نماشویی با راپل

نماشویی با راپل

نوعی خدمات نظافتی تخصصی که اصطلاحاً به آن نماشویی با راپل می گویند، این روزها به طور قابل توجهی رواج یافته و تقاضای فراوانی دارد. با رشد و توسعه فن آوری های جدید و استفاده از مواد پیشرفته در ساخت و ساز، شستشوی نما اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. از این گذشته، اکنون برای تمیز کردن نماها نه تنها از مواد شوینده حرفه ای بلکه از دستگاه های فنی ویژه نیز استفاده می شود. هنگام انجام این نوع کارها به استفاده از خدمات راپل متوسل می شوند. این نوع خدمات روز به روز گسترده تر خواهند شد، برای آشنایی بیشتر با آن ما را همراهی کنید.

معرفی خدمات نماشویی با راپل

به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه، نماشویی با راپل تقاضای بسیار زیادی دارد. با استفاده از این روش می توان خیلی سریع به قسمت های مختلف نما دسترسی پیدا کرد. افراد متخصص انجام دهنده این خدمات باید آموزش های لازم جهت کار با راپل و دستگاه های مورد استفاده جهت شستشوی نما را دیده باشند. این خدمات شامل پایین آمدن از ساختمان با استفاده از طناب و در عین حال شستن نما می شود. علاوه بر این موارد اپراتور انسانی باید تا حدودی با تعمیر نما نیز آشنایی داشته باشد تا در صورت لزوم سنگ های آسیب دیده را تعمیر کند.

مزیت های نماشویی با راپل

نماشویی با طناب راپل که توسط افراد ماهر و توسط مراکز معتبر انجام می شود مزیت های بی شماری را به همراه دارد. برای آشنایی بیشتر شما با این نوع خدمات مزیت های آن را معرفی می کنیم.

سرعت بالا

یکی از مزیت های اصلی نماشویی توسط شرکت کفسابی با ما که با راپل انجام می شود سرعت بالای آن است. با استفاده از این تجهیزات در سریع ترین زمان ممکن می توانید به قسمت های مختلف دسترسی پیدا کنید. سرعت بالای این خدمات یکی از مواردی است که سبب شده در بازه زمانی کوتاهی شستشوی نما را انجام دهید. البته افرادی که این خدمات را انجام می دهند باید کار با راپل را بلد باشند تا بتوانند با سرعت بالا این امر را انجام دهند.

نماشویی ارزان

اگر به دنبال انجام خدمات نماشویی ارزان هستید می توانید از راپل استفاده کنید. انواع مختلفی از تجهیزات مانند داربست وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. با این حال معمولاً باید هزینه و وقت زیادی را به آن ها اختصاص داد. در شستشو با داربست مدت زمان زیادی طول می کشد تا میله ها را بست و سپس جمع آوری کرد که همین امر سبب افزایش قیمت این خدمات می شود. با این حال خدمات شستشوی نما با راپل با توجه به سرعت بالا مقرون به صرفه تر است.

دسترسی به نقاط مختلف نما

یک نما قسمت های مختلفی دارد که تمیز کردن و دسترسی به آن ها دشوار است. در نماشویی با راپل این امکان برای شما میسر می شود که بتوانید به بخش های مختلف نما دسترسی پیدا کنید. با این حال زمانی این امر صورت می گیرد که افراد آموزش لازم جهت کار با راپل را به خوبی دیده باشند.

کفسابی باکیفیت

یکی از مواردی که متقاضیان در نماشویی در قیطریه به آن توجه می کنند کیفیت انجام کار است. ممکن است به اشتباه تصور شود خدماتی که با راپل انجام می شوند کیفیت بالایی ندارند. با این حال این امر اشتباه است راپل به افراد این امکان را می دهد که بتوانند بدون مشکل کفسابی را انجام دهند. علاوه بر این امر نیروهای آموزش دیده خواهند توانست از دستگاه های مختلف مانند واترجت استفاده کنند. بر همین اساس اگر شستشوی نما توسط مراکز معتبر و افراد آموزش دیده صورت گیرد از کیفیت بالایی برخوردار است.

معایب نماشویی با داربست

مدت ها پیش، ساختمان های بلند در کشور و به ویژه پایتخت ساخته شده اند. با این حال، هنگام طراحی آن ها، امکان نگهداری منظم و شستشو از خود نما همیشه فراهم نبود. در گذشته با کمک داربست، نماهای ساختمان های مرتفع شسته می شد که کار زمان بر و در عین حال خطر آفرینی بود. افراد مجبور بودند از مواد شوینده و فن آوری های مختلفی استفاده کنند؛ این تنها راه برای پاک کردن کثیفی هایی بود که طی سال ها انباشته شده بودند. اما امروزه می توان از نماشویی با راپل که سرعت و کیفیت بیشتری نسبت به خدمات قبلی دارد استفاده کرد.

نکات مهم در تمیز کردن نماهای مختلف

سخت ترین نوع تمیز کردن نما مربوط به سازه های آلومینیومی است، آن ها بیشتر در معرض اکسیداسیون و انواع مختلف آلودگی هستند. هنگام تمیز کردن آن ها، افراد آموزش دیده بسیار با دقت عمل کرده و فقط از مواد شیمیایی مناسب استفاده می کنند. همین امر در مورد تمیز کردن پنجره های دوجداره نیز صدق می کند. موضوع این است که درزگیر که هنگام نصب بین قاب و شیشه ریخته می شود، می تواند با فشار شدید جریان آب یا هنگام استفاده از مواد شیمیایی نامناسب از بین بروند.

در این مورد، عواقب فاجعه بار خواهد بود و نشت آب به داخل ساختمان ممکن است رخ دهد. امروزه در ساخت و ساز ساختمان ها، اغلب پوشش های شیشه ای نصب می شود. چنین مواد مدرن نیاز به رویکرد خاصی برای تمیز کردن دارند. به عنوان یک قاعده، یک فرد متخصص بیرون نما را تمیز کرده و گرد و غبار و کثیفی ها را از بین می برد.

عوامل مهم در شستشوی نما

نماشویی با راپل به عوامل مختلفی بستگی دارد تعداد طبقات ساختمان، پیچیدگی معماری آن و همچنین به نوع خود نما. به طور متعارف ساختمان ها به دو دسته کم ارتفاع و با ارتفاع زیاد تقسیم می شوند. هنگام ساخت ساختمان های بلند، عمدتاً از جدیدترین سازه های نمای ساخته شده از آلومینیوم، شیشه و گرانیت استفاده می شود. همه سازندگان همیشه توصیه های خود را در مورد مراقبت مناسب از نما ارائه می دهند.

این نکته بسیار مهمی است، زیرا اگر نما به طور نامناسب یا غیرحرفه ای شسته شود، هزینه های نگهداری می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. ممکن است نیاز به تعمیرات و زیبایی نما گاهی اوقات حتی اساسی باشد. با این حال، اگر این توصیه ها را هنگام مراقبت از نما مورد توجه قرار دهید، می توانید مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. فناوری شستشوی نماها باید بر اساس مستندات فنی، نوع نما و میزان آلودگی آن ها انتخاب شود.

انواع آلودگی های نمای ساختمان های چند طبقه

به طور معمول، نماشویی با راپل یک بار، حداکثر دو بار در سال  در بهار یا اوایل پاییز انجام می شود. تمیز کردن برای هر نما مورد نیاز است چوب، آجر، بتن، سنگ، شیشه و گچ. آلودگی پوشش را خورده و ظاهر را خراب می کند که نیاز به سرمایه گذاری اضافی در تعمیر دارد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است نظافت حرفه ای منظم نمای ساختمان را انجام دهید. تمیز کردن نماها و شستشوی پنجره در ارتفاعات زمانی انجام می شود که کثیفی و سایر مواد روی سطح جمع شوند. آلودگی می تواند سه نوع باشد که به معرفی آن ها به صورت مختصر خواهیم پرداخت.

  • آلی (باکتری ها، کپک ها، خزه ها، گیاهان، مدفوع پرندگان، رسوبات چربی و دوده)؛
  • مواد معدنی (زنگ از سازه های فلزی، نمک ناشی از بارش، سیمان و خاک)؛
  • شیمیایی (اگزوز ماشین و نقاشی روی نما)

آلودگی با گازها و فلزات سنگین بیشترین مقاومت را در برابر مواد شوینده دارند. نماشویی ساختمان در تهران در ارتفاع با استفاده از ترکیبات تخصصی انجام می شود که نه تنها لکه ها را از بین می برد، بلکه روکش را از تأثیر محیط خارجی تهاجمی محافظت می کند. برخی از محصولات سطح بیرونی دیوارها را با یک لایه نازک می پوشانند که از محو شدن رنگ یا سایر مواد در زیر نور خورشید جلوگیری می شود.

ویژگی های شستشوی نمای ساختمان های آپارتمانی

برای تمیز کردن موثر دیوارها از خاک ها، گرد و غبار، آلودگی و غیره نیروهای متخصص به آب تحت فشار نیاز دارند. با استفاده از شیلنگ، نماها شسته می شوند و با استفاده از دستگاه مخصوص، مواد شوینده اعمال می شود. نماشویی با راپل به شما امکان می دهد تجهیزات مورد نیاز افراد را در کنار آن ها قرار دهید. همچنین انجام کار بر روی آن بسیار راحت تر و ایمن تر از شستشوی نماها با داربست است. شستشوی سطوح خارجی دیوارهای ساختمان های چند طبقه ویژگی های خاص خود را دارد.

  • در بیشتر موارد، پنجره ها و نمای ساختمان ها با استفاده از محلول های ایمن و کمی قلیایی شسته می شوند.
  • در صورتی که ارتفاع بیشتر از ۱۰ طبقه بود باید از راپل مخصوص نماهای مرتفع با حداقل دو یا سه طناب محافظ استفاده کرد.
  • در هنگام شستن نما تا حد امکان تلاش کنید که از راپل جدا نشوید.
  • اغلب برای شستشوی دیوارهای ساختمان های آپارتمانی از دستگاه های حرفه ای استفاده می شود.
  • نماشویی را در مواقعی که وزش باد بیشتر از ۴۵ کیلومتر است انجام دهید.
  • نیروهای کار باید آمادگی جسمانی و ذهنی کار در ارتفاع را داشته باشند.
  • از نوارهایی با جنس استاتیک یا نیمه استاتیک که قطری بین ۹ تا ۱۲ سانت دارند برای انجام نماشویی با راپل استفاده کنید.
  • تجهیزات مورد استفاده برای نماشویی با راپل متشکل از طناب، تسمه و سایر تجهیزات است.
  • برای حذف انواع خاصی از آلاینده ها از مواد پاک کننده مختلف استفاده می شود.
  • این خدمات را به مراکز معتبر مانند کفسابی با ما واگذار کنید.

ویژگی های شستشوی نمای ساختمان های آپارتمانی با راپل

برای شستشوی نما از چه پاک کننده هایی استفاده می شود؟

جدیدترین محصولات باکیفیت بالا برای نظافت ساختمان های چند طبقه استفاده می شوند. نماها با استفاده از مواد شوینده مختلفی شسته خواهند شد که می توان آن ها را به دو گروه اصلی تقسیم کرد.

  • اسیدی – برای از بین بردن کپک، گرد و غبار، دوده و اکسیدها استفاده می شود.
  • قلیایی – موثر در از بین بردن کثیفی و رسوبات روغن. شستشوی نما با استفاده از محصولات این گروه باعث افزایش مقاومت در برابر رطوبت دیوارها و محافظت از آنها در برابر آلودگی های جدید به مدت چندین سال می شود.

دو روز پس از شستشو، سطوح را می توان با یک دافع آب درمان کرد ماده ای که یک لایه پلیمری ایجاد کرده و روکش را از تأثیرات محیطی و نفوذ رطوبت به منافذ مواد محافظت می کند. علاوه بر این امر افزودن یک ماده ضد عفونی کننده به دافع آب از ظهور کپک و خزه جلوگیری خواهد کرد. برای مجتمع‌ های مسکونی لوکس مرتفع، مراکز تجاری و ساختمان های شرکت ‌های صنعتی، به نماشویی با راپل نیاز دارید. نیروهای شرکت های فعال در این زمینه قادر به انجام نظافت نما در هر ارتفاعی با کیفیت بالا هستند. با کمک این خدمات تمام نماها قابل شستشو هستند، از فلزات و گچ تزئینی گرفته تا گچ کاری گچی و نماهای دارای تهویه.

نماشویی با واترجت

دیوارها را می توان به صورت دستی یا با استفاده از تجهیزات حرفه ای شستشو داد. با این حال برای نماشویی باید از تجهیزات مختلفی مانند نردبان یا راپل، اسفنج های سخت، برس ها و شیلنگ تامین آب استفاده کرد. تجهیزات مدرن برای شستشوی نمای بیرونی ساختمان ها شامل دستگاه های فشار قوی واتر جت می شوند. این دستگاه برای حذف انواع آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر کارایی فوق العاده است. استفاده از این دستگاه منجر می شود بتوانید فشار آب را به بالاترین قسمت های ساختمان نیز برسانید.

دستگاه واترجت در نماشویی با راپل جهت تمیز کردن نماهای مختلفی از جمله سیمان، نمای رومی، سنگ، آجر و سیمانی استفاده می شود. در نماشویی با واترجت یک دستگاه پرفشار به راحتی هرگونه کثیفی سرسخت (حتی خزه) را از سطوح می‌ شوید. این دستگاه ها دارای یک مخزن هستند که در آن مواد تمیزکننده غلیظ قرار می‌ گیرند و در شلنگ با آب مخلوط می شوند. هنگام استفاده از تجهیزات فشار بالا، آب به میزان قابل توجهی کمتر از زمانی که از طریق شیلنگ تامین می شود، مصرف می شود.

چه ساختمان های نیاز به نماشویی دارند؟

طبیعتاً تمامی نماهای ساختمان ها که دچار جرم و آلودگی هستند نیاز به نماشویی دارند. با این حال انجام این خدمات برای بعضی از ساختمان ها ضرورت بیشتری خواهد داشت.

  • خانه های نزدیک به بزرگراه ها و تاسیسات صنعتی؛
  • ساختمان های چوبی در مناطق روستایی که بیشتر در معرض قارچ هستند.
  • موسسات پزشکی، مکان های تجاری (مراکز خرید، کافه ها، رستوران ها) که باید همیشه تمیز و درخشان باشند.
  • خانه هایی با اشکال و تزئینات پیچیده معماری در نما؛
  • ساختمان هایی احاطه شده توسط پوشش گیاهی متراکم.
  • در آب و هوای مرطوب، دیوارهای بیرونی باید هر سه ماه یکبار تمیز شوند.

متخصصان توصیه می کنند نما را 1-2 بار در سال در بهار و پاییز، زمانی که هوا گرم است، بشویید. اما شستشوی برنامه ریزی نشده نیز ممکن است لازم باشد، به عنوان مثال، پس از کار تعمیر یا تمیز کردن نقاشی یا نوشته روی دیوار. نماشویی با راپل را برای دیوارهای بلند را می توان سالی یک بار انجام داد و هر شش ماه فقط کف ساختمان تا سطحی را که می توانید بشویید.

تکنولوژی شستشوی نما

شستشوی نماها با استفاده از فناوری راپل با سازماندهی مناسب محل کار، تضمین ایمنی برای کارگران در ارتفاع بالا و پرسنل آموزش دیده شروع می شود. در طول شستشوی نما در ارتفاعات، افراد آموزش دیده به طور ایمن طناب ها را به جای محکم و قابل اطمینان می بندند. همچنین برای توقف کار از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود. هنگام انجام شستشوی نمای ساختمان، نیروهای انجام دهنده باید اقدامات ایمنی خاصی را انجام دهند.

  • بستن صحیح طناب های ایمنی؛
  • بیمه ابزار، افراد و دستگاه ها؛
  • حصارکشی منطقه زیر ناحیه شستشوی نما؛
  • نصب علائم هشدار دهنده در نزدیکی ساختمان

هنگام شستشوی دیوارها، وسیله اصلی مکانیزه کردن کار در ارتفاع، واشر فشار قوی است. دستگاه های مخصوص به شما این امکان را می دهند که فشار آب جت را تغییر دهید و از مواد شوینده با غلظت کم یا زیاد پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید. این دستگاه ها به شما کمک خواهند کرد که نماشویی با راپل را خیلی سریع و باکیفیت بالا انجام دهید.

 شستشوی نمای ساختمان توسط افراد متخصص

بهتر است نظافت ساختمان های بلند را به شرکت هایی بسپارید که در کادر خود افراد آموزش دیده و متخصص دارند. شما با اطمینان خاطر می توانید این خدمات را به آن ها واگذار کنید. این افراد مجوز کار در ارتفاع را دارند علاوه بر وسایل معمولی، از تسمه، تکیه گاه با قلاب و طناب استفاده می کنند. هنگام کار در ارتفاع، آب از طریق یک دستگاه فشار قوی برای انجام نماشویی تامین می شود.

هزینه نماشویی با راپل

قیمت استاندارد برای شستشوی نماها با توجه به مساحت تمیز کردن بر حسب متر مربع اندازه گیری می شود. این روش قیمت گذاری برای مصالح تکمیلی ساده بتن، آجر، سنگ و غیره صورت می گیرد. افزایش قیمت برای نماهای ساخته شده از مواد تکمیل شده با بافت پیچیده گچ بری، با نقش برجسته، سنگ مرمر، گرانیت و غیره ممکن است وجود داشته باشد.

کارشناسان نماهای آینه ای مراکز خرید و مراکز تجاری با سطوح آلومینیومی و شیشه ای و خانه های باستانی با گچ بری را از جمله بناهایی می دانند که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار است. علاوه بر این موارد ساختمان های صنعتی مرتفع و نماهای آجری قدیمی با چندین سال کثیفی به سختی شسته می شوند. نرخ نماشویی با راپل اساسا بر حسب ارتفاع، نیروهای کار، نوع نما، متریال های مورد استفاده، تجهیزات و مجموعه انجام دهنده تعیین می شود.

در آخر

نمای ساختمان های بلند ممکن است که به دلایل مختلفی زیبایی اولیه خود را از دست دهد. از جمله مواردی که منجر به آلوده شدن نما می شود می توان به آلودگی هوا، فضولات پرندگان، دوده و غیره اشاره کرد. نماشویی با راپل یکی از بهترین خدماتی است که به شما کمک می کند بتوانید نمای ساختمان را شستشو دهید. این خدمات را باید با دستگاه های مخصوص و تجهیزات ویژه و ایمن انجام دهید. شرکت کفسابی با ما با داشتن نیروهای متخصص و ماهر این خدمات را به بهترین و با مناسب ترین قیمت انجام می دهد.