براق کردن و تمیز کردن سنگ کف با بهترین روش ها و مراحل آن

براق کردن و تمیز کردن سنگ کف با بهترین روش ها و مراحل آن

براق کردن و تمیز کردن سنگ کف یا پولیش سنگ به منظور درخشان کردن سطوح سنگی مورد استفاده قرار می گیرد که ماهیت براق شدن دارند و در آغاز هم براق بوده اند و در حال حاضر با گذشت زمان مات و کدر شده اند. با اجرای پولیش سنگ کف می توان براق کردن سنگ کف ساختمان را به درستی انجام داد. کفسابی و ساب زدن سنگ به معنای سابیدن لایه رویی سنگ در حد 2 تا 5 میلی متر است که سبب می شود آلودگی های سطح سنگ از بین رفته و لایه زیرین زیبایی خود را به نمایش بگذارد. کفسابی در همه بخش های ساختمان به کار گرفته می شود اما دستگاه های آن ها در بخش های مختلف متفاوت می باشند. یکی از خدمات کفسابی پولیش سنگ است، در حقیقت پولیش به عنوان واکس سنگ به کار می رود و آن را تا اندازه ای براق و درخشان می کند، اجرای این کار باید توسط فرد متخصص و ماهری در این حوزه صورت بگیرد، در غیر این صورت و سپردن کار به افراد نابلد مشکلات و خسارات بسیاری ایجاد خواهد شد. پولیش سنگ قادر است براقیت فوق العاده ای به کفپوش سنگی شما بدهد که با هیچ متد دیگری نمی توان آن را مقایسه کرد؛ چرا که پولیش سنگ، یک عملیات کریستال سازی لایه بالایی سنگ است به همین دلیل سنگ ساختمان همچون الماس می درخشد؛ اما نکاتی قبل و در زمان پولیش سنگ کف لازم است اجرا شود که در ادامه متن به آن ها اشاره خواهیم می کنیم.

مراحل براق كردن سنگ كف خانه

شما باید در آغاز سطح مورد نظر را از هر گونه کثیفی و چربی تمیز کنید در اینجا منظور از تمیز کردن کفشویی و یا کفسابی است. سپس محل مورد نظر را با دقت خشک می نماییم به گونه ای که هیچ رطوبتی باقی نماند. پولیش سنگ را به واسطه تی حوله ای بر بخش محدودی از کف ساختمان پخش کنید و سپس منتظر بمانید تا مایع کمی سفت شود. حال باید با فرچه نرم و روشن کردن دستگاه پولیشر مایع را ساب بزنید، در این مرحله کف مورد نظر را با دستمال مالش دهید. با اجرای این گام ها براق کردن سنگ کف خانه به اتمام می رسد و در نهایت شما یک سطح شفاف را در اختیار دارید .

افراد متخصص در این حوزه سطح سنگ مورد نظر را به صورت کامل بررسی می کنند تا هیچ گونه مواد اضافی از قبیل: کثیفی، جای روغن، گرد و خاک و پولیش قدیمی روی آن نباشد. برای خنثی کردن کلیه مواد اضافه و خروجی فوق العاده کار می توان کفسابی ایتالیایی را قبل از پولیش استفاده کرد. برای این کار متخصصان، اطراف محل اجرای پولیش را خالی می کنند و دیواره ها را چسب می زنند تا مشکلی برای فضای ساختمان پیش نیاید. سپس ترکیب پولیش ایتالیایی و یا هر برند دیگری را بر روی سطح مورد نظر ریخته و شروع به پولیش زنی سنگ با دستگاه کفسابی مخصوص می کنند و در نهایت برای نماندن اضافات روی سنگ، مواد اضافی را کاملاً تمیز می کنند. یکی از شرکت هایی که خدمات پولیش سنگ را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد شرکت کفسابی با ما می باشد. پولیش های مورد استفاده این شرکت از بهترین جنس بوده و به آسانی از بین نمی رود همچنین می توان تضمین کرد که در طولانی مدت بر روی سطح سنگ طبیعی ماندگار است و همچنان سنگ درخشان به نظر می رسد. هر چند می توان با تکرار گام های براق کردن سنگ کف در هر مرحله به براقیت بیشتر سنگ دست پیدا کرد.

کاربرد پولیش کردن انواع سنگ

شاید شما فقط تأثیرگذاری پولیش روی سنگ را دیده باشید اما در مورد مزیت های آن اطلاعاتی ندارید. براق كردن سنگ كف خانه سبب بهبود کلی سنگ و افزایش عمر ساب زنی منجر می شود. اجرای پولیش سنگ کف موجب می گردد تا اصطکاک سنگ با سایر اجسام حدود 60% کاهش یابد و همین موضوع باعث ماندگاری براقیت و صیقل بودن سنگ را افزایش می دهد. اصلی ترین اثر پولیشینگ نفوذ در خلل و فرج سطح سنگ است که با این رویداد دیگر آب و کثیفی به سنگ وارد نمی شود و سنگ در طولانی مدت دچار کثیفی و… نمی شود، برای رسیدن به تمامی این نتایج شما باید تنها با کفسابی با ما در ارتباط باشید تا بتوانید از سنگ هایتان را در برابر عوامل مختلف مراقبت کنید .

مواد پولیشی برای براق کردن سنگ

مواد پولیشی از دانه های ریز و باکیفیت آلومینیوم یا اکسید قلع ساخته شده است که بر روی سنگ مالیده شده و باعث به وجود آوردن لایه ای همچون لایه الماس می شود و در نهایت درخشش و براقیت سنگ ساختمان را به دنبال دارد. در برخی موارد افزودن اسیدهایی همچون اگزالات یا اگزالیک تأثیر بسیار بهتری در نتیجه می گذارد و عملیاتی شبیه به فراید کریستال شدن رخ می دهد. مواد پولیش بر روی کف سنگ ساختمان ریخته می شود و با افزودن آب دوغاب سفید رنگی تشکیل می گردد، سپس همین دوغاب به واسطه دستگاه کفسابی یا موتور بر روی کف ساختمان سابیده می شود و فراید کریستال شدن اتفاق می افتد.

مواد پولیشی برای براق کردن سنگ

از بین بردن لکه از روی کف با پولیش و لایه برداری

لکه های مختلفی در اثر رفت و آمد یا روش های پاک کردن اشتباه و به کار بردن مواد نامناسبی همچون: سرکه، جوهر نمک و… می توانند بر روی سنگ کف ایجاد شوند. برخی از لکه ها عمقی و برخی دیگر سطحی هستند که اصولاً این لکه ها با شیوه های معمولی از بین نمی روند و برای براق کردن و تمیز کردن سنگ کف این محیط ها لازم است از لایه برداری استفاده کنیم تا بتوانیم به عمق سنگ دسترسی پیدا کنیم. افراد متخصص پس از تمیز کردن کف به واسطه کف سابی و لایه برداری از مواد پولیش سنگ به منظور درخشان تر کردن سنگ استفاده می کنند. برای براق کردن انواع سنگ ها با به کارگیری کف سابی پولیش، راهکارهای مختلفی وجود دارد اما به جرئت می توان گفت که معقول ترین، ماندگارترین و ارزان ترین آنها سنگسابی پولیشر می باشد. شما به راحتی می توانید برای کفسابی لاشه سنگ هم استفاده کنید تا جلوه ای زیبا و خاص به خودش بگیرد.

با پولیش سنگ طبیعی می توان هر سنگی را درخشان کرد؟

سنگ های طبیعی باید به یک سطح معینی از تمیزی برسند تا بتوان برای آن ها از پولیش سنگ استفاده کرد، این سطح صیقلی معین تا لقمه ایتالیایی می باشد. به عبارتی باید کلیه مراحل کفسابی انجام گیرد و سنگ به نهایت شفافیت از طریق ساب زدن برسد، در این شرایط می توان برای براق کردن و تمیز کردن سنگ کف از پولیش سنگ استفاده کرد. این موضوع را بدانید که از پولیش سنگ نمی توان برای سنگ های متخلخل و یا طرح دار استفاده کرد زیرا موم در منافذ آن سنگ ها گیر می کند و در طولانی مدت سبب جذب کثیفی و کدر شدن سنگ کف ساختمان می شود .

کف سابی پولیشر

این کف سابی نوعی از ساب زنی سنگ کف است که در ساب های دست پرداخت از لقمه سنگ های پولیش دار استفاده می شود. در این کفسابی پولیش در عمق سنگ نفوذ پیدا می کند و به همین دلیل ماندگاری و درخشندگی واقعی را به سنگ می دهد. راه های مختلفی برای براق کردن و تمیز کردن سنگ کف وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خود را دارند: یکی از راه ها براق کردن سنگ هزینه بر اما کیفیت بسیار بالا است و راه دیگر کیفیت قابل قبول و هزینه معقولی، کفسابی با ما کلیه این روش ها را ارزیابی کرده است تا بهترین روش کفسابی سنگ را در یابد این متدها عبارتند از: سنگ زنی یا کفسابی یا سنگسابی، بوفینگ یا پودر های پرداخت سنگ، استفاده از پوشش های براق کننده مانند مواد لمینتی و کریستالیزاسون هر یک از این روش ها بر روی انواع سنگ ها تأثیرات فوق العاده ای دارند .در متن ذیل به شرح دو مورد از این روش ها می پردازیم:

سنگسابی یا سنگ زنی تخصصی

عملیات سنگ سابی با بلور های الماسی صورت می گیرد و یک راه مکانیکی برای براق کردن و تمیز کردن انواع سنگ های ساختمانی است. در این متد با ساینده های الماسی، سنگسابی سنگ با لقمه های الماسی با درجه بندی های مختلف بر روی سنگ انجام می شود. در زیر این دستگاه های بین 3 تا 6 لقمه های الماسی قرار می گیرد این دستگاه 175 دور در دقیقه می چرخد و الماس های موجود در دستگاه، حالت آینه ای فوق العاده ای برای سطح سنگ کف ایجاد می کنند. این لقمه های الماسی در درجه بندی های گوناگونی ساخته شده اند تا بلندترین بلندی را از بین برده و کوچک ترین خراشی را از روی سطح سنگ رفع نمایند، افراد متخصص پس از تکمیل مراحل ساب زنی به براق کردن سنگ کف می پردازند .

واکس سنگ ساختمان

واکس زنی سنگ یا بلور سازی یکی از ساده ترین و عالی ترین متدهای درخشان کردن سنگ خانه شما محسوب می شود. در این روش، واکس سنگ که یک ماده شیمیایی است بر روی محل مورد نظر اسپری می گردد، سپس با پدهای رزینی و پلاستیکی و با چرخیدن دستگاه کفسابی با سرعت 150 دور در دقیقه سبب به وجود آوردن یک لایه جدید شبیه به خود سنگ می شود که براقیت بی نظیری را به سنگ می دهد.

براق کردن سنگ کف ساختمان

براقیت سنگ ساختمان تأثیر فوق العاده ای بر زیبایی خانه می گذارد به عنوان مثال برای کفسابی راه پله فرایند براق کردن و تمیز کردن سنگ کف به این شکل است که:

مرحله اول

عملیات پرداخت و برش کف سنگ با پوشش مناطق اطراف آن با نوار، حوله و پلاستیک برای اطمینان از صدمه ندیدن وسایل خانه و اتصالات در اثر دوغاب، تجهیزات و گرد و غبار در طی عملیات برش زدن سنگ، آغاز می شود.

مرحله دوم

سطح سنگ با استفاده از انواع پد ساینده الماس و ترکیبات پرداخت کف سنگ بسته به نوع سطح، نوع سنگ ساب زده می شوند به گونه ای که همه مناطق یکنواخت شوند.

مرحله سوم

پس از پرداخت اولیه کف سنگ، از یک ترکیب ساینده نوین نانو به منظور بازگشت سطح صاف به کف استفاده می شود.

مرحله چهارم

سپس از حوله مرطوب و جاروبرقی برای گرفتن مایعات اضافی استفاده می گردد که به جهت راحتی در پرداخت مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله پنجم

کف سنگ ها کاملاً تمیز می شوند و یک درمان ضد باکتری اجرا می گردد حالا سطح خراشیده و بدون آلودگی و تمیز است.

مرحله ششم

متخصصان در این حوزه، کفپوش سنگی را مرتب می کنند تا اطمینان داشته باشند که نیاز به تمیزکاری بیشتر نیست و در اغلب مواقع برای محافظت از کف سنگ از لک شدن بعد از تمیز کردن و پرداخت، آب بندی سنگ انجام می شود.

براق کردن سنگ کف ساختمان

ویژگی های پرداخت سنگ کف به صورت حرفه ای

شما باید بدانید که هر سنگی قابلیت براق و آینه ای شدن را دارد اما شما باید در انتخاب مرکز کفسابی دقت کنید. کفسابی در نیاوران یکی از خدمات شرکت کفسابی با ما می باشد این شرکت کار کفسابی ساختمان شما را با جدیدترین و به روزترین روش ها انجام می دهد پس دیگر نگران کفسابی پارکینگ خود نباشید. اما مزایا براق کردن و تمیز کردن سنگ کف چیست؟ در متن ذیل به مزیت های این موضوع می پردازیم:

  • خراش ها و وصله های کسل کننده از هر گونه آلودگی پاک می شوند.
  • انعکاس کف های کاملاً براق بازیابی خواهند شد.
  • کف سنگ آهک، مرمر، گرانیت و تراورتن تازه و تمیز به نظر می رسند.
  • دوغاب بین کاشی های کف سنگ تمیزتر به نظر می رسند.
  • کاشی های ناهموار سازگارتر و زیباتر کنار هم قرار می گیرند.
  • کف های نیمه براق بار دیگر به صورت مات و مجلل به نظر می رسند.
  • محیط و نمای منطقه به طرز چشمگیری زیبا می شود.
  • نگهداری از کف سنگ خانه شما آسان تر می شود.

چه محصولات بعد از پرداخت کف و سنگ زنی توصیه می شود؟

کف های سنگی ساخته شده از سنگ گرانیت، مرمر طبیعی، تراورتن در معرض سایش و پوسیدگی روزمره قرار می گیرند. این سنگ ها می توانند به آسانی به وسیله خاک، کفش ها، گیاهان گلدان، حیوانات خانگی، مایعات، مبلمان و وسایل تزئینی که روی آنها قرار می دهید خراشیده، فرسوده و لکه دار می شوند. براق کردن و تمیز کردن سنگ کف سبب پاک شدن لکه ها می شود و کف ساختمان شما به نظر جدید و زیبا به نظر می رسد. بعد از کف سابی پیشنهاد می شود که برای نظافت و محافظت منظم از کف سنگ های ترمیم شده تنها از محصولات سنگی متعادل PH استفاده کنید. این کار باعث افزایش دوام سنگ کف ساختمان شما می شود و برای مدت طولانی تری آن ها را روشن تر و تمیزتر نگه می دارد.

این نکته را فراموش نکنید که از خرید برخی از پاک کننده های کفی حاوی مواد سفید کننده، مواد شیمیایی سخت یا ساینده در فروشگاه ها هستند خودداری کنید. این محصولات به راحتی می توانند سبب به وجود آمدن لکه های مات، خراش، لکه های سفید و خطوط روی کف سنگ شوند. شما باید از پاک کننده های مخصوص کف سنگی استفاده کنید که دارای سطح PH متعادل هستند و به سنگ آسیبی نمی رسانند. همانطور که در روش های تخصصی براق کردن سنگ اشاره شد پولیش سنگ کف یکی از متدهای ایجاد درخشش سنگ است. البته استفاده از پولیش سنگ نیاز به زیرسازی های اساسی دارد تا بهترین براقیت و درخشش را ایجاد نماید.

کفسابی چیست؟

کفسابی به معنای حذف تمام کثیفی ها و پستی بلندی های انواع سنگ ها می باشد که با این فرایند لایه بالایی سنگ بین 2 تا 5 میلی متر ساب می خورد و لایه زیری سنگ خود را نشان می دهد به همین جهت است که براقیت و درخششی همانند روز اول دارد.

براق کردن و تمیز کردن سنگ کف پارکینگ به چه صورت است؟

یکی از خدمات بعد از کفسابی پارکینگ براق کردن سنگ کف آن است که به آن پولیش سنگ گفته می شود. پولیش به معنای واکس سنگ می باشد که با دستگاه ها و لقمه های مخصوصی فرایند براق سازی را انجام می دهند.

آیا پولیش باید توسط افراد متخصص انجام شود؟

بله، زیرا اگر کار پولیش سنگ را به افراد نابلد واگذار کنید خسارات بسیاری را برای شما باقی خواهند گذاشت چون در رابطه با نوع سنگ سر رشته و تخصصی ندارند اما متخصصان کفسابی به جهت سابقه و متخصص بودنشان به صورت حرفه ای کار پولیش سنگ را بدون کوچک ترین آسیبی انجام می دهند.

مزایای پولیش سنگ چیست؟

پولیش سنگ مزیت های بسیاری دارد و اگر بخواهیم به صورت خلاصه آن را بیان کنیم می توان به براق و آینه ای شدن سنگ ها، یکدست بودن آن ها، دادن زیبایی و جلوه بی نظیر به ساختمان و ترمیم کلیه سنگ های کف اشاره نمود.

یکی از راه های شناخت متخصصان در حوزه کفسابی چیست؟

شما می توانید با درخواست نمونه کارهای قبلی از کفسابی گرفته تا پولیش سنگ، کارهای قبلی آن ها را بررسی نمایید. دیدن این نمونه ها به شما کمک شایانی می کند که آیا می توانید به این فرد یا شرکت اطمینان کنید یا خیر