باشد که با داشتن کادری مجرب آماده ارائه هر گونه خدمات به شما عزیزان است.

کفسابی حرفه ای

انواع دستگاه ساب سنگ صنعتی

به طور کلی دستگاه های ساب سنگ به 3 دسته تقسیم می گردند که در متن ذیل به شرح آن ها می پردازیم:

کف ساب Hand held: نحوه انجام کار با این دستگاه به صورت دستی انجام می شود و اندازه کوچک تری نسبت به دیگر دستگاه های ساب زنی دارد که حمل و نقل آن را آسان کرده است. قطر عملیات این ابزار 12 تا 10 و یا 22 تا 17 سانتی متر است، این دستگاه در گوشه و کناره محیط ها و محل هایی که دسترسی به آن ها دشوار است قدرت مانور خود را به نمایش می گذارد.

کف ساب Walk behind: این دستگاه بهترین گزینه جهت فضاهای وسیع می باشد که قادر است چسب کاشی، رنگ و… را با سرعت بالایی از بین ببرد، برق این کف ساب 3 فاز و تک فاز است.

کف ساب Ride on: این ابزار در مراکز خرید و یا فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که این دستگاه با استفاده از یک شخص هدایت می شود و با حرکت بر روی سطح کار لایه برداری صورت می گیرد اما تنها به روی سطوحی که قطر آن 1.5 متر باشند لایه برداری را انجام می دهد.

دستگاه های کف سابی بر اساس کارایی و اندازه به دو مدل برق تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. دستگاه های 3 فاز شامل وزن بیشتری هستند و سرعت بالایی دارند. دستگاه های تک فاز وزنشان به 70 کیلوگرم می رسد و شامل رده متوسطی در مقایسه با نوع سه فاز آن می باشند ناگفته نماند این دستگاه زمان زیادتری را جهت اجرای کف سابی از شما خواهند گرفت.

روش های سنگ سابی

ساب سنگ در دو دسته قرار می گیرد که ما در این بخش به توضیح روش های سنگ سابی پرداخته ایم:

ساب خیس: در این ساب دستگاه در زمان کار، سطح را خیس نموده و کار سنگ سابی را انجام می دهد ولی مجری باید این نکته را به ذهن خود بسپارد که در این روش امکان برق گرفتگی هم وجود دارد در نتیجه باید هنگام ساب زدن سنگ از چکمه پلاستیکی استفاده نماید. در این روش باید خرده سنگ هایی که در زمان ساب زدن ایجاد می شوند جمع آوری شده و در محیطی جدا از ساختمان تخلیه شوند. هرگز نگذارید آب ساب زدن وارد آبراه شود چون خرده سنگ های موجود در آن می توانند آبراه را مسدود کنند. کفساب قبل از ساب سنگ باید گچ های دیوار را با روغن الیف بپوشاند تا هنگام ساب خوردن و تماس آب به گچ ها آسیبی وارد نشود. عیبی که در این روش وجود دارد خیس بودن آن است؛ زیرا رطوبتی یجاد شده در سنگ درخشش چشمگیری دارد و ممکن است پس از خشک شدن درخششی که مورد تایید شماست را نداشته باشد. این روش برای تمامی سنگ ها مناسب نیست به طور مثال سنگ گرانیت به منظور آن که آهن دارد روش خیس باعث صدمه به آن می شود.

ساب خشک: در این روش برعکس روش قبلی از آب استفاده نمی کنند و پودرهایی که در هنگام کار با دستگاه به جود می آید را به واسطه سیستم مکش جمع آوری می کنند.

ساب دستی و ماشینی: در این روش با به کارگیری ابزارهای دستی و ماشینی کار ساب سنگ را انجام می دهند. از دستگاه ساب سنگ کوچک جهت فضاهای محدود و بسته و از دستگاه ساب ماشینی صنعتی برای مکان های بزرگ استفاده می گردد.

شرکت کفسابی با ما در فروشگاه اینترنتی خود کلیه دستگاه های کفسابی را به فروش می رساند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آن از تمامی محصولات دیدن نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

مراحل ساب دستی سنگ

قبل از ساب زدن باید تمام سطوح از هر موادی از قبیل خاک یا ماسه پاک شوند و کلیه وسایلی که روی سطوح قرار گرفته اند جمع آوری گردند. مراحل ساب سنگ به این صورت است که به ترتیب لقمه های زبر و سپس لقمه های نرم مورد استفاده قرار می گیرد. در گام اول جهت از بین بردن کلیه پستی بلندی ها از لقمه های 30 یا 46 که بسیار زبر هستند استفاده می کنند. در قدم بعدی زبری که به واسطه مرحله قبل ایجاد شده است را با لقمه های 60 یا 80 از بین می برند تا بتوانند سطح یکنواختی را ایجاد نمایند. گام سوم به منظور همسطح کردن بتونه و سنگ لقمه 120 را مورد استفاده قرار می دهند و در قدم بعدی برای آن که سنگ را جهت فرایند پرداخت ساب آماده کنند لقمه 200 را به کار می برند.

مرحله پنجم تا هفتم به منظور برطرف کردن کلیه خطوط باقیمانده در مراحل قبل لقمه لاکی 600 و 800 را به کار می گیرند که در مقایسه با لقمه های مراحل قبل نرم تر است. در گام بعد برای کفسابی از لقمه سه چهارم استفاده می کنند و در قدم بعدی که اختیاری است جهت جلوگیری از نفود مواد شیمیایی به داخل سنگ ها و درزها از نانو ساب استفاده می کنند، در نهایت لقمه ایتالیایی به کار گرفته می شود. ساب زذن سنگ شمامل 9 مرحله است و گام های آن را بسته به محیط، سنگ و هزینه می توان کم و زیاد نمود. اگر شما قصد دستگاه ساب سنگ دیوار را دارید سایت کفسابی با ما کلیه سایزهای این محصول را در فروشگاه خود گردآوری کرده است تا بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربرانش باشد.

کاربرد دستگاه ساب سنگ

ساختمان های اداری و تجاری به منظور تردد بسیاری که در ساختمان خود دارند و همچنین جلب کردن توجه مشتری به تمیزی محیط از دستگاه ساب سنگ استفاده می کنند. خود شما هم قطعاً در مراجعه با ادارات و مجتمع های تجاری ناخوداگاه حواستان به براقیت و شیشه ای بودن سنگ کف ساختمان پرت شده است، این اتفاق بسیار حس خوبی را به ببیننده منتقل می کند. اگر افراد از نگهداری، مراقبت و تمیز کردن این سطوح غافل شوند تجمع آلودگی ها می تواند شفافیت آن ها را کم کرده و مقدار سایش و آسیب سنگ را افزایش دهد در نتیجه، استفاده از کفسابی است که می تواند این درخشندگی و شفافیت را به سطوح بازگرداند، کفسابی بهترین راه برای پاک سازی محیط های تجاری است. دستگاه ساب سنگ کوچک می تواند یکی از عالی ترین راه ها جهت تمیزی و صیقلی کردن سطوح سنگی از جمله: راه پله، سرویس بهداشتی و… در محیط های اداری و تجاری باشد. با به کارگیری این دستگاه، قادر خواهید بود به آسانی سطوح را در کمترین زمان ممکن جلا دهید. ساب دستی سنگ بهترین گزینه جهت کناره های دیوار، دیوارهای بتنی، پله ها، ساب میز کانتر، سنگ های روشویی، کابینت ها، اوپن های سنگی، دیوارهای موزاییکی و دیوارهای سنگی است. این دستگاه موظف به براق کردن و یکدست نمودن سنگ ها می باشد.

کاربرد دستگاه ساب سنگ

دستگاه ساب سنگ دیوار

این دستگاه همانند دستگاه فرز کار می کند که لقمه ساب به سر آن متصل شده و کار ساب سنگ را در هر زاویه و درجه ای انجام می دهد. دستگاه ساب سنگ کوچک شامل یک دینام معمولی است که قابلیت انجام دادن کارهای معمولی را دارد که در زمان استفاده از این دستگاه می توان دور آن را تنظیم نمود، فقط نکته مهم این است که شما باید مطلع باشید که از چه دوری برای ساب سنگ استفاده می کنید. اگر به اشتباه دور دستگاه تنظیم شود آثار صفحه روی سنگ قابل مشاهده خواهد بود. در ضمن به منظور چرخش بالای صفحه دستگاه در هنگام سنگ سابی از عینک محافظ استفاده نمایید تا آسیبی به شما وارد نشود. بزرگ ترین اندازه دستگاه ساب سنگ دیوار 17 الی 22 سانتی متر می باشد که بهترین گزینه جهت پروژه های ساختمانی است که به دستگاه های ظریف نیاز دارند.

خرید دستگاه ساب سنگ دستی

خرید دستگاه ساب سنگ دستی به منظور قابلیت حمل و وزن کمی که دارد مورد استقبال اکثر کفسابان قرار گرفته است و یکی از پر فروش ترین دستگاه های کفسابی محسوب می شود. قیمت دستگاه ساب سنگ به دلایل گوناگونی در سایت ها و بازارها متغیر می باشد به طور مثال قیمت دستگاه کف ساب صنعتی در بازار به جهت وجود واسطه ها بالاتر است ولی اگر شما به نمایندگی های اصلی فروش این محصولات مراجعه نمایید قیمت آن را با مبلغی بسیار کمتر از مبلغ پیشنهادی در بازار خریداری خواهید کرد. شما از طریق خرید به صورت اینترنتی می توانید دستگاه کفسابی مناسب قیمت اما اصل را از نمایندگی های فروش آن تهیه کنید. نکته ای که در زمان خرید دستگاه های کفسابی باید به آن توجه کرد نوع دستگاه می باشد؛ زیرا هر یک از آن ها برای سطح خاصی طراحی شده اند و کارایی متفاوتی از یکدیگر دارند. نکته بعد توجه به داشتن گارانتی است اگر دستگاه کفسابی ارزان قیمت را از واسطه ها خریداری نمایید قطعاً هیچ تضمینی در مقابل پرداختی که انجام می دهید به شما ارائه نخواهد شد اما خرید این محصولات از نمایندگی ها شامل ضمانت نامه می باشد. مورد بعدی در زمان تهیه دستگاه های کفسابی برند دستگاه می باشد زیرا اگر برند معتبر نباشد قطعاً از متریال های نامرغوبی جهت ساخت استفاده شده است؛ اما برندهای نامی کیفیت را با ماندگار بودن اسمشان ثابت کرده اند. شما با مراجعه به سایت کفسابی با ما می توانید محصولی گارانتی دار را خریداری نمایید و خیال خود را از جهت تعمیر، تعویض و یا دیگر مواردی که ممکن است در آینده پیش بیاید راحت کنید.

سنگ سابی چیست؟

از بین بردن تمامی ناهمواری ها و آلودگی هایی که به واسطه ساختمان سازی یا دیگر موارد روی سنگ چسبیده اند را سنگ سابی می نامند.

میز کانتر توسط چه دستگاهی ساب زده می شود؟

دستگاه ساب سنگ کوچک به جهت ظرافت و سایز کوچکی که دارد برای سنگ های میز کانتر مناسب است؛ زیرا سنگ این میزها بسیار حساس و ظریف هستند به همین دلیل از این دستگاه ها استفاده می شود تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

خرید لقمه کفسابی را از کجا تهیه نماییم؟

شما می توانید این محصول را از نمایندگی های اصلی فروش آن تهیه کنید تا با مبلغی کم صاحب لقمه سابی با کیفیت و اصل شوید که می توانید با خیالی راخت از آن استفاده کنید.

در چه محل هایی سنگ سابی قابل اجراست؟

اجرای سنگ سابی جهت ساختمان های تازه ساز که مصالح ساختمان ‌سازی روی سنگ های کف آن ریخته و یا چسبیده است و همچنین جهت منازل قدیمی که به منظور تردد بسیار سنگ های کف کدر، آلوده و یا حتی آسیب دیده اند مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا شرکت هایی وجود دارند که کار سنگ سابی را انجام دهند؟

بله، شرکت های سنگ سابی وجود دارند که با تخصص کامل کار اجرای ساب سنگ را انجام می دهند. شما تنها باید قبل از همکاری نمونه کارهای شرکت ها را مشاهده نمایید تا از سابقه آن ها مطمئن شوید.