کفسابی بتن چیست؟

امروزه اسم ها و واژه های جدیدی مانند کفسابی بتن، در زمان ساخت و ساز یا سر و سامان دادن به ساختمان ها استفاده می شوند که ما حتی معنای آن ها را هم نمی دانیم. اصطلاحی که به آن اشاره کردیم در بین ایرانیان عمر چندانی از فراگیر شدنش نگذشته است؛ اما توانسته به سرعت جایگاه ویژه ای بین صاحبان بنا و پیمانکاران پیدا نماید. شما با شنیدن این اصلاح هزاران سوال برایتان ایجاد می شود که کفسابی بتن چیست؟ چه کاری انجام می دهد؟ از چه ابزاری برای اجرای کفسابی استفاده می شود؟ برای چه مکان هایی کاربرد دارد؟ و… در این مقاله تصمیم داریم تا به تمامی پرسش های شما پاسخ دهیم.

 بتن چیست؟

برای درک صحیحی از این کفسابی شما باید ابتدا در رابطه با بتن اطلاعاتی را داشته باشید. بتن ترکیبی از ماسه و سیمان است که از لحاظ زیبایی شناختی چندان جلوه ای ندارد و اغلب در کفپوش ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بتن بیشتر در کارخانجات، کف سوله ها، بیمارستان ها، پمپ بنزین ها، پارکینگ ها و… کاربرد دارد. دلیل این موضوع به خاطر مقاومت این مصالح در برابر شرایط محیطی نظیر وزن بالا کامیون ها و لیفتراک ها است؛ چرا که اگر در این محیط ها از سنگ استفاده شود، در برابر فشار به راحتی می شکند. بتن اغلب در 2 مدل نرمه و سنگ دار موجود است، بتن نرمه هیچ گونه ماسه سنگ را شامل نمی شود و کفسابی آن بسیار ارزان تر و راحت تر صورت می گیرد؛ اما بتن سنگ دار شرایطی برخلاف بتن نرمه دارد. این نوع بتن همان طور که از نامش مشخص است ساختاری از ماسه، سنگ و ترکیبات سخت دیگر را شامل می شود که همین موضوع موجب سختی کار کفساب ها شده است. افراد کف ساب این بتن ها را کفسابی نمی کنند و یا هزینه بیشتری برای اجرای آن دریافت می نمایند؛ زیرا جدای از سخت بودن کفسابی، به تجهیزات و لوازم مخصوصی نیاز دارند. در حین کفسابی این نوع بتن، احتمال اینکه سنگ ها جدا شوند وجود دارد و همین امر کار را هزینه بر و دشوارتر می کند.

کفسابی با ما یکی از مجموعه های مجهز و متخصصی است که در زمینه سنگسابی و کفسابی تجربه و سابقه بی نظیری را دارد. شما می توانید برای همکاری با این مجموعه از طریق وب سایت آن اقدامات لازم را انجام دهید.

کفسابی بتن

واژه کفسابی یا ساب زنی سنگ که به تازگی بین مردم رواج پیدا کرده است، در کشور ما عمر چندانی ندارد و یک مفهوم جدید است. در کفسابی بتن با دستگاه، سطح کف ساختمان به طور کامل یکدست می شود و پستی بلندی های آن از بین می رود. این موضوع به منظور اپوکسی و پارکت کردن کفپوش ساختمان های مختلف یک نیاز ضروری است و قبل از اجرای آن، نمی توان موارد ذکر شده را بر روی کفپوش اجرا نمود. در واقع، می توان بیان کرد که کفسابی، مهیا کردن کفپوش برای پارکت و اپوکسی می دانند. در بیشتر موارد، این کفسابی موجب نرم تر شدن بتن می گردد و سطح کفپوش را یکدست می نماید و ناهمواری های آن را از بین می برد؛ اما در مواردی که صاحب ساختمان تمایل دارد کفپوش ساختمان، یکدست و براق جلوه نماید و به عبارتی دیگر بدرخشد از دستگاه کفساب ایتالیایی استفاده می شود. این کفسابی در رودهن بومهن پردیس به وفور اجرا می گرد. هر چند دستگاه هایی که کفسابی با آن ها صورت می گیرد، شامل انواع مختلفی نظیر: ایتالیایی و… می شوند که هر کدام از آن ها هم مزایا و معایبی را به همراه دارند. دستگاه های کفسابی تفاوت های بنیادی با همدیگر دارند که باعث می شود تا هر یک از آن ها متناسب با یک نوع سطح و یک نوع بتن خاص باشند.

دلیل کفسابی در تهران

تهران، به دلیل وسعت، گستردگی، آلودگی هوا و ترددی که دارد موجب شده است تا کفسابی در تهران هم رواج پیدا کند. شاید اغلب کفپوش های بتنی در آغاز به کفسابی و اپوکسی کردن نیاز نداشته باشند؛ اما با گذشت زمان کف کشتار گاه ها، کارگاه ها و.. دچار فرسودگی می شود و به جهت تماس قطعات و ابزارها آسیب می بیند یا لکه های گوناگون چربی و رنگ و… بر روی آن ها ریخته می شود که علاوه بر خنثی کردن جلوه آن، سبب می گردد تا فضا غیر بهداشتی شده و استاندارد اولیه و کاربرد خود را از دست بدهد. به همین دلیل برخی از افراد پس از مدتی به کفسابی بتن ساختمان روی می آورند. جدای از این، شرایط نامطلوب فیزیکی، جوی و تاثیرات آب و هوا به مرور زمان باعث ترک برداشتن و یا شکسته شدن سطح کف های بتنی می گردد. همین موضوع نقش بسیار مهمی در تخریب کفپوش ها دارد؛ بنابراین افراد تصمیم می گیرند تا به کفپوش ساختمان خود سر و سامانی بدهند.

در موارد دیگر، ساختمان های عمومی به کارگاه، سردخانه و … تبدیل می شوند که در این شرایط به کارگیری بتن کفسابی نشده، می تواند طول عمر کفپوش را به شدت کاهش دهد. به همین دلیل، صاحبان بنا قبل از آغاز فعالیت خود، کفسابی ساختمان را انجام می دهند. اجرای امور سنگسابی و کفسابی به طور کلی موجب می شود تا طول عمر کفپوش های بتنی افزایش یابد، سطح آن ها براق و صیقلی شود، ترک ها و درز های آن ها پر گردد و ناهمواری های موجود از ماله کشی آن ها هم از بین برود؛ بنابراین، برای اصلاح هر یک از موارد ذکر شده کفسابی بتن بهترین گزینه به شمار می رود. کفسابی در کرج هم همانند تهران صورت می گیرد؛ اما تنها نکته ای که وجود دارد این است که شما باید به مراکز معتبر کفسابی مراجعه نمایید.

کفسابی با ما، در خدمت شما عزیزان است تا با در اختیار قرار دادن نمونه کارهای خود کیفیت کفسابی اجرایی را به شما نشان دهد. این اقدام خود نشان دهنده سابقه و تجربه این مجموعه می باشد.

کفسابی سطح بتن پارکینگ

دستگاه کفسابی بتن

برای این نوع کفسابی، از دستگاه ها و تکنولوژی های متنوعی استفاده می شود که می توان به دستگاه های آلمانی و ایتالیایی اشاره نمود. دستگاه کفسابی بتن در گونه های مختلف، در اغلب موارد دارای تفاوت های اساسی متعددی با یکدیگر می باشند که این اختلافات آن ها را از همدیگر متمایز می کند. به عنوان مثال، برای براق کردن بتن های سنگ دار و کفسابی آن ها باید از دستگاه های کفسابی ایتالیایی کمک گرفت؛ اما این تجهیزات حاوی یک تشابه هستند که آن استفاده از لقمه های متنوع برای کفسابی بتن است. لقمه ها در اصل به صفحات گردانی متصل می گردند که با چرخش سریع خود موجب ساب کفپوش می شوند و این موضوع است که ناهمواری های بتن را از بین می برد. دستگاه کفسابی بتن حاوی دو ویژگی بخصوص است که می توان به مقدار ولتاژ و برق مورد استفاده آن ها اشاره نمود. اگر دستگاه ها را در 2 طبقه بندی قرار دهم این تجهیزات در دسته بندی های دستگاه های تک فاز و سه فاز جای می گیرند.

دستگاه تک فاز اغلب از نظر ابعاد کوچک تر است و مقدار مصرف برق آن نیز کمتر می باشد و البته باید یادآوری کرد که قدرت آن ها کمتر از دستگاه های سه فاز است و برای سطوح بسیار سخت، آن گونه که باید مناسب نیست؛ اما دستگاه سه فاز شرایطی کاملاً برعکس دستگاه تک فاز را دارد. دستگاه 3 فاز شامل ابعاد بزرگتری در مقایسه با دستگاه های تک فاز است و میزان برق مصرفی آن ها هم بیشتر می باشد. همچنین، قدرت موتور آن ها به مراتب بیشتر از تجهیزات تک فاز است به همین دلیل، می توان از این ابزارها برای کفسابی سطوح بسیار سخت نظیر بتن های سنگ دار استفاده نمود. اغلب این صفحه ها اندازه های مختلفی دارند و لقمه هایی هم که به آن ها وصل می شوند کاملاً متفاوت هستند. هر لقمه برای یک مدل سطح و ضخامت به خصوص به کار می رود. بیشتر آن ها را لقمه های الماسی می نامند که بین متخصصان کفسابی از اهمیت و کاربرد بسیار زیادی برخوردار هستند. اصولاً هر کف ساب برای کفسابی در تهرانپارس باید بداند که هر مدل لقمه برای چه نوع سطحی مناسب می باشد و چه توقعاتی می توان از لقمه های مختلف داشت. در متن ذیل، دو نوع از مشهورترین لقمه های کفسابی بتن را به شما معرفی خواهیم کرد:

لقمه الماسه 120

این نوع لقمه، اغلب برای کفسابی بتن هایی به کار می رود که تا حدی نرم می باشند و سختی زیادی ندارند. به عبارت دیگر، از این مدل لقمه ها برای کف سابی کفپوش هایی با بتن نرم استفاده می شود و هزینه کفسابی هایی که به واسطه آنها صورت می گیرد هم نسبت به دیگر کفسابی ها پایین تر است.

لقمه الماسه 36

این نوع لقمه الماسه، سختی و قدرت بسیار بیشتری در مقایسه با نمونه قبلی دارد و بیشتر برای بتن هایی مورد استفاده قرار می گیرد که درجه سختی آن ها نسبت به انواع کف های دیگر بیشتر است. از این مدل لقمه برای کف سابی کفپوش هایی که حاوی بتن سنگ دار هستند، استفاده می گردد. از این لقمه می توان انتظارات بیشتری در مقایسه با لقمه الماسه 120 داشت؛ زیرا درجه سختی الماسه 36 به مراتب بیشتر از لقمه شماره 120 است. همچنین، هزینه کفسابی که با این لقمه صورت می گیرد بالاتر خواهد بود.

دستگاه فرز بتن ساب

این دستگاه ساب بتن دستی، یکی از گونه های دستگاه های کفسابی است با این تفاوت که اندازه آن بسیار کوچک تر و دستی می باشد. از این دستگاه برای فضاهایی های کوچک و محیط هایی که نمی توان در آن دستگاه های اصلی و بزرگ را چرخاند، استفاده می گردد. علاوه بر این، دستگاه دستی ساب بتن برای دیوار و سقف بتنی هم به کار برده می شود و با کفسابی این دستگاه، سطح کفپوش این بخش ها براق می گردد و یا از سطح ناصافی و ناهمواری آن ها کاسته می شود.

کفسابی با ما به دلیل آن که خود فروشنده انواع دستگاه های کفسابی می باشد شناخت فوق العاده ای در رابطه با دستگاه های کفسابی دارد. به همین منظور از بهترین تجهیزات در اجرای کفسابی استفاده می کند.

کفسابی حیاط بتن چگونه انجام می شود؟

این کفسابی، به مراحل مختلفی نیاز ندارد و اغلب کار را دستگاه انجام می دهد؛ اما به تجربه برای تشخیص نوع لقمه و استفاده از خود دستگاه در موقعیت ها و شرایط خاص نیاز می باشد. همین امر باعث می شود تا شما به انتخاب مرکز کفسابی دقت کنید تا متخصص ترین را انتخاب کنید. حتی شما می توانید از نمونه کارهای کفسابی حیاط این مراکز هم دیدن نمایید و سپس کار را به دست آن ها بسپارید. اکثر اساتید کف سابی را با آب اجرا می کنند که جریان آب با فشار مشخص بر روی محیط و کفپوش پاشیده می شو و علاوه بر فایده آن برای دستگاه، دید بازتری را به متخصص برای ارزیابی کار انجام شده بر روی کفپوش می دهد. باید توجه داشته باشید که عدم استفاده صحیح از دستگاه کفسابی و آشنا نبودن با آن می تواند خسارات بسیاری را به بار آورد. کفسابی تنها مرتبط با حیاط نیست بلکه می توان کفسابی راه پله را هم با دستگاه های مختلف انجام داد به همین منظور، پیشنهاد می کنیم تا از یک تیم مجهز و مجرب برای کفسابی راهنمایی بگیرید.

کفسابی سطح بتن پارکینگ

در اکثر پارکینگ های عمومی و در برخی موارد، پارکینگ ساختمان ها و مجتمع ها از سطح بتن و سیمان استفاده شده است که به دلیل تردد بسیار وسیله های نقلیه موجب می شوند تا سطح کفپوش شکاف و ترک هایی بردارد و سطح سیاه و کدر شود. مشکلات این سطوح را نمی توان با شستشوی عادی برطرف نمود، به همین منظور در چنین شرایطی از خدمات با کف سابی بتن و سیمان استفاده می شود. با در نظر داشتن اینکه خدمات کفسابی همچون روش های سنگسابی و لایه برداری انجام می گیرد، باعث می شود در این شرایط، ترک ها و درزهایی که وجود دارند از روی سطح حذف گردند و سطح به صورت تمیز و به دور از لکه های سیاه و کثیف جلوه دهد. زمانی که سطح پارکینگ کف سابی می شود تا مدت ها به شستشوی سطح پارکینگ ها نیازی پیدا نمی کنید و این موضوع در امر آب صرفه جویی بسیاری می کند. با اجرای این روش در پارکینگ ها آن ها درخشنده تر و تمیز تر به نظر خواهند رسید. از شیوه جلا دادن سنگ می توان به کفسابی کردن سطوح هم اشاره کرد که این خدمات در بتن ها به همین صورت انجام می شود.

قیمت کفسابی بتن

قیمت این کفسابی، با در نظر گرفتن اکیپ کف ساب و سطح متغیر می باشد. جدای از این، هر قدر سطح کفپوش بیشتر باشد احتمال تخفیف گرفتن از مرکز کفسابی بیشتر خواهد بود. اغلب سطح هایی که دارای بتن سنگ دار هستند، هزینه بیشتری را شامل می شوند و کفپوش های که بتن آن ها از نرمه است، قیمت کمتری را محاسبه می کنند. همچنین، عدم صقیلی کردن یا برق انداختن کف می تواند در قیمت کفسابی بتن تمام شده تغییرات بخصوصی را ایجاد نماید؛ زیرا برای این کار از تجهیزات ویژه استفاده می شود که هزینه را بیشتر می کند. در مجموع، این روش از کفسابی یک هنر است که به مهارت و ریزه کاری های بسیار زیادی نیاز دارد و از توان هر کسی خارج است. در این نوع کفسابی باید موارد زیادی را رعایت کرد و صرفاً به مدل کفپوش و دستگاه انتخابی نباید بسنده کرد.

همچنین، تجربه تیم کف سابی در مشخص شدن کیفیت کار بسیار موثر است؛ زیرا باید تعیین نماید که کفپوش مورد نظر، به چه نوع لقمه ای نیاز دارد و باید با چه دستگاه های کفسابی آن صورت گیرد. امروزه در سراسر کشور مراکز متعددی وجود دارند که در این حوزه فعالیت می کنند. اگر شما تصمیم به کفسابی محل کار یا زندگی خود دارید پیشنهاد می کنیم آن را به مجموعه باتجربه ای همچون کفسابی با ما بسپارید. این مرکز با داشتن افراد مجرب و کار آزموده و همچنین سابقه درخشان در امر کفسابی در سعادت آباد، می توانند پاسخ گوی تمام نیاز های شما در این حوزه باشند.

کفسابی چیست؟

به از بین بردن ناهمواری انواع کفپوش ها با دستگاه های مختلف کفسابی گفته می شود که در این فرایند چند میلی متر از روی لایه کفپوش برداشته می گردد تا سطح زیبایی خاصی را داشته باشد.

کفسابی بر روی بتن مرتبط با چه بخش هایی از ساختمان است؟

این کفسابی، بر روی سطوح بتنی در کفپوش، دیوار و سقف ساختمان ها اجرا می گردد و هر بخش متناسب با مکانی که در آن قرار گرفته است، از دستگاه خاص خود برای کف سابی استفاده می شود.

کفسابی باید توسط چه مراکزی صورت بگیرد؟

مراکز مختلفی از کفسابی وجود دارد که می توان با توجه به سابقه آن ها، رضایت مشتریان قبل، نوع دستگاه های مورد استفاده و نمونه کارهای آن ها مرکز متخصص و حرفه ای را انتخاب نمود.

هزینه کف سابی چگونه تعیین می شود؟

همان گونه که اشاره شد بتن دارای دو نوع سخت و نرم می باشد. این موضوع در تعیین قیمت موثر است همچنین، نوع دستگاه و زمان کفسابی هم در مشخص شدن هزینه کفسابی نقش بسزایی دارد.

کفسابی راه پله با چه دستگاهی صورت می گیرد؟

این بخش از ساختمان با دستگاه های ساب دستی کفسابی می شوند چون امکان حضور دستگاه های بزرگ کفسابی وجود ندارد.