کفسابی با اپوکسی چگونه است؟

کفسابی با اپوکسی

در سال های اخیر در دنیای نوسازی و دکوراسیون، خدمات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از محبوب ترین آن ها کفسابی با اپوکسی است. این خدمات به دلیل مزایای زیادی که به ارمغان می آورند به یکی از پرطرفدارترین روش های کفسابی تبدیل شده اند. مقاومت سطح در برابر رطوبت، اجسام سنگین و خط و خش بعد از انجام این خدمات چندین برابر می شود. استفاده از این شیوه کفسابی برای قسمت‌ های مختلف ساختمان مانند پارکینگ، کف پذیرایی و غیره امکان پذیر است. قبل استفاده از این خدمات توصیه می شود با ما همراه باشید تا درباره آن اطلاعاتی را به دست آورید.

کفسابی با اپوکسی چیست؟

کفسابی با اپوکسی از جمله خدماتی است که در قسمت کف ساختمان انجام می‌ شود. این مدل خدمات جزء بروزترین متدهای روز هستند که در بناهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. علت نام گذاری این ورزش این است که در آن از ترکیبات اپوکسی استفاده می‌ کنند. با استفاده از این مواد  می‌ توان ناهمواری ها، ترک ها، شکاف‌ ها و درزها را از بین برد.

این مدل خدمات کفسابی در سعادت آباد جهت صاف و صیقلی شدن سطح نیز مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این موارد به میزان قابل توجهی در درخشان کردن و زدودن جرم و آلودگی ها تاثیر می گذارد. با این حال برای انجام این خدمات نیاز است که در ابتدا سطح مورد نظر آماده شود. انجام تمهیدات لازم جهت آماده سازی منجر خواهد شد که نتیجه این خدمات بهتر باشد. همچنین جهت انجام این خدمات باید از دستگاه ها و تجهیزات مناسبی استفاده کنند.

اپوکسی را بهتر بشناسیم

اپوکسی پوششی است که از دو جزء اصلی تشکیل شده است رزین و هاردنر. اپوکسی یک پلیمر مقاوم در برابر حرارت است که با استفاده از سخت کننده یا کاتالیزور از حالت مایع به حالت جامد تبدیل می شود. با اجرای رزین اپوکسی در کف بنای خود می توانید بسیاری از مشکلات رایج مانند تسریع سایش را حل کنید. همچنین ماده ای است که به طور گسترده برای براق کردن سطوح کف توسط شرکت کفسابی با ما استفاده می شود.

در عین حال از این رزین در انواع صنایع نیز استفاده می کنند. این پوشش که عمدتاً در بخش صنعتی استفاده می شود، به دلیل مقاومت آن، اغلب در پارکینگ ها و گاراژها، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این رزین آسان است اما همیشه باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا به دلیل خشک شدن سریع آن امکان تشکیل حباب هوا وجود دارد. کفسابی در شرق تهران در صورتی که توسط افراد متخصص انجام شود از کیفیت و زیبایی فوق العاده ای خواهد داشت‌.

مراحل کفسابی با اپوکسی

کفسابی با اپوکسی باید توسط متخصصی انجام شود که اطلاعات دقیقی از محصولاتی که با آن ها کار می کند داشته باشد. همچنین متخصصان باید از نحوه برخورد با محیط و متغیرهای مختلفی را که ممکن است در طول این فرآیند ایجاد شوند آگاهی داشته باشند. خلاصه ای از نحوه ساخت کفپوش اپوکسی را ذکر می کنیم.

تمیز کردن

قبل از شروع کفسابی در چالوس، باید بستری را که روی آن اعمال می شود، به درستی آماده کنید. سطح باید در شرایط عالی باشد تا از چسبندگی مناسب اپوکسی اطمینان حاصل شده و از مشکلات بعدی جلوگیری شود. بنابراین، لازم است ترک یا ناهمواری، گرد و غبار، گریس، رطوبت یا سایر عناصری که می توانند در چسبندگی خوب اختلال ایجاد کنند، مورد بررسی قرار گیرند. همچنین مهم است که بستر قبل از اعمال رزین کاملاً خشک شود. پس از بررسی وضعیت مطلوب پایه، باید با استفاده از کاغذ سنباده 400 شروع به سنباده زدن کنید. البته نوع سنباده با توجه به جنس کفپوش و وضعیت آن انتخاب می شود.

مخلوط اجزاء

پس از آماده سازی پایه، شروع به مخلوط کردن اجزای رزین اپوکسی کنید. پیروی از دستورالعمل های سازنده برای نسبت های اختلاط بسیار مهم است. نسبت های نادرست می تواند بر کیفیت و دوام کفسابی راه پله یا نقاط دیگر تأثیر بگذارد. علاوه بر این، اجزا باید کاملاً مخلوط شده و خیلی خوب همگن شوند. استفاده از ظرف تمیز و کفگیر برای مخلوط کردن توصیه می شود. پس از مخلوط کردن، مهم است که اجازه دهید مخلوط به مدت حداقل 10 دقیقه بماند تا مواد ته نشین شوند. لازم به ذکر است که حداکثر زمان استفاده از مخلوط در اکثر موارد 45 دقیقه است، زیرا پس از این مدت رزین شروع به سفت شدن می کند.

اجرا

پس از آماده شدن مخلوط، شروع به اعمال رزین اپوکسی کنید. انجام این کار باید توسط افراد متخصص و با دقت بالا صورت گیرد. برای انجام این کار، توصیه می شود یک لایه با ضخامت حدود 3-4 میلی متر با استفاده از غلتک اعمال کنید. استفاده از رزین در مقادیر کم برای جلوگیری از ایجاد حباب روی سطح بسیار مهم است.

علاوه بر این، باید از دورترین قسمت شروع کرده و به طور یکنواخت پخش کنید تا از پوشش یکنواخت اطمینان حاصل شود. برای جلوگیری از سفت شدن مخلوط قبل از زمان و باقی ماندن آثار روی زمین، انجام سریع این کار مهم است. برای جلوگیری از ظاهر شدن حباب روی سطح، استفاده از غلتک مناسب توصیه می شود.

بگذارید تا خشک شود

پس از اعمال رزین باید آن را رها کرد تا خشک شود. زمان خشک شدن ممکن است بسته به دما و رطوبت محیط متفاوت باشد، اما معمولاً حدود چندین ساعت طول می کشد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح، توصیه می شود در این مدت پا روی زمین نگذارید. توصیه می شود حداقل یک هفته منتظر بمانید تا از خشک شدن کامل رزین اطمینان حاصل کنید.

در این مدت، دمای محیط باید مناسب باشد و از تماس کف با آب و سایر مایعات خودداری شود. توجه به این نکته ضروری است که رزین اپوکسی در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. با این حال در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید آسیب پذیر است.

ساب زدن

بعد از اتمام کار باید از ساب زدن جهت افزایش براقیت سطح استفاده کرد. این مرحله جهت افزایش شفافیت سطح و جلای بیشتر آن صورت می گیرد. دستگاه های مورد استفاده در این مرحله کفسابی در رودهن با توجه به نوع کفپوش انتخاب می شوند.

نانو کردن

پس از خشک شدن کامل، یک لایه اضافی از مواد نانو به عنوان پوشش محافظ روی سطح اعمال کنید تا منافذ را ببندد و درخشندگی آن را چندین برابر کند‌. با توجه به بودجه ای که کارفرما درنظر گرفته و نوع کفپوش می توان از ترکیبات خاصی استفاده کرد.

مزیت های کفسابی با اپوکسی

محبوبیت یک مدل کف سابی تصادفی نیست، اگر به عنوان یکی از مفیدترین پوشش ها شناخته شده، به این دلیل است که مزیت های بسیاری دارد. یکی از ویژگی های اصلی این شیوه، تطبیق پذیری آن است. بنابراین، استفاده از این مدل خدمات توسط شرکت کفسابی با ما مزایای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد که به آن ها می پردازیم.

عدم ایجاد ضایعات ساختمانی زیاد

سهولت در انجام این خدمات یکی از مزیت های اصلی کفسابی با اپوکسی است. از آنجایی که این پوشش مستقیماً بر روی سطح اعمال می شود، نیازی به انجام کارهای در مقیاس بزرگ که باعث ایجاد نخاله های ساختمانی و زباله می شود ندارد. این ویژگی نه تنها کاربردی تر است، بلکه زمان و هزینه انجام کفسابی را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، نیازی به برداشتن بستر قدیمی نیست، که این امر باعث کاهش اثرات زیست محیطی و به حداقل رساندن تولید زباله می شود.

سطوح بدون درز

عدم وجود درز بر روی سطوح رزین اپوکسی نه تنها ظاهری برتر به آن ها می بخشد، بلکه از نظر بهداشتی و تمیزی مزایایی نیز به همراه دارد. عدم وجود شکاف یا ترک از تجمع گرد و غبار، خاک و میکروارگانیسم هایی که می توانند در این مناطق رشد کنند، جلوگیری می کند. این باعث می شود کفسابی با اپوکسی گزینه ای ایده ‌آل برای مناطقی مانند بیمارستان ‌ها، آزمایشگاه ‌ها یا آشپزخانه ها باشند که به تمیزی بیشتری نیاز دارند.

به دلیل استحکام بالای خود متمایز می شود

کفپوش های دارای روکش رزین اپوکسی هم در برابر عوامل شیمیایی (بنزین، اسیدها، کلر و غیره) و هم در برابر عوامل مکانیکی (ضربه، بار سنگین، ترافیک زیاد) بسیار مقاوم هستند. رزین اپوکسی ماده ای بسیار بادوام است که دوام و محافظت بیشتری را برای سطوحی که روی آن اعمال می شود، ایجاد می کند.

مقاومت بالای این شیوه در برابر رطوبت، سایش و خوردگی آن را به گزینه ای ایده آل برای مکان های پرتردد مانند مغازه ها، فرودگاه ها یا فضاهای عمومی تبدیل می کند. علاوه بر این، مقاومت بالای این مدل کفسابی در برابر دماهای بالا، آن را به یک پوشش ایده آل برای مکان های صنعتی تبدیل خواهد کرد.

ظاهر بصری

بعد از انجام این مدل کفسابی ساختمان یک روکش بدون درز، صاف و براق به جا می ماند. علاوه بر این، سطح یکدست و شفاف می شود که این امر ظاهر زیبای آن را افزایش می دهد. به همین ترتیب، کفپوش بعد از اپوکسی در برابر خش مقاوم می شود. همچنین اگر سطح هر نوع آسیبی دیده باشد، با رزین زدن محل آسیب قابل تعمیر است.

ماندگاری

یکی از ویژگی هایی که این مدل کفسابی دارد، این است که به میزان قابل توجهی عمر کفپوش را افزایش می دهد. کفپوش های اپوکسی به راحتی تمیز می شوند و نیازی به نگهداری بیش از حد یا مکرر ندارند. این به دلیل مقاومت بالای آن در برابر مواد مختلف است، بنابراین فقط آب و یک مایه شوینده خنثی برای تمیز کردن آن کافی است. در همین راستا می توان به یکی از دلایل محبوبیت این مدل کفسابی در آبعلی نیز به ویژگی آن اشاره کرد.

خشک شدن سریع

یکی از مزایای کفسابی در کرج برای ساختمان های مختلف زمان خشک شدن سریع آن است. این به لطف پلیمریزاسیون سریع رزین که تقریباً در 8 ساعت اتفاق می افتد امکان پذیر می شود. این زمان ممکن است بسته به شرایط محیطی، رطوبت و دمای سطحی که روی آن اعمال می شود متفاوت باشد.

در محیط های بسته یا باز اجرا می شوند

یکی دیگر از مزیت های رزین اپوکسی این است که به دلیل مقاومت بسیار زیاد در هر فضایی قابل استفاده است. کفپوش ها بعد از انجام این خدمات می توانند دمای بالا و پایین را به خوبی تحمل کنند. کفسابی با اپوکسی برای مجموعه های فضاهای سرپوشیده و همچنین فضای باز ایده آل است.

کفسابی با اپوکسی در کجا کاربرد دارد؟

رزین اپوکسی ماده ای است که به دلیل ویژگی های استحکام، دوام و زیبایی که دارد به طور فزاینده ای در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی به ویژه برای کفسابی استفاده می شود. از این خدمات می توان برای بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد.

گاراژ و کارگاه

کفپوش اپوکسی به دلیل مزایای فراوانی که دارد یک گزینه مناسب برای استفاده در گاراژها و کارگاه ها است. این مدل کفسابی در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و برای این محیط ها که در آن مواد خورنده کار می شود گزینه ایده آلی به حساب می آید. یکی دیگر از مزایای انجام این خدمات در گاراژها و کارگاه ها این است که به دلیل ایجاد سطح صاف و غیر متخلخل اجازه نمی دهد کثیفی و لکه روی سطح جمع شود. در همین راستا سطوح به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. علاوه بر این، ضد آب بودن کفپوش، از نفوذ مایعات به درون سطح جلوگیری می کند.

کفپوش اپوکسی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها

این مدل کفسابی به دلیل خواص بی نظیری که دارد در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت بالای سطح در برابر مواد شیمیایی و ایجاد سطح صاف و غیر متخلخل آن ها را به ویژه برای این محیط هایی که رعایت بهداشت در اولویت قرار دارد، مناسب می کند. علاوه بر این افزایش مقاومت سطح در برابر لکه ها و میکروارگانیسم ها امکان تمیز کردن کامل و مداوم را بدون خطر آلودگی فراهم خواهد کرد.

منازل

انجام این خدمات به دلیل تطبیق پذیری و افزایش جذابیت، گزینه بسیار جالبی برای منازل و فضاهای نشیمن است. یکی دیگر از مزایای انجام این خدمات در منازل، تمیز کردن و نگهداری آسان آن ها است. سطح کاملا صاف و بدون درز و منافذ می شود که از تجمع کثیفی ها جلوگیری می کند. بر همین اساس از تشکیل باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر جلوگیری می شود. این مدل کفسابی در ولنجک برای ساختمان های لوکس این منطقه گزینه مناسبی است.

کفپوش اپوکسی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها

نکات نگهداری از سطح بعد از کفسابی با اپوکسی

پس از نصب کفپوش رزین اپوکسی، انجام تعمیر و نگهداری مناسب برای اطمینان از طول عمر و ظاهر آن بسیار مهم است. برای نظافت روزانه، جارو زدن و شستشو با محلول آب و مواد شوینده خنثی توصیه می شود. مهم است که از استفاده از مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده یا آمونیاک خودداری کنید زیرا می توانند به سطح کف آسیب برسانند.

در صورت ایجاد لکه سرسخت، می توانید از کف شوی مخصوص اپوکسی استفاده کنید. همچنین توجه به اجسام نوک تیز یا نوک تیز مهم است، زیرا می توانند به سطح کف آسیب برسانند. در صورت بروز خراش یا ترک، مهم است که فوراً آن را تعمیر کنید تا از بدتر شدن آسیب جلوگیری شود.

نصب کفپوش اپوکسی به تجربه و دانش فنی نیاز دارد تا از پایان کامل اطمینان حاصل شود. برای اطمینان از حداکثر طول عمر و استحکام کف، رعایت مراحل صحیح، از آماده سازی کف زیرین تا تعمیرات بعدی، بسیار مهم است. اگر این دستورالعمل ها را دنبال کنید، می توانید سال ها از یک کفپوش اپوکسی با کیفیت بالا با ظاهری مدرن لذت ببرید.

قیمت کفسابی با اپوکسی

همانطور که معمولا در مورد اکثر کفپوش ها اتفاق می افتد، قیمت ثابت نیست و بسته به متغیرهای مختلف، مانند سیستم کفپوش اپوکسی انتخاب شده، متفاوت خواهد بود. عوامل مختلفی را که می‌ توانند مستقیماً بر بودجه کفسابی با اپوکسی تأثیر بگذارند، به طور واضح‌ بیان می کنیم.

وضعیت سطح

اگر پایه ای که کف سابی روی آن انجام می شود ناهموار یا آسیب دیده باشد نیاز به کار بیشتری دارد که هزینه این خدمات را افزایش می دهد. ترک خوردگی، ناهمواری، وضعیت نامناسب و غیره این ها عوامل مختلفی هستند که باید در نظر گرفته شوند و باعث افزایش قیمت نهایی می شوند. در همین راستا قبل از انجام این خدمات بررسی کامل وضعیت کفپوش توسط متخصصان کفسابی با ما یکی از الزامات است.

ابعاد سطح، یک عامل مهم

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما کفسابی در اوشان فشم برای یک دفتر کوچک و یک انبار بزرگ کاملاً متفاوت خواهد بود. هرچه متر مساحت مربع بزرگتر باشد، هزینه بیشتر خواهد بود، زیرا محصول بیشتری مورد نیاز خواهد بود. در همین راستا قبل از انجام این خدمات مقدار دقیق مساحت سطح را مشخص می کنند.

ابزار مورد استفاده را در نظر می گیرند

برای انجام این خدمات از ابزارها و تجهیزات خاصی استفاده می کنند. ظروف و ابزاری که باید در رویه استفاده شود نیز باعث تعیین قیمت می شوند. به طور کلی هر چه از ابزارهای مدرن و پیشرفته تر استفاده شود قیمت کفسابی بیشتر خواهد بود. با این حال شما از این امر اطمینان خاطر خواهید داشت که با کیفیت بالا این خدمات صورت گرفته اند. کیفیت هزینه دارد، و اگر تصمیم بگیرید از محصولی استفاده کنید که با اطمینان بیشتری نتایج عالی را برای شما تضمین کند، قیمت آن بالا خواهد رفت.

شرکت انجام دهنده

در نهایت، این مجموعه انجام دهنده است که تصمیم می گیرد چه نرخی را برای کفسابی در زعفرانیه دریافت کند. هر شرکتی با قیمت های مشخصی کار می کند. اگرچه یکی از عواملی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اما در واقع اغلب از نظر هزینه نهایی یکی از مهم ترین ها است. در همین راستا توصیه می شود مراکز معتبر را برای انجام این خدمات انتخاب کنید.

در آخر

کفسابی با اپوکسی به یکی از بهترین گزینه ها برای نوکردن و افزایش براقیت کفپوش تبدیل شده است. امکان بازسازی و ایجاد کفپوش های زیبا با ویژگی های کاربردی قابل توجه با استفاده از این خدمات وجود دارد. علاوه بر این، اپوکسی به دلیل ترکیبات خود یک سطح محافظ در برابر مواد شیمیایی، گریس، روغن و مواد خورنده ایجاد می کند. انجام این مدل کفسابی کار پیچیده ای نیست اما نیاز به تکنیک ها و یا استفاده از لوازم جانبی خاصی دارد. این خدمات باید توسط افراد متخصص شرکت کفسابی با ما انجام شوند تا نتایج مناسبی را به همراه داشته باشند.